Французи би да граде метро
28. 06. 2018. у 22:15
Представници града одржали састанак са великим бројем индустријалаца из удружења "Медеф". Десетак компанија заинтересовано за будуће пројекте
.jpg)
ДАН после усвајања Плана генералне регулације шинских система у престоници, којим је прецизирано да ће прва фаза линије метроа почети 2020. године, заменик градоначелника Горан Весић и главни урбаниста Милутин Фолић јуче су у Старом двору угостили представнике компанија из Удружења француских индустријалаца "Медеф". Повод разговора била је изградња београдске подземне железнице.
Према Весићевим речима, одржали су састанке са представницима десетак компанија које су заинтересоване за велике инфраструктурне пројекте у престоници, као што је изградња метроа, ширење трамвајске мреже или изградња обилазница око Београда.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Градња метроа започеће 2020.
- Очекујем да ће неке од ових компанија бити успешне на међународним конкурсима за будуће пројекте у главном граду - рекао је Весић. - Вредност инвестиција француских команија у последње две године у Београду износи више од милијарду и 800 милиона евра. Те велике инвестиције допринеле су да и друге француске компаније дођу у Србију.
Како је речено на седници Скупштине града, метро ће се радити у фазама, а процењује се да ће прва линија коштати милијарду и 300 милиона евра. За обе линије биће утрошено више од четири милијарде евра. У један систем биће интегрисане две линије метроа и четири БГ воза На тај начин планирано је да буду повезани Лазаревац и Младеновац, као и уведен "БГ воз" до аеродрома у Сурчину. А студије изводљивости за проширење трамвајске мреже ка Земуну и Макишком пољу су већ урађене.
На основу бројања путника које је рађено у 2014. и 2015. години, највише путника има на потезу од Макишког поља до центра града, а најоптерећенија саобраћајница је Булевар војводе Мишића. На основу ове процене, прва линија метроа ће почети на Макишком пољу, чиме ће од аутобуса бити растерећен Булевар војводе Мишића.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Пожар у центру Београда
О БУЏЕТУ У ПЕТАК
НАКОН три дана предаха, одборници ће опет сести у клупе Скупштине града у петак. Према најавама, на дневном реду ће се наћи изузетно важно питање ребаланса буџета.
Одборници Скупштине града расправљаће о ребалансу буџета, али и другим битним стварима за живот престонице.
.jpg)
ПЛАН КОШТА 134 МИЛИОНА ДИНАРА
ЦИЉ израде Плана генералне регулације је сагледавање траса и осталих садржаја шинског система.
Овим планом биће сагледана и разрађена прва фаза прве линије метро система. Процењена финансијска вредност израде Плана је 134 милиона динара.
Igo
29.06.2018. 06:59
Ruski metro je mnogo lep. Intersesira me da li oni ucestuju u konkursu za izgradnju metroa?
Ni pod razno francuzi. Dokle ce te da saradjujete sa srbskim neprijateljima? Oni lobiraju po celom svetu za nezavisno Kosovo a vi ih nagradjujete.
Јел то награда Французима за све што нам раде у вези Космета ?
Nadležni u Beogradu bi trebalo prvo da prošire mrežu »BG voza« korišćenjem tunela koji su izgrađeni još u prošlom veku, pa tek onda da razmišljaju, da ne kažem »sanjaju« o metrou. Naime, dve cevi tunela »Karaburma« su odavno izgrađene i to leva u periodu od 1975. do 1977., a desna dvadeset godina kasnije. Tuneli »Kneževac« imaju »još dužu bradu« jer su izgrađeni krajem šestdesetih godina prošlog veka. Aktiviranjem tih tunela, »BG voz« bi dobio liniju od Karaburme, odnosno Ada Huje do Makiša.
Metro će, kao i sve drugo, graditi onaj ko da najveću proviziju ...
Коментари (6)