Три четвртине радника мешају приватни и пословни живот
24. 07. 2014. у 23:45
Истраживање компаније Самсунг показује да већина радника меша приватни и пословни живот јер у радно време обављају приватне послове, али и радне задатке у слободно време
БЕОГРАД- Три четвртине радника мешају приватни и пословни живот, тако што обављају приватне послове у радно време (75 одсто) и пословне задатке током слободног времена (77 одсто), показује истраживање компаније Самсунг "Извештај о безбедности инспирисан људима".
Скоро трећина верује да им то помаже да боље управљају приватним обавезама, а исто толико испитаника наводи да им то смањује ниво стреса, наводи се у студији која је обухватила 4.500 запослених на тему употребе мобилних уређаја у приватне и пословне сврхе код европских службеника.
Наглашавајући кључну улогу мобилних уређаја у приватном и пословном животу, европски службеници у просеку имају око 10 персоналних апликација као што су Фацебоок, Wхатсапп или Цандy Црусх, на својим пословним паметним телефонима, а осам апликација које имају везе са послом попут Мицрософт Оутлоок или Лyнц на својим приватним смарт телефонима.
Такође, око 41 одсто испитаника користи исти паметни телефон за пословне и личне сврхе, а 32 одсто користи исти пословни телефон за оба типа активности.
Студија открива и постојање веома способних и технички вештих запослених који користе технологију по свом избору да обаве посао, без обзира на ограничења.
Више од четвртине свих испитаника користило је сопствену технологију да заобиђе препреке које намеће њихова фирма како би одрадили посао.
Готово три од десет испитаника користе личне уређаје у канцеларији за посао иако нису свесни да ли је то заправо дозвољено, док више од половине испитаника не зна да ли њихова компанија има посебне прописе који се тичу мобилне безбедности.
Образовање особља о безбедној употреби компанијских података све више добија на значају, посебно када се узме у обзир то да ће крајем ове године бити усвојен пропис ЕУ о општој заштити података, који предлаже да казне које иду до 100 милиона евра или пет одсто годишњег светског обрта треба да се наметну оним компанијама које крше правила тиме што не обрађују податке на безбедан начин
Потпредседник пословне јединице за корпоративно пословање у компанији Самсунг Роб Ор је казао да истраживање показује да потреба за јасним границама између пословних и приватних података никад није била већа.
Управо због тога, како је казао, Самсунг КНОX добија на значају - допушта запосленима да прелазе са персоналних на пословне апликације заштићене лозинком на истом уређају.
"Добра вест за компаније јесте да 70 одсто испитаника каже да имају већу свест о безбедности у односу на исти период пре годину дана, а 95 одсто њих је као последицу тога предузело мере као што су промена пословних или личних лозинки", истакао је Ор.
Психолог за понашање потрошача и пословних људи на лондонском Универзитетском колеџу Димитриос Циврикос је навео да Самсунгова студија сугерише да многи запослени користе технологију како би ускладили приватан и пословни живот.
Према његовим речима, миленијумска генерација (од 18 до 34 година) представља природне покретаче тог тренда, при чему користе своју урођену дигиталну интелигенцију како би ИТ радио у њихову корист.
"Истраживање ове врсте је од непроцењивог значаја јер крчи пут ка иновацијама, како у бихевијоралним и технолошким, тако и у приватном животу. Европске организације треба да ускладе своју технолошку стратегију и пословну и безбедносну политику, имајући такво понашање запослених на уму", додао је Цивиркос.