Шине труле, а руда тешка
12. 06. 2015. у 07:52
"Железнице Србије" почеле поправку пруге између Пирота и Димитровграда. Путнике превозе аутобусом. Натоварени вагони тешки и по 70 тона

ПИРОТ - Стручне службе "Железница Србије" из Димитровграда и Ниша у четвртак су почеле санацију међународне пруге Пирот - Софија, код села Обреновац која је већ други дан у прекиду због исклизнућа седам од укупно 16 вагона, у којима је била концентрована руда олова. Процењује се да ће санација трајати бар два-три дана. А путници се од Пирота до Димитровграда превозе аутобусима.
Приликом инцидента који се десио у среду нешто око 16 часова, повређених, на срећу, није било, али је уништена пруга у дужини од неких 150 метара. Вагони који су остали читави у четвртак су одвучени са места, а радници чекују велику дизалицу. Међународни железнички путнички саобраћај на овој прузи, на источном краку Коридора 10 између Пирота и Димитровграда је сасвим обустављен.
Опасности по животну средину нема јер је концентрат оловне руде у чврстом стању, а поједини радници који су у четвртак били на терену кажу да овакву хаварију први пут виде.
- Пре две године, пруга је попустила и код села Јовановац. Тада су проблем биле врућине. Скоро 40 година сам на железници и овако нешто први пут видим. Прагови су искидани као чачкалице, а шине извијене као да су од алуминијума. Очигледно да је овај терет био претежак за дотрајале шине и прагове. Сваки од вагона тежак је бар 70 тона и биће потребна велика дизалица да се склоне са пруге и да је потом направимо - рекао нам је један од радника.
Узроке исклизнућа утврдиће Комисија за ванредне догађаје "Железница Србије", а на лицу места, осим наших, у четвртак пре подне били су и стручњаци "Бугарских државних железница". Нико није био спреман да да било какву изјаву о хаварији.
РЕНОВИРАН ДЕО ДО ГРАНИЦЕ
У оквиру реконструкције источног железничког крака Коридора 10 ова међународна пруга, са станицом у Димитровграду је пре неколико година електрификована од границе са Бугарском до железничке станице у Димитровграду, где су изграђени нови перони и станична зграда у којој заједно раде наши и бугарски железничари.
Jovica Jasic
12.06.2015. 13:24
pragovi su truli a rukovodstvo nesposobno.
@Jovica Jasic - imati "brze" pruge. A ovaj sadasnji generalni ne sme ni da pisne. Zeleznici se crno pise.
Samo se gradi Beogradski pasaluk a ostali delovi Srbije zive u 18 veku bez struje vode pruge se raspadaju bolnice zatvaraju
Коментари (3)