Ријалити је заменио теленовеле
23. 03. 2019. у 10:28
Роман Мајетић о новој мелодрами "Црвени месец", сапуницама некад и сад, трошковима производње серија: Данас не можете да продате серију у којој се богаташ заљубљује у сиромашну девојку
.jpg)
Милош Ђуровић и Ивана Дудић у серији "Црвени месец" Фото Пинк
ТВОРАЦ неких од најпопуларнијих теленовела на овим просторима, као што су "Понос Раткајевих", "Закон љубави", "Вила Марија" и "Обични људи", Роман Мајетић враћа се на мали екран у великом стилу. Некрунисани краљ сапуница одлучио је да после дугогодишње паузе уплови у нови формат. Реч је о драми "Црвени месец", чије снимање почиње у априлу у Шимановцима, а приказиваће се на Пинку.
- Ова серија представља комбинацију драме и сапунице. Осим броја епизода (120), има мало класичних елемената теленовеле. Снимаће се већим делом у екстеријеру, радња је динамична и паралелно прати неколико прича. Подједнако главни љубавни заплет као и политичко-шпијунски, базиран на историјским чињеницама - каже нам сценариста приче смештене у време балканских ратова и аустроугарске окупације Београда. - Уз то, градимо највећу сценографију икада скројену за било који играни програм на овим просторима!
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Дизни купиo део Фокса за 71 милијарду долара
На констатацију да је крими-жанр тренутно најзаступљенији на ТВ, како у Србији, тако и у свету, а да се чини да сапунице поново доживљавају процват на Балкану, Мајетић одговара:
- Дошло је до засићења класичним теленовелама. Оне су добиле конкуренцију у ријалитију, чији се сценарио и режија подједнако помно припремају. Данас тешко можете у Европи да продате серију на тему сиромашне девојке са села у коју се заљуби богати плантажер. Људи траже нешто са чиме могу да се идентификују, блиско друштву у којем живе, што су најбоље искористиле турске продукције.
Мајетић сматра да сапунице не одумиру на глобалном нивоу, али да Латиноамериканци последњих година мање производе такве серије. Занимало нас је зашто их наш народ и даље толико воли.
- Афинитети гледалаца са ових простора слични су онима са Запада. Мада не делује тако, сапунице су најгледаније. Разлог за то је једноставан - дневни играни формати, као и ријалити, више одговарају данашњем начину живота од оног који се приказује једном недељно - прича Роман.
.jpg)
Некад смо живот усклађивали са ТВ програмом, а данас је довољно да "крстаримо" интернетом и да нам све буде надохват руке. Његова генерација, присећа се, одрастала је на сапуницама. Детињство памти по, како каже, празним градским улицама у време приказивања чувене "Династије" или "Даласа", а као своју омиљену теленовелу из тог времена наш саговорник издваја "Север и југ".
- На овим просторима су за време комунистичке Југославије емитоване врхунске стране серије и филмови, а како је свака република имала свој јавни сервис - створила се конкуренција. То је резултирало квалитетним играним програмом. Сматрам да неке серије произведене тада и данас представљају тешко дохватљиви стандард. То су, рецимо, "Куда иду дивље свиње", "Отписани" или "Бољи живот", који је у суштини прва теленовела на овим просторима.
Сапунице су га прославиле, поносан је на сваку коју је створио и зато међу њима нема "мезимицу". Осим популарности, рад му је донео и ласкаву титулу.
- То да сам краљ сапуница пришиле су ми ваше колеге, али не смета ми, бар су мојим пријатељима дали могућност да ме зезају. Сапунице су најтежи играни формати и то у свим сегментима, од буџета, планирања, сценарија, продукције. Неупоредиво је лакше произвести филм, ситком, драмску серију... Свака грешка узрокује велике последице, финансијски и креативно. Већина филмова који се данас праве на овим просторима има већи буџет од теленовеле. Дакле, продуцирати такве формате значи произвести серију у трајању више од 100 сати са средствима за које неко сними двочасовни филм. Из тога вам је јасно да то не може бити претерано профитабилан посао. Барем не за независне продуценте, а за ТВ куће и те како.
Искусни мајстор открио нам је како гласи рецепт за добру теленовелу. Амбициозни, запамтите ове речи!
- Најпре треба ослушкивати публику. Покушајте да одговорите на њихове захтеве. Никад немојте да дозволите да вас успех серије наведе да се зауставите - прича Мајетић, и додаје: - У сваком новом пројекту настојим да пружим више. Играни формати су живи као и публика, морају да се мењају у складу с њиховим очекивањима.
Поново је помешао тајне састојке у великом пројекту "Црвени месец", са којим се после дужег времена враћа у игру. Ипак, пауза у Романовом случају није била пуко пландовање. Али, где је био за то време?
- Годинама нисам радио велике серије и зато разумем ваше питање. Моја бивша продукцијска кућа AVA имала је озбиљних финансијских проблема, па сам све сагледавао са дистанце како бих утврдио где сам погрешио. Кад се склоните из неког простора који сте сами створили, логично је да дођу други. Нажалост, показало се с другачијим амбицијама, мање креативним, а више материјалним. С временом се то види: пројекти стагнирају не само због мањка креативности, него и инвестиција. У таквој ситуацији, а овде говорим о Хрватској пре свега, нисам био ни мотивисан да радим на тај начин, нити бих икада радио на тај начин.
У међувремену, открива нам, развијао је пројекте са идејом да их реализује у Русији, сарађујући с једном од највећих светских продукција. Ипак, одлучио је да то учини у Србији са Жељком Митровићем.
- Никад ме није привлачило да радим за велике системе. То је сигурније и исплативије, али уз жртву креативне слободе. А има ту и оног нашег пркоса - зашто да своје знање, креативност и искуство дајем великима кад знам да то можемо и ми мали? - завршава Мајетић.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: УКРАЈИНА ТРАЖИ ЗАБРАНУ УЛАСКА У ЗЕМЉУ: Кутуњо на црној листи?
"ЗАУСТАВИ ВРЕМЕ" НА ХЕПИЈУ
ШТА се дешава са вашом серијом "Заустави време" из 2008, која никада није приказана?
- Нажалост, то није питање за мене већ за ТВ Хепи. Ова кућа ју је купила пре пет-
-шест година. Волео бих да је емитована, јер сматрам да је реч о квалитетној серији.