Километарске колоне због Аутокоманде

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

30. 10. 2018. у 11:18

Застоји дуж ауто-пута свакодневна су невоља суграђана који се крећу тим правцем. Решење је изградња метроа, обилазнице, као и спољног магистралног прстена. Само један спорији аутомобил довољан да изазове застој

Километарске колоне због Аутокоманде

Када падне киша, саобраћај као да стане / Фото Игор Маринковић

ГУЖВЕ на ауто-путу током јутарњег и поподневног шпица свакодневна су појава. Од зграде СП "Ласта", или од бензинске станице "Слап", до Аутокоманде миле километарске колоне аутомобила. Један удес, мало кише или возило саобраћајне полиције паркирано на зауставној траци довољан су разлог да настане колапс.

- Нови Београд је постао пословни центар престонице, па многобројни људи тамо хрле ујутру и враћају се кућама поподне - кажу у "Беотаксију". - Сваког јутра и поподнева гужве су несносне. Додатна закрчења направе возила која се укључују на ауто-пут из правца Коњарника, па затим Душановца и, код Аутокоманде, са Вождовца и Јужног булевара. Ту је знак са ограничењем брзине од 80 километара на час. Превише је возила и то ствара гужву, а зауставну траку не користе само аутобуси већ и бахати возачи.

Они који ову трасу користе на путу до посла знају да некад могу да остану "заглављени" и до 45 минута на деоници од Мокролушког гробља до Аутокоманде.

- Застој овде настаје сваког дана, без обзира на то има ли удеса или не - прича Сања Д., која сваког јутра путује аутобусом број 17 на посао. - Кад падне киша, све стане. Некада гужву на Аутокоманди направе и полицајци, који пуштају возила која долазе из Јужног булевара да се укључе на ауто-пут, а онда ми чекамо и до 10 минута, иако је аутобус пун путника који журе на посао.

Професор др Вук Богдановић, са Катедре за друмске саобраћајне системе Техничког факултета у Новом Саду, објашњава да застоји настају због постојања уског грла и његовог засићења.

- Све има свој капацитет, као и саобраћајни токови. Тако, када се уско грло, у овом случају Аутокоманда, засити возилима, настане застој. Уједно, познато је да када се аутомобили крећу одређеном брзином, рецимо 100 километара на час, ако само један прикочи или вози 70 на сат може да направи застој. То је теорија шок таласа.

А знак за ограничење брзине на 80 километара на час је баш постављен код Душановачке пијаце.

- Дугорочно потцењивање саобраћаја, и то што ништа не решавамо стратешки, узроци су свакодневног застоја на ауто-путу, али и у другим деловима града - каже др Крсто Липовац, шеф Катедре за безбедност саобраћаја на Саобраћајном факултету у Београду. - Проблеме од кључне важности не решавамо. Пре свега, изградњу обилазнице и спољног магистралног прстена који би растеретили ауто-пут, као и бржи развој метроа.

Професор Липовац напомиње да је саобраћај жива материја, да ниједно решење није трајно и да је неопходно услове саобраћаја стално прилагођавати потребама возача.

ПРЕУСМЕРАВАЊЕ

РЕШЕЊА за саобраћајне гужве која нуди професор Вук Богдановић подразумевају преусмеравање возила на друге саобраћајнице и ограничење приласка возила ауто-путу. Идеја је и да се промени организација самог саобраћајног система.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

Zdravo Pameti

30.10.2018. 11:54

Zabraniti promenu traka i velika vozila u brzoj traci, kao u celom pismenom svetu.

Ognjen 161

30.10.2018. 12:01

Решење је да се ГСП доведе у ред и што се тиче цена и што се тиче квалитета услуге па да људи више користи исти а не да 90% возача користи аутомобил само за себе. Решење је да се отвори жута трака за кола са 3 и више путника, решење је да се направе адекватне стазе за бициклисте а не да људи морају да ризикују живот сваки пут кад користе тај вид превоза. Решење је да се људима прво пруже одговарајуће могућности како би могли да промене своје лоше навике.

Milivoje

30.10.2018. 12:28

"Oni koji ovu trasu koriste na putu do posla znaju da nekad mogu da ostanu zaglavljeni i do 45 minuta" - Resenje je da ne treba da idu na posao kolima. Ako svi krenu na posao kolima, nema te infrastrukture koja ce to izdrzati. Smanjite broj pakring mesta i naplacujte ih i ne dozvolite parkiranje van parking mesta. Oni koji moraju da idu kolima platice, oni koji ne moraju - ici ce gradskim prevozom.

Lukas

30.10.2018. 13:34

Sve zavisi od situacije, gde ti je stan a gde posao. Radio sam u Nemackoj.Od stana do posla busom 50 min a kolima deset jer jednim delom koristim autoput. Promenio sam stan. Posle kolima sat vremena a metroom 15 min. Prelistam novine, klmatizovano, ne nerviram se, jeftinije.

Lemi

30.10.2018. 13:38

завршити саобраћајнице на улазу на мост преко Аде и за по летак део саобраћаја усмерити тамо , а не доказивати да све што је урадио онај пре нас не вреди ништа. свет почиње од нас.

omco

30.10.2018. 13:41

Nisu sposobni jedan tunel da prokopaju...spoje sa novim mostom...i mnogostruko smanje guzve!Toliko o sposobnima.