Стиже нови харач за 1.000.000 аутомобила
11. 05. 2018. у 21:01
Најновија правила о увођењу обавезног техничког прегледа два пута годишње за сва возила у нашој земљи која су старија од 15 година изазвала бурне реакције возача

фото Танјуг
КАДА не знаш како да дођеш до пара, најлакше је ударити на возаче. И то на оне најсиромашније који "воле" да возе старе аутомобиле. Нови намет за власнике четвороточкаша старијих од 15 година, који ће од јула морати да иду два пута годишње на технички преглед, само је још један корак у пражњењу џепова возача. Ако је судити по томе да је готово 40 одсто возног парка Србије прегазило у 16. лето, то значи да ће готово милион возила имати обавезу да иде на канал два пута за 12 месеци.
Циљ је повећање безбедности у саобраћају. И статистика, међутим, показује да најчешће моћнији и новији аутомобили због неприлагођене брзине угрожавају све учеснике у саобраћају. Већина ветерана на четири точка, слажу се њихови власници, не може да развије толике брзине.
Још се не зна колико ће тачно бити тај трошак. Власници сервиса за технички преглед тврде да је реална рачуница за ову услугу бар 30 евра по возилу. То значи да ће власник старог возила годишње морати да издвоји, само за технички преглед, бар 7.000 динара. Законом је предвиђено да ресорно министарство, у овом случају МУП, одређује максималну цену техничког прегледа, која ће важити на територији целе Србије. Изнад те цене нико неће смети да наплаћује овај преглед.
ПРОЧИТАЈТЕ И: Popravni na kanalu za svako drugo vozilo
- Цену техничког прегледа не предлажу сервиси који обављају технички преглед, већ Министарство унутрашњих послова. Министарство трговине на то само даје своје мишљење - каже за "Новости" Младен Радовић, из Министарства трговине.- Ми процењујемо предложену цену у складу са утицајем на инфлацију и реагујемо у случају да је цена превисока. То значи да ће значајнији пораст цене морати "дебело" да се образложи, јер не сме да се занемари њен утицај на инфлацију предвиђену у овој и следећој години.
Такође, још је много недоумица у вези са практичном применом нових правила. Саговорници "Новости" из области безбедности саобраћаја, као и осигурања и техничких прегледа, тврде да се период регистрације аутомобила неће скраћивати. И даље ћемо, овим поводом, на шалтер МУП-а ићи једном годишње, без обзира на то што, можда, возимо стари аутомобил. Полиса обавезног осигурања од ауто-одговорности и даље ће покривати 12 месеци, односно цео период регистрације. Међутим, и саме осигуравајуће куће признају да постоји доста недоумица.
НА АУТО-ПУТУ ДО 130 НА САТ
АУТО-ПУТЕВИМА у Србији возила ће моћи да се крећу максимално 130 километара на сат, одлучила је Влада Србије. Досадашња највећа дозвољена брзина на ауто-путевима износила је 120 километара на сат. Предлогом закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима омогућена је брзина до 130 километара на сат на ауто-путу.
АНКЕТА ДА ЛИ ВОЗИЛА СТАРИЈА ОД 15 ГОДИНА ТРЕБА ДВА ПУТА ГОДИШЊЕ ДА ИДУ НА ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД ?
Раде Гребејановић, пензионер
- То је апсолутна глупост. Ја, на пример, имам аутомобил који је стар 16 година, а који је у исправном стању, технички преглед јеном годишње је савим довољан. Стално нешто измишљају да би иритирали народ и стварали нам додатне трошкове.
Мирјана Недић, економиста
- Технички прегледи могу да укажу на неисправност возила. То можда јесте додатан трошак за домаћинство, али старији аутомобили су свакако подложнији кваровима, а и ово је начин да несавесни возачи чешће контролишу своја возила.
Никола Лукић, новинар
- Техничка исправност свакако доприноси сигурности у саобраћају. Али то је додатан трошак за сваког власника аутомобила. На улицама је скоро милиона таквих возила, и на томе само држава може да заради. Ако се то ради због безбедности онда нека се смање цене техничког прегледа.
Предраг Крунић, возач
- Једном годишње је довољно да се аутомобили технички прегледају, два пута годишње да се излажемо истом трошку је ван памети. То је извлачење пара из џепа. И свакако на штету нас који возимо старије аутомобиле, ми да имамо пара возила нам не би била пунолетна.
Zvonko
11.05.2018. 21:21
U Nemackoj se tehnicki radi svake 2 godine!
SRAMOTA , OTIMAJU LOPOVI, na jesen ce izaci zakon da svAko mora godisnje dati par litara krvi , pa da drzava sa tim moze da manipulise , LOPOVI
Ako tako vam i treba, hteli ste lopove na vlast sad platite, To samo u Srbiju ima da se 2 X godisnje vrsi tehnicki pregled !!
U Slovačkoj svake dve godine tehnički pregled, koji košta cca 60 evra. Ako auto na putu neodgovara tehničkom stanju policija Vam uzme saobracajnu i u roku 14 dana morate odstraniti nedostatok (gume, dimljenje...itd) posle poravke ili odstranjenja kvara odete na policiju sa papirom i oni vam vrate saobracajnu...
Sramota koju je neko namerno izazvao ovim zakonom verovatno perfidno udarajući na popularnost aktuelne vlasti je bezočan. Glasači vlasti su onaj siromašniji deo populacije kome treba nezadovoljstvo ovih ljudi. Zakon treba odmah staviti van snage. Registracija jednom godišnje a besplatan tehnički pregled ako već mora još jednom. Priče o koroziji su skandalozne. To država duguje sirotinji.
Коментари (79)