Ниш: Живот крај шина бар још деценију
01. 08. 2015. у 11:03
Зашто измештање железничког колосека из центра града на Нишави неће бити ни брзо ни једноставно

Део пруге која пролази кроз центар града на Нишави и директор Завода за урбанизам Тамара Јовановић (горе)
НИШ - По свему судећи, железничка пруга ће још десетак година делити град на Нишави на два дела!
Да би се трајно решило питање нишког железничког чвора, па и измештање пруге из центра Ниша, потребно је најпре реализовати прву фазу, односно изградити обилазницу од ранжирне станице "Поповац" до станице "Сићево", дужине 21 километар. Почетак тих радова, истичу надлежни, могао би да се очекује у наредних три до пет године, а у толиком периоду посао би и требало да буде окончан. Тек потом, на ред би дошла израда неопходне документације, тендери и физичко уклањање постојећег колосека - од Главне железничке станице до уласка у Нишку Бању, дугог око 11 километара.
- Сасвим је реално да се, најдуже за 10 година, пруга измести из центра града. Јер, читаве две деценије о томе се више више причало и обећавало, а веома мало радило, па је стање које смо, при изради пројекта, затекли у комуникацији између релевантних институција било, у најмању руку забрињавајуће. Сада имамо консултације на дневном нивоу и све је кренуло бржим темпом - каже технички директор нишког ЈП Завод за урбанизам, архитекта Тамара Јовановић, уз заменика градоначелника Љубивоја Славковића, члан Управљачког одбора Делегације ЕУ у Србији за овај пројекат, испред града Ниша.
Подсетимо, крајем 2012, овде је потписан протокол између Делегације ЕУ, тадашњег Министарства саобраћаја и локалне самоуправе - за израду генералног и идејног пројекта обилазнице. Половином наредне године, уследило је потписивање уговора са тројним конзорцијомом - по једна фирма из Београда, Чешке и Италије - којем је поверен овај посао вредан око милион евра, а средства су обезбеђена из ИПА фонда.
Уз извесно закашњење, генерални пројекат је завршен, баш као и претходна студија оправданости, па се тренутно налази на државној ревизији у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре...
Али, с обзиром на то да је у међувремену поменути уговор истекао, сви учесници у овом послу - конзорцијум, Делегација ЕУ, ресорно министарство, "Железнице Србије" и Град Ниш - крајем децембра 2014, сагласили су се да треба проширити пројектни задатак, те се управо ових дана очекује потписивање новог уговора, на девет месеци, за шта постоји и сагласност из Брисела.
- Очекујемо да средином 2016. имамо комплетну документацију: генерални и идејни пројекат са Студијом изводљивости, план на основу којег ће бити издати локацијски услови, као и припремљену тендерску документацију за извођење радова на обилазиници - закључује Тамара Јовановић.
ОБИЛАЗНИЦА
СХОДНО пројекту, обилазна пруга неће имати ниједан пружни прелаз, већ 20 денивелисаних раскрсница са градским саобраћајницама: негде ће пролазити испод, а негде изнад улица. Њеном изградњом, у пуном капацитету омогућиће се и коришћење аеродрома "Константин Велики", јер ће бити измештена постојећа троугласта раскрсница код станице "Ниш - Поповац".
nislija
01.08.2015. 15:42
Problem je u ome sto Vucica i SNS bas briga za jug srbije.Odakle pare za prugu bg-budimpesta ?Za beogradski zeleznicki cvor su potrosene milijarde.
Mi iz suterena na ul.Šabana Bajramovića zaista imamo retku privilegiju da gledamo prolazak vozova "odozdo" - čak ispod tzv.žablje perspektive. Posebno se tome radujemo od 01,00 do 05,00 časova noću/ujutro. Romantika - kao da smo u Orijent ekspresu.
Sa ovom lokalnom vlasti u Nišu, neće biti nikada !
Nis vise nepostoji, nema dusu. Neki novi i bolji od ne znam odakle ga unistise.
tako nije ni u Parizu, Londonu, Becu, Budimpesti, Zagrebu, Sofiji ..., ali eto vi bas hocete.
Коментари (5)