Проклетство гробова или јавашлук путара?

Драгољуб Гагричић

02. 02. 2015. у 12:04

На деоници од Матијевића кривине према ушћу Злошнице лош и непрегледан пут и Златарско језеро узели 30 живота. Према причи, испод опасне кривине налазе се кости неексхумираних мештана. Ни ограда не помаже код удеса

Проклетство гробова или јавашлук путара?

Кривина где се догађају удеси

КОКИН Брод, место на средокраћи пута Београд - Црногорско приморје и раскрсница путева у Старом Влаху - за Златибор, Прибој, Ивањицу и Нову Варош, одавно је "црна тачка" западне Србије.

Језеро где се некад бродио (прелазио) Увац, недалеко од ушћа Злошнице, према Кокића странама, а пре 65 година неимари у срце реке побили највећу земљану брану у Србији, узима данак. Мештани сведоче да су у води језера душе 26 путника и возача.

- Слетањем возила са магистралног пута у Златарско језеро, на деоници од Матијевића кривине према ушћу Злошнице, живот је у неколико последњих деценија изгубило 17 људи - казује Миланко Ботић (75), пензионер из Кокиног Брода. - Језеро је узело и пет живота на десној обали, недалеко од бране ХЕ "Кокин Брод" на путу за Јасеново, док се четворо утопило падом са Ужичког моста. Три лица страдала су на друму кроз насеље...

Белези поред пута сведоче о црној хроници: најтежа несрећа догодила се на Матијевића кривини, где се утопило пет мештана Бродарева и Пријепоља, па пре 19 година, на повратку са мора, четворочлана породица Трипковић из Смедеревске Паланке, за којом се трагало недељама. У више удеса страдала су по два лица, као прошле среде. Уз црне бројке, Ботић подсећа да се десетак возача и путника, захваљујући срећним околностима, спасло из загрљаја смрти.

И док језерске дубине крију тајне и судбине оних чије се путовање овде завршило, у околним засеоцима две приче се преносе с колена на колено.

- Стари људи су говорили: колико људи није извађено из гробља испод Матијевића кривине - толико ће их се утопити у језеро! При потапању котлине Увца многи нису стигли да откопају гробове и изнесу кости предака - казује нововарошки пензионер Станимир Матијевић, коме у сан често долазе слике врбака и брзака Увца, задружног дома...

АПЕЛИ И МОЛБЕ - Писали смо жалбе и апеле за ограде и боље одржавање поред Злошнице - подсећа Миле Дробљаковић, активиста из Кокиног Брода. - Ограде су подизане и крпљене после несрећа, а онда би нам власти очи замазивале како ће се пут преместити на осунчану страну, другом приликом би се месец дана причало о градњи треће траке или тунела од Матијевића кривине, чиме би се спречили одрони и смањили трошкови зимског одржавања. На крају би то - испало скупо?!

Уз подсећање о проклетству и утопљеницима, у Кокином Броду кажу да плаћају данак "златним капима" Увца и киловатима са турбина трију централа. Наиме, они тврде да су инвеститори, градитељи енергетског система Увца, као и гарнитуре власти које су деценијама "ведриле и облачиле" - заборавили обавезе и обећања.

- Уместо потопљеног пута уз Зложницу, пробијеног после ослобођења од Турака 1912. године, прокопан је пут на левој обали реке, као и према Муртеници. На замерке да су коловози уски, или са опасним кривинама на стрмим обалама језера, убеђивали су нас да ће их касније проширити. Међутим, на чему воденица промеље на томе и остане - приповедају у кокинбродским кафанама.

Иако је последњих година, поред старих бетонских стубова, подигнута метална заштитна ограда на делу најугроженије деонице поред Злошнице, гнев возача, путника и родбине настрадалих средином прошле недеље, док се трагало за двоје утопљених Пријепољаца, сручио се на путаре.

У Кокином Броду најављују и обраћање челницима државе, у коме ће предочити да је пре шест година прескочена реконструкција магистрале од Кокиног Брода до Нове Вароши.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

paun

02.02.2015. 13:05

Mozda su svestenici i graitelji brane trebali na tom i nad ostalim grobovima ispo[tuju pravoslavne obicje.Zato verujem da u reporterskom opazanju ima istine.Svaka mu cast [to je do tancina obradio ovu temu.

Драгомир

02.02.2015. 13:05

Очигледно да ,,заштитна метална ограда,, ничему не служи?Може бити за бициклисте да не оду у језеро?Када су се први пут постављале поменуте ограде у Србији гледали смо на телевизији пробе за заштиту.Камион ФАП се намерно залети и удари у металну ограду која се само искриви и уопште се не распадне!А у ову ударио је џип и пробио је па правац у смрт!И сви ће да се правдају да нису путари криви већ бахате незналице за воланом што је истина!

Nemanja

02.02.2015. 14:34

Nije to prokletstvo grobova, vec prokletstvo ministarke opste prakse i expertske demagogije koju je usavrsila u G17. Od kad je dobila resor saobracaja haos i nered u drumskom, zeleznickom i drumskom saobracaju gde je postavila svoje experte demagogije, dok ljudi svakodnevno ginu na neuredjenim putevima, a njena intimna prijateljica Mira Cizmarov, pravnica iz "Dimicara", kao nova direktorka opste prakse, placa mesecno 40.000 evra privatniku za smestaj zgrade Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

доПре

02.02.2015. 18:48

@Nemanja - Тај пут није од јуче, а ти Немања као и сви ботови ко швабо тралала.... Друго постоје саобраћајни знаци, поштуј прописе, знакове и нема проблема нема жртава. На крају зар није "жута" крилатица: Да живимо као сав нормалан свет!" Само Вама није јасно како живи нормалан свет!

Zoran

02.02.2015. 15:19

Kad masa gine a nekom delu puta tu svakako nema nikakvog prokletstva. Ili ne paze ili put lose uradjen.

Dule

02.02.2015. 15:50

Uglavnom se radi o bahatosti vozača. A to ste zaboravili da navedete. Ima i mnogo gorih puteva od ovoga. Put je pre par godiina potpuno obnovljen, postoji odličan asfalt, sva potrebna signalizacija. Obnovljene su i ograde, ali one su kao i na drugim mestima po Srbiji, namenene samo putničkim automoblima, koja udaraju pod uglom do 30 stepeni. Jače ograde mnogo koštaju. Godišnej strada u Srbiji u saobraćaju, 600 ljudi, tako da ovoh 17 nesretnika za 30 godina je ispod proseka.

Logic

02.02.2015. 17:49

@Dule - Dule, nekako nije primereno porediti brojeve izginulih na godišnjem i višegodišnjem nivou. Nije primereno, na prvom mestu iz poštovanja prema onima koji su, možda, ostali iza njih. A sem toga, kako jedan veliki humanista reče - po statstici jedan od sto smrtnosti, za onoga ko izgubi život, je sto od sto.

Dule

02.02.2015. 20:49

@Dule - A onih 600 poginulih po godini u Srbiji, nije za poštovanje !! ???? Samo da navedem, da je vozač džipa bio invalid, bez ruke, a auto - džip je kupio 2 dana pre. I nije shvatio da pogon 4X4 nije svemoćan, da je čak i opasan po snegu na kolovozu. Započeo je preticanje u velikoj krivini po snegu, i na otvaranju gasa - zanošenje. Put tu nije niišta kriv. Bolja ograda bi pomogla -- možda. A šta sve fali po Srbiji. Na većini mesta i nema nikakvih ograda.

citac

02.02.2015. 17:01

tamo gde se postuju saobracajni propisi i saobracajna kultura , nije potrebna zastitna ograda...

Moca

02.02.2015. 17:53

Ja sam tim putem prosao bezbroj puta,neznam u cemu je problem?Nije za veliku pohvalu ali neko lepo smislio slogan,"ne brze od zivota".

доПре

02.02.2015. 18:52

Да су путеви лоши јесу, рупе, нераван избраздан али када се вози по прописима, град 50-60, регионални путеви 70, магистрални 80, путеви резервисани за моторни саобраћај 100 нема проблема нема жртава. Не претиче се на пуној линији, не вози се под дејством алкохола и наркотика!