Црна Гора остала без последњег путничког брода

Б. Дабић

14. 05. 2017. у 17:05

Тужан и мучан дан за црногорску поморску привреду, за поморску државу, у чијој флоти више нема путничког брода Свети Стефан 2, јединог ферибота

Црна Гора остала без последњег путничког брода

Фото: В.Дабић

БАР – Тужан и мучан дан за црногорску поморску привреду, за поморску државу, у чијој флоти више нема путничког брода Свети Стефан 2, јединог ферибота, који је у недељу поподне испловио на последње путовање, у резалиште у Турској. Државна компанија Барска пловидба ад остала је и званично без путничког брода који је спајао Црну Гору и Европу, на јединој редовној линији Бар-Бари-Бар која је трајала 52 године.

Након више од пола столећа „црногорски прозор у свет“ , поморску линију између Бара и италијанске луке Бари, преузела је хрватска Јадролинија, о чему су челници Браске пловидбе јавност „са задовољством“ обавестили јавност 24.априла, док је око 80 помораца из Црне Горе остало без посла.

У недељу поподне, „Свети Стефан 2“ уз бродску сирену која се огласила у 16:53, кренуо је на последње путовање у резалиште Алиага у Турској. Из Луке Бар до Алиага на последњем путовању капетан брода је Љубо Пекић, а укрцано је 15 помораца, што чини минимум посаде за сигурну пловидбу, на путовању од око 700 миља које подразумева око 56 сати пловидбе.

Иако је Барска пловидба предузеће у већинском власништву државе, 51 %, а 49 % је у власништву мањинских акционара, из државне компаније нису нашли за сходно да обавесте јавност да је ферибот “Свети Стефан 2”, продат турској компанији пре 15 –так дана.

Према незваничним сазнањима Новости, постигнута је цена 265 $ по тони што би значило да на рачун Барске пловидбе турска компанија уплати око миллион долара. Међутим, само за 5 месеци колико је “Свети Стефан 2” био везан у Луци Бар нагомилали су се трошкови који износе око 150 хиљада евра.

Црна Гора јесте приморска, али са оваквом пословном политиком тешко ће одржати статус поморске државе.

Бродска линија са Италијом, бродом Свети Стефан, успостављена је још 18. јуна 1965. године и од тада је, осим за време санкција, редовно функционисала.

Фериботу “Свети Стефан 2” који је изграђен пре 43 године, класификационо друштво Буерау Веритас укинуло је дозволу за пловидбу, јер више не испуњава стандарде. Из Барске пловидбе су саопштавали да линија неће бити укинута, већ само привремено обустављена до набавке другог брода. Уместо црногорског “Свеца” на линији ће запловити хрватски брод “Дубровник”.

Одлуке одбора дирекора Барске пловидбе кога чине: Војо Бојовић, Милан Лакићевић, Радован Орландић, Слободан Лековић и Милош Раичевић, као и менаџмента на чијем челу је извршни дирецтор Мило Пауновић, од почетка маја су под лупом Управе полиције, а и невладиног сектора МАНС-а.

ДУБРОВНИК СПАЈА ОБАЛЕ

На сајту Барске пловидбе и даље фотографије бродова “Свети Стефан” и “Свети Стефан 2” (први више не постоји, други на путу на резилиште) и слоган “Ми спајамо обале”.
Али, и обавештење “ са задовољством информишемо да је остварена сарадња најстаријих бродара на Јадрану, Барске пловидбе и Јадролиније. Уговором о сарадњи, који је закључен до краја 2017 године, дефинисан је заједнички пројекат поновног успостављања линије Бар-Бари. Линију ће одржавати Јадролинијин брод "Дубровник“ од средине маја до децембра 2017. године с могућношћу продужења, а зависно од потражње на тржишту. Током сезоне брод "Дубровник“ упловљават ће у луку Бар два пута недељно, а у вансезонском периоду једанпут недељно”.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (14)

Miki - Zg

14.05.2017. 18:35

C. Gora ne da nema više putničkih brodova i da sve prepušta braći muslimanima ,Šiptarima ,Hrvatima ( odrekli se i Prevlake ) ,već je izgubila obraz ,ponos -ulazeći u zločinačku Nato alijansu ( moram ovdje spomenuti i 5 Božiju zapovjest ) !

Јабре

14.05.2017. 18:37

Све ће то НАТО да позлати стићи чамци пуни Арапа, Афгханистанаца, Албанаца и осталих азијских народа.

Mirko

14.05.2017. 19:15

@Јабре - Kakve sad veze NATO ima s tim. Ovdje je riječ o poslu, odnosno zaradi.Dosta više življenja u zabludama prošlosti i sadašnjosti - okrenite se budućnosti.Pogledajte odnose Fra-Nje - a bili su smrtni neprijatelji u WW2.

skrozlos

15.05.2017. 08:24

@Јабре - bas zbog tog odnosa "fra-nje" mi danas zivimo ovako kako zivimo...

STIZU NATO-ove PODMORNICE

14.05.2017. 18:43

Putnicki brodovi nisu im ni potrebni, taj posao ce preuzet njihovi prijatelji (susedi) iz alianse.

gorki

14.05.2017. 19:35

Ako su mogli hrvacki Lingvisti da napisu gramatiku crnogorsku zasto ne bi hrvacki brodovi preuzeli i poslove. Milogorci su ( bez srba crnogoraca) spremni da u skorijoj buducnosti postanu novo hrvacko cvijece a potom i hrvati. Nece se desiti nista novo sto vec vidjeli nismo. Barska Biskupija Primata Srbskog moci ce da se pohvali papi da je izgubila istoriski "primat" isvrhu.

ЏМРЉ

14.05.2017. 20:05

....а шта је са оним педалинама,верујем да су у пловном стању?...ах,да,неко треба да окреће педале,терај то у....ојхааа:)))

DJURKAN

14.05.2017. 20:57

Jadni Crnogorci ...sad se voz ite na magarcima sa Durmitora do vode i nazad ...oli u Evropu jado jadna državice...

Ivanka Kosovka

14.05.2017. 21:41

Celu Boku je preuzela cernogorska, tj. srpska opozicija. Nedajte Milu da priviri.

realist

15.05.2017. 01:32

Jos malo ostace Milo i bez ljudi a ne samo brodovi,jer Mora da skuplja pare za clanarinu Nato-a,mozda ce morati i Narod da prodaje.

flamantes

15.05.2017. 08:55

@realist - Realisto crnogorsko brodarstvo je uništilo Ministarstvo pomorstva SRJugoslavije u Beogradu.