Приватни превозници граду траже дневно још два милиона
12. 11. 2018. у 22:15
Део превозника упутио захтев за повећање цене рада на основу уговора потписаног 2015. године. Параметри: Цена евродизела, средњи курс евра, као и индекс потрошачких цена. Општинама препорука Града да купују карте

Град би за превоз требало да плаћа 21,8 милиона динара дневно Фото И. Маринковић
ПОВЕЋАЊЕ цене горива за 25 одсто, као и повећање плата возача за 30 одсто, натерали су Конзорцијум приватних превозника да од Града, први пут, захтева повећање цене рада! Ово право, како сазнају "Новости", превозници имају на основу потписаног уговора из 2015. године. Град би према новој рачуници приватника требало да им исплаћује око два милиона динара више сваког дана и то од септембра. У супротном, превозници би разлику могли да затраже на суду - сазнају "Новости" незванично.
Због разлике од чак 730 милиона динара без ПДВ на годишњем нивоу и чињенице да додатна средства нису планирана буџетом, Град мора да побољша наплату и чини се да је у том циљу започета акција.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Весић: Трамвај број један возиће од Славије до Калемегдана
Према уговору који је Конзорцијум приватних превозника потписао са Градом за обављање јавног превоза до 2025. године постоји тачка у којој се тачно наводи када је могуће захтевати повећање.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ПОЛЕМИКЕ ОКО НОВОГОДИШЊЕ ДЕКОРАЦИЈЕ У КНЕЗ МИХАИЛОВОЈ: Велики камиони могу кроз капију
Цена евродизела, средњи курс евра, индекс потрошачких цена у Београду и бруто просечна месечна зарада у престоници су параметри који се прате током године и када њихов збир пређе праг од пет одсто, стичу се услови за повећање цене рада.
Ови параметри су, према рачуници приватих превозника, достигли 10,04 одсто, па за толико процената и захтевају повећање цене коју им Град плаћа по пређеном километру. Рачуница је јасна. Цена километра је 153 динара без ПДВ, а аутобуси приватних превозника сваког дана пређу 130.000 километара. То значи да би Град који сада свакодневно издваја 19,8 милиона динара за превоз, требало да плаћа 21,8 милиона динара. То је око два милиона динара без ПДВ више по дану, а чак 730 милиона годишње.
Захтев приватних превозника очигледно је "погурао" борбу градске управе против шверцовања у превозу, па је са ове адресе свим општинама послато обавештење да од новембра "обавезу плаћања превозне услуге запосленима изврше куповином претплатних карата, у складу са бројем запослених".
У допису послатом општинама наводи се и да локалне самоуправе које не поступе у складу са препоруком неће моћи да повлаче средства из буџета капиталних инвестиција и неће се разматрати њихови предлози за продужавање линија јавног превоза.
ПОШТУЈУ ЗАКОН
Из ГО Стари град кажу да поступају у складу са законом и колективним уговором.
По њима, запослени имају право на избор. Тако више од половине сарадника бира да им се уплаћује "бус плус", док другима новац леже на рачун.
Dule
13.11.2018. 04:51
mogli bi malo da ih kontrolisu84 sto ja vidim dnevno nema min 5 polazaka...
@Dule - Tek nece biti polazaka svi odose preko da rade za 2000 eura,samo sto niko to jos ne govori,to sto fale polasci to je posledica nedostatka vozača
@Dule - vidiš da je i u Nemačkoj nestašica vozača... Mi treba da zapošljavamo Šiptare, Afganistance i ostale... Oni će da rade i za manje.
dajte im da ociste i operu zadnju stnicu u 45-om bloku. od raznih maziva po kolovozu ni pas ne moze da prodje, a da se ne oklizne.
ocistite zadnje stajaliste u 45-om bloku.adminee.
Коментари (6)