МЕТРО ДО 2022. ГОДИНЕ: Прва станица Макишко поље

Д. В. Н.

04. 02. 2018. у 17:48

Градоначелник Бограда Синиша Мали најавио почетак изградње подземне железнице. Највећи чвор код Сајма и тај део први ће бити "покривен" линијом метроа

МЕТРО ДО 2022. ГОДИНЕ: Прва станица Макишко поље

ЗА две године почеће изградња, а 2022. године Београђани ће се возити метроом. Како је истакао градоначелник Београда Синиша Мали, гостујући на телевизији Хепи, идеја о подземној железници у Београду траје деценијама, али никада нисмо били ближe реализацији. Студија изводљивости требало би да се ради паралелно са главним пројектом 2019. године, а већ наредне би уследио одабир извођача радова и почетак изградње.

Према речима градоначелника, Макишко поље је најбоље место за прву станицу, будући да тамо већ постоји ранжирна станица "Железница Србије".

- Не можете почети реализацију пројекта док не постоји место где ће се возови одржавати и паркирати. Када погледамо да је већ друга станица на Бановом брду у Пожешкој, јасно је о колико брзом и ефикасном превозу је реч - рекао је Мали.

Како је додао, то би центар града растеретило за број возила који у Београд стиже из правца југа, односно из Обреновца, са Ибарске магистрале, из Железника и Сремчице.

- У питању су две линије, прва дуга 22 километра, а друга 20. Град Београд је по први пут урадио потребне анализе и студије неопходне за дефинисање трасе поменутих линија.

"СМАРТ ПЛАН" ГОВОРЕЋИ о Макишком пољу као почетној станици, Мали је рекао да је то огроман простор који је могуће развијати попут другог "Београда на води". - Линије метроа могу убрзано да развију делове града са потенцијалом за изградњу великог броја стамбених и пословних јединица. "Смарт план" за изградњу метроа израдила је једна од најбољих компанија на свету, лондонски WSP, која је радила и на изградњи њујоршког метроа.

Превасходно ту мислим на "смарт план", односно "Саобраћајни мастер план града Београда", који је усвојен прошле године и прави пројекцију тренда развоја града до 2033. године.

Према његовим речима, по први пут се прави комбинација метроа и "БГ воза". Постојеће линије "БГ воза" саобраћају од Батајнице до Вуковог споменика, од Вуковог споменика до Овче, а у априлу креће линија до Ресника.

- Нова линија повезиваће Аеродром "Никола Тесла" са Земуном и Новим Београдом. Ту линију ћемо почети да градимо веома брзо, и са те четири линије комбиноваће се две нове линије метроа - најавио је Мали.

Будући да се највећи број аутомобила и возила јавног превоза бележи код Сајма, тај део града први ће бити "покривен" линијом метроа.

- Од Макишког поља до Сајма користимо постојећу инфраструктуру, од "Београда на води" до центра града биће подземни метро, као и до Панчевачког моста и Миријева. Тако је "покривен" најоптерећенији саобраћајни правац, заједно са три линије "БГ воза" и другом линијом метроа, која ће се градити од Устаничке ка Земуну и, такође, бити повезана са "БГ возом".

Синиша Мали у клубу "Савски венац 3" са најстаријим суграђанима

ДО КРАЈА ГОДИНЕ 30 КЛУБОВА ЗА ПЕНЗИОНЕРЕ

ГРАДОНАЧЕЛНИК Мали посетио је јуче и просторије реновираног Дневног центра и клуба за старије на Савском венцу "Савски венац 3", где је разговарао и дружио се са најстаријим суграђанима. Како је истакао, за комплетно сређивање и опремање око сто квадратних метара простора клуба, издвојено је око 2,4 милиона динара.

- Београд у овом тренутку има 27 клубова за наше старије суграђане. У наредних неколико недеља отворићемо још један у Батајници, и још два до краја године, чиме ћемо достићи број од укупно 30 дневних клубова - истакао је Мали.

Он је изразио задовољство што су корисници овог клуба уједно и корисници сениор картица.

- До сада је око 200.000 пензионера са територије града Београда почело да користи сениор картице на око 700 малопродајних места у граду. Већ до 20. фебруара ће свако добити своју картицу са именом и презименом уместо досадашњих привремених.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

veselnik

04.02.2018. 22:24

@Imate gotov idejni projekat metroa - "Smart plan" za izgradnju metroa izradila je jedna od najboljih kompanija na svetu, londonski WSP... a ko je to narucio, koliko je placeno, ko se ugradio? Zasto ne valja ono sto nasi strucnjaci razradjuju decenijama, a politicari stalno menjaju ciljeve, prema trenutnim licnim interesima?

Буран

15.02.2018. 14:56

@Imate gotov idejni projekat metroa - Нема ту никаквог смарт плана. Све је то обично прање пара. План за метро је урађен давно и по томе би требало да се руководе, а не плаћеним истраживањима и намештеним резултатима. Не знам да ли ти је познато да испод Вуковог споменика и Прокопа постоје цеви за метро и да је туда предвиђено да се креће прва линија од Земуна до Коњарника.

Pedja P

04.02.2018. 19:49

Ha,ha, ha, bas me nasmeja, pocece za 2 god znaci 2020 i zavrsiti 2022. Pa Kosancicev Venac "sredjuju" od avg.2016. plan je bio 6 meseci, a trenutno je otkucalo 1,5 godinu i jos nije gotov.

Gille

04.02.2018. 22:42

Prva stanica makisko polje, druga Alibunar-Deliblatska pescara, a onda mogu da se pobratime i zaigraju kozaracko kolo

Првослав

05.02.2018. 18:56

Па шта ће нама метро. И БГ воз треба уништити, аутобуске линије саобраћаја редуцирати и скратити. народ треба да иде пешке и да буде здравији

Vidi se da su autori iz Lodona

06.02.2018. 07:01

Pojma nemaju o potrebama Beograđana... i prave se Englezi.

Nemaju pojma

02.03.2018. 20:59

@Dragan Popović - Treba da naprave stanice metroa tamo gde TI ideš i gde tebi treba, jel tako? Koga briga za ostalih 2 miliona ...

Ljube

02.03.2018. 20:16

Čitam sve ove kometare i ne mogu da verujem koliko mi eksperata za saobraćaj i metro transport imamo, blago nama. Problem je jedino u tome što se očigledno NI JEDAN od ovih stručnjaka nikad u životu nije čak ni vozio metroom, važno da drže lekcije. Nema ova zemlja budućnost sa takvim ljudima i takvim odnosom prema svom gradu i svojoj zemlji.