ГОРАН ВЕСИЋ: Суд поштујемо, али жичару настављамо да градимо

С. В.

25. 04. 2019. у 13:16

Заменик градоначелника: Привремена мера, коју је донео Управни суд, не односи се на изградњу жичаре, већ на грађевинску дозволу која је издата за спровођење археолошких радова

ГОРАН ВЕСИЋ: Суд поштујемо, али жичару настављамо да градимо

ПЛАНОВИ Будући изглед жичаре

ЛАЖНЕ су информације да је заустављена градња гондоле. Привремена мера, коју је донео Управни суд, не односи се на изградњу жичаре, већ на грађевинску дозволу која је издата за спровођење археолошких радова. Ово је изјавио заменик градоначелника Горан Весић, коментаришући одлуку Управног суда о заустављању припремних радова за гондолу на Калемегдану.

Он је истакао да Град Београд, Република Србија и ЈП "Скијалишта Србије" поштују сваку одлуку суда, али наводи да ће жичара између Калемегдана и Ушћа бити изграђена у складу са законом.

- Ми ћемо поштовати привремену меру и очекујемо да ће суд што пре да реши овај бесмислени спор, чији је циљ да се спрече археолошка истраживања која ће одмах потом бити спроведена - рекао је Весић. - Гондола неће "ући" у Београдску тврђаву, већ у парк. Београдска тврђава и парк Калемегдан нису исто, што многи критичари, нажалост, не знају.

Заменик градоначелника указује на "хајку коју су инструментализовали неки политичари и изнели бројне лажи о гондоли".

- Једна од највећих глупости које сам прочитао јесте да се археолошким ископавањем уништава археолошко наслеђе! А како да се наслеђе уопште открије ако археолози не буду ископавали. То причају људи којима деценијама није пало на памет да, док су били на власти, плате макар једно археолошко истраживање на Калемегдану.

Регулаторни институт за обновљиву енергију и животну средину упутио је Управном суду захтев за обустављање припремних радова на Калемегдану. Као главни аргумент, Институт наводи да радови на жичари имају ненадокнадиве последице по културно добро - Калемегданску тврђаву и животну средину.


"СКИЈАЛИШТА": ПОСАО НИЈЕ НИ ЗАПОЧЕТ

НЕМОГУЋЕ је заустављање изградње гондоле кад радови још нису почели. Истичемо да је претходно добијена грађевинска дозвола за припремне радове искључиво у циљу археолошких истраживања са радовима на обезбеђењу и стабилизацији терена, а не дозвола за почетак градње гондоле - саопштено је из ЈП "Скијалишта Србије", које је један од инвеститора пројекта.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (73)

Darko L

25.04.2019. 14:00

Neka opozicija samo vidi kolika je dobit Beograda od turističkih usluga i bit će im sve jasno.

Ela

25.04.2019. 14:10

Srbija bi u bliskoj buducnosti mogla da bude vodeca zemlja na Balkanu sto se tice svih sfera drustvenog zivota.

Marija

25.04.2019. 14:33

Beograd po svojim lepotama i znamenitostima grada, zasluzuje da drzi korak sa velikim svetskim centrima i izgradi gondolu, koja je tako primamljiva turistima sirom sveta!

КоСтА

25.04.2019. 14:46

Београд је Град са јаким ветром који може озбиљно да угрози рад жичаре и путника у њему. Због ветра, који у Келну нема снагу кошаве, је од 28.3.19 током 27 дана жичара 6 дана мировала, а у јулу 2017. су због квара и застоја, 75 људи из висећех гондола над реком Рајном морало да буде, после више сати страха, специјалном екипом спашено. Од тада жичара не сме да буде у погону код брзине ветра веће од 12 метара/секунди или 43,2 Км/сат. Користити искуства и знање других је препоручљиво.

KUCO MOJA BAGREMOVE GREDE

25.04.2019. 16:59

@КоСтА - da li je moguce da ima ovoliko ljudi u srbiji koji bi radi reklame sns šarlatana reskirala putnike u žicari po broju minusa na ovaj komentar mi smo mnogo bolesno I opasno društvo

Duplo Golo

25.04.2019. 15:03

Ova prica sve vise podseca na Suboticu proslog veka. Tada su gradski oci izmestili tramvajske sine i ukinuli tramvajsku liniju jer plase konje hahahaI ovde izgleda ima konja koji bi ziveli u proslosti! :-)Alo bre, stigao 21 vek, prica se o Marsu, turistickim galaktickim putovanjima, a mi jos prebiramo po zgaristima istorije...

Lol

25.04.2019. 16:19

Znamo sta se mora postovati, ali izgradnja se nastavlja, a to je najbitnije. Graditi i samo graditi.

Victor

25.04.2019. 16:30

Vesicu.,kao prvo Kalmegdan je napravljen da bi se razgledala BGD.Tvrdjava,ja mislim da bih trebao I ti nekoga da poslusas,svi znamo za vetrove koji duvaju u Beogradu I okolini,i sam znas,ukoliko uopste znas za prevrtanje broad Zagreba na uscu,zbog vetra-kosave,sta bi se desilo sa Tvojom gondolom..Branko Pesic je jedanpot rekao,"Daj Beogradjanima da uredjuju svoj grad",za pametne dovoljno…..Pozdrav stari Beogradjanin

Sadjitarius

25.04.2019. 16:50

Ja jesam za žičaru i nadam se da ce da isprate ovaj projekat koji vidimo na fotografiji,jer on je najprikladniji.Ali ima jos jedna vrlo bitna stvar! Gradski oci,NE DOZVOLITE da vam gondole budu ogromne,kao sto ste najavili za 10 osoba,jer u tom slučaju,protivnici žičare ce biti u pravu.Bice jako ružno i zaista ce da smeta oku."Viseci autobusi" nisu za grad,nego za planinu.Gondole neka vam budu manjih dimenzija-najviše za 6 osoba !

Nika

25.04.2019. 16:54

Sto nisu iskopavali ta nalazista kad su bili na vlasti, kad su vec tako brizni, nego sad moralisu

ilija

25.04.2019. 17:06

Veoma je vazno da se gondola izgradi, to ce znatno unaprediti turizam u nasem glavnom gradu.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

25.04.2019. 17:46

U Ugovoru o izgradnji gondole piše da će ona koštati 2.152.800.000 din., odnosno oko 18,25 mil evra. U Finansijskoj i Turističkoj analizi se predviđa, da će gondola godišnje od 1,1 mil. turista i 1,7 mil. stanovnika Beograda imati 1,8 mil. putnika.. Ako znamo da je gondola Emirates Cable Car u Londonu koji ima 9 mil. stanovnika i koga godišnje poseti 31 mil. turista u periodu 21.04.2018.–20.04.2019. imala tačno 1.346.849 putnika, očigledno je da se novac uložen u gondolu neće nikada vratiti.

Marko

25.04.2019. 20:15

@Gagi, dipl. ing. saobraćaja - Ma nema veze sto se nikad nece otplatiti... otplatice to narod kroz poreze, takse i povecane cena za usluge koje pruza drzava.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

25.04.2019. 20:41

@Gagi, dipl. ing. saobraćaja - Očigledno je, da oni koji daju negativne ocene i dalje »veruju« nadležnima koju su predložili izgradnju gondole, kao i da će ta gondola imati godišnje za 35% više putnika nego gondola Emirates Cable Car u Londonu koji ima za 14 puta više potencijalnih korisnika gondole. Niti će gondola imati 1,8 mil. putnika godišnje, niti će se uloženi novac ikada vratiti, ali će zato za normalan rad i tekuće održavanje morati duboko da se »zavuče ruka« u budžete Beograda i Srbije, dopalo se to nekome ili ne.

Aca

25.04.2019. 18:07

Navikao je narod na laži od strane opozicije, pa oni ništa drugo niti mogu, niti znaju.

sasa

25.04.2019. 18:16

Najlakše je kritikovati onog koji radi, što ti isti kritičari nisu za vreme svoje vladavine napravili bolje.

Bre

25.04.2019. 19:50

Kakva korist, kakve budalaštine. Ovo ruglo je već devastiralo istorijski prostor! Koji monstrum je ovo rešio da napravi garadu i srbiji taj se verovatno debelo omrsio!

Uroš

25.04.2019. 21:13

Pokazivo je jednom na pressingu gondolu u San Marinu ili pešačku zonu u Beču pa Beograd neće nikad biti Beč jer je mnogo rušen.I glupo je da sruše kamenu kuću zbog glupe gondole.Kao i Trg Republike ne treba da bude pešačka zona otežaće saobraćaj,u ostalom šta mu je falilo samo je trebalo malo rekonstruisati i obnoviti asfalt

dragon

25.04.2019. 21:34

Potpuna podrška gospodinu Vesiću. Svaka nova investicija je dobra za naš narod i ovaj projekat će doneti mnogo toga dobrog građanima Beograda.

Raša

25.04.2019. 22:59

Opoziciji smeta što se Beograd gradi i postaje prava metropola, oni bi sve to devastirali.

jeremija

25.04.2019. 23:51

Sad im i nešto novo smeta , verovatno kompleks što nisu i sami bili u stanju da nešto unaprede i izgrade kad im je to bio posao.

mita

26.04.2019. 00:31

Opozicija ništa nije uradila za grad kad je za to imala prilike a sada im smeta kad to neko drugi radi! Čista zavist !