Вожња гондолом до краја године

С. ВИДАЧКОВИЋ

04. 04. 2019. у 15:02

Изградња жичаре на Калемегдану ће почети када буду готови сви припремни радови. План и да Београдска тврђава буде уврштена на листу Унеска. Пре две недеље почела обнова Великог степеништа

Вожња гондолом до краја године

Пројекат Жичара ће спојити стари и нови део престонице Фото промо

ГОНДОЛА ће до краја године бити у функцији и Београд ће постати један од градова у свету са жичаром која ће радити током целе године. Ово је јуче рекао заменик градоначелника Горан Весић и подсетио да ће изградња почети када буду готови припремни радови. Инвеститор је ЈП "Скијалишта Србије", а Град ће финансирати трећину пројекта.

Према Весићевим речима, и најстарије тврђаве у Европи и свету, попут Салцбурга, Сан Марина, Јерусалима, имају жичару као решење за брзо повезивање делова града.

- Тако ће и наша гондола бити још један начин на који ће се повезати Нови Београд са Старим градом - истиче Весић. - Европске и светске тврђаве које имају гондоле су под заштитом Унеска, што није случај са Калемегданом због Војног музеја који је у надлежности Војске Србије.

Први корак за сређивање Београдске тврђаве, наглашава заменик градоначелника, јесте да се уврсти на листу Унеска, тако што би Град Београд добио оснивачка права над Војним музејом, који ће остати у својој функцији уз цивилну управу.

- Затим бисмо, уз помоћ Унеска, средили читаву тврђаву, као што је то урађено са Голубачком. Град је досад уредио Мало степениште на Калемегдану, Споменик захвалности Француској, а реконструисаће се и павиљон "Цвијета Зузорић".

На Калемегдану је пре петнаестак дана почела реконструкција Великог степеништа, које је годинама било у катастрофалном стању и представљало опасност за шетаче због напуклих газишта. Град је за овај посао издвојио 14,5 милиона динара. Такође, овог пролећа биће обновљен и дрвени мост код Сахат-куле, а радови вредни скоро пет милиона динара трајаће 120 дана.

Инвеститори посла су ЈП "Скијалишта Србије" и Град Фото К. Михајловић

ЦЕНТАР ЋЕ БИТИ ЗАВРШЕН ДО 1. СЕПТЕМБРА

ИНТЕНЗИВНО радимо на томе да највећа градилишта - Трг републике, Карађорђева улица и Топличин венац буду готови до 1. септембра, најавио је заменик градоначелника Горан Весић:

- Најважнији радови су уређење Карађорђеве од Бранковог моста до Београдске тврђаве, заједно са Савским кејом. До јесени завршавамо пасарелу која повезује Београдску тврђаву са Бетон халом и тако ћемо први пут имати физичку везу између центра града и реке Саве.

ЖИТЕЉИ СТАРОГ ГРАДА ТРЕБАЛО БИ ДА СЕ ИЗЈАСНЕ О РАДОВИМА

РЕФЕРЕНДУМ О СТОПИРАЊУ ПРОЈЕКАТА У ЦЕНТРАЛНОЈ ОПШТИНИ

НА Већу Општине Стари град донета је одлука о хитном сазивању седнице Скупштине општине на којој ће бити донета одлука о датуму одржавања референдума, на којем ће се житељи ове локалне самоуправе изјаснити о стопирању пројеката у овом делу престонице.

На седници општине биће одлучено по којим питањима ће се грађани изјашњавати, као и прецизан датум одржавања. Како наводе у општини, ова анкета биће спроведена до краја априла.

Заменик градоначелника Горан Весић на ове најаве одговорио је да не разуме опозицију која се буни што се Београд гради, као и политику да их у томе спрече. Према Весићевим речима, опозиција политизује радове на уређењу центра града.

- Ми смо вероватно једина земља на свету где се опозиција противи радовима. За разлику од наших претходника, ми радимо, а жао ми је што има људи који мисле да то треба да политизују. Политика опозиције је да нас спречи да радимо. (М. С.)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (64)

star

04.04.2019. 15:40

Svaka čast gradskoj vlasti Beograda, gondola će do kraja godine biti u funkciji i Beograd će postati jedan od gradova u svetu sa žičarom koja će raditi tokom cele godine.

vuk

04.04.2019. 15:47

Obnova drvenog mostica 5 miliona i treba vam 3 meseca? To verovatno da sto vise ostane u dzepu i da stavite 2 radnika da se muce.

Jovo Caruga

04.04.2019. 15:53

Da nisu Turci napravili kalemegdan, za UNESCO ne bi imali ama bas nista..Hvala Turcima i nek nam se vrate na sirom otvorena vrata...

Janja

04.04.2019. 16:59

Grad zasluzuje takvo zdanje i mislim da je vredno da se zitelji strpe par meseci dok se zicara izgradi!!!

Nebojsa

04.04.2019. 21:41

Svaka cast, barem jedna lepa i dobra vest u moru ovih sumornih koje nas zatrpavaju zbog Obradoviceve i Dajilasove ekipe batinasa.

Goga

05.04.2019. 06:28

Beograd gondolom dobija jednu novu atrakciju, kako za turiste, tako i za ostale posetioce iz unutrašnjosti pa i same građane Beograda.

Fica

05.04.2019. 07:10

Gondola ce veoma znaciti Beogradu kao i ljudima koji zive u njemu a i za one koji dolaze da ga posete.

DzSvetac

05.04.2019. 09:16

Super ,jedva čekam taj pogled na Beograd !!! Dokle će ovi debili da žive u prošlosti , sve im smeta ...a ovo je baš dobar projekat !!! Njima smeta što se nisu ugradili ko Đilas za most na Adi !!!

Milenko

05.04.2019. 10:13

Beograd postaje sve interesantnija turisticka destinacija. Sve pohvale za ovaj projekat.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

05.04.2019. 12:24

U Studiji opravdanosti izgradnje gondole Ušće–Kalemegdan je zapisano da će se novac uložen u izgradnju; 15 mil. € bez PDV vratiti za 6 god jer će gondola godišnje imati 1,8 mil. putnika i to od 1,1 mil. turista i 1,7 mil. stanovnika Beograda. Imajući u vidu da gondola Emirates Cable Car u Londonu koji ima oko 9 mil. stanovnika i koga godišnje poseti oko 31 mil. turista, u godini dana preveze oko 1,35 mil. putnika, više je nego očigledno da se novac uložen u izgradnju gondole neće nikada vratiti.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

05.04.2019. 14:00

@Gagi, dipl. ing. saobraćaja - Fotografija koju je g-din Vesić juče pokazao na TV Prva imenujući je »gondola u Salzburgu« je ustvari »Cable Railway«, a to bi moglo da se prevede kao »kabina na šinama koja se pokreće kablom«...  u što mogu svi da se uvere ako klinku na link https://www.salzburg.info/en/travel-info/arrival-traffic/cable_railway , dok pravu »gondolu« u Salzburgu mogu da vide ako kliknu na link https://www.salzburg.info/en/sights/excursions/cable-car-untersberg . Toliko o stručnom znanju g-dina Vesića o gondolama.