Дивљи сервиси шишају наше возаче

П. Ж.

25. 10. 2017. у 21:45

Муке власника аутомобила, али и увозника нових возила, са неовлашћеним сервисима. Власника немачког возила у Нишу заварала реклама са логотипом произвођача

Дивљи сервиси шишају наше возаче

Илустрација /фото Н.Фифић

ОДЛАЗАК у сервис неким власницима аутомобила представља праву ноћну мору. Поготово онима који су, попут нашег читаоца Милана С. из Београда, имали несрећу да се "опеку" ни криви ни дужни.

- Кренуо сам с породицом на летовање у Грчку и негде испред Ниша зачуо сам неке чудне звуке, брујање у аутомобилу који је још у гаранцији - прича, за "Новости", наш суграђанин. - Свратио сам у град и видео велики сервис са јасно истакнутим знаком бренда (немачког) аутомобила који возим, и одахнуо.

Међутим, како каже, иако је рекао да му је аутомобил у гаранцији, мајстор је саопштио да је квар настао због мањка уља у мењачу.

- То је значило, како су ми рекли, да немам право на бесплатну замену, да морам да платим део, али не и "руке". Како је замена такозваног друк лагера коштала око 9.000 динара, и пошто смо кренули на летовање, прихватио сам.

После сат и по, део је замењен, путовање је настављено, али је шок уследио пре неколико дана.

- Отишао сам на редован сервис у београдски центар где ми је речено да сам изгубио право на гаранцију јер сам возило поправљао у неовлашћеном сервису.

Звао сам и сервис у Нишу где су ми поправили ауто, али наравно без икаквих резултата. У званичном сервису су ме упутили на суд...

Овај случај није усамљен. Ружна искуства имају и у компанији "Рено-Нисан Србија".

- "Рено", као врло озбиљна компанија, редовно спроводи аудите и провере своје сервисне мреже како би осигурао да квалитет услуге ка крајњем купцу буде на врхунском нивоу. Оно што се јавља као проблем јесте мрежа неовлашћених сервиса, у виду малих гаража и независних радионица које се "крију" иза снаге брендова "Рено" и "Дачија", истичући наше логотипе иако за то немају нити права, нити одобрења. Приликом истраживања тржишта у Србији пронађено је преко 200 неовлашћених сервиса - кажу у "Реноу".

Битно је истаћи да је коришћење логотипа на овај начин кривично дело, јер се ради о кршењу права интелектуалног власништва "Рено" и "Дачија" брендова, те се самим тим крајњи корисник доводи у заблуду. Користећи услуге неовлашћених сервиса, крајњи корисник може бити преварен јер очекује да ће његово возило бити поправљено од стране квалификованих стручњака и са оригиналним "Реноовим" резервним деловима.

- "Рено група" је одлучила да се озбиљно позабави заштитом своје приватне својине и стане на пут неовлашћеној мрежи, па је недавно покренута акција с подршком правног тима чији је циљ уклањања свих неовлашћених обележја "Реноа" и "Дачије" са сервиса који нису део овлашћене сервисне мреже.

Сличне акције најављују и други представници великих аутомобилских компанија. У међувремену, власницима аутомобила остаје да на званичним веб-странама увозника помно проуче списак овлашћених сервисера.


УДРУЖЕЊЕ ПОТРОШАЧА

СВЕ оне које обману у такозваним овлашћеним сервисима који то заправо нису, позивамо да се обрате нама или тржишној инспекцији - каже Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије. Он, за "Новости", каже да је пре неколико година њихово удружење, заједно с надлежним Министарством трговине, имало акцију уклањања нелегално постављених логотипа на сервисе и радње, али да је тада мали број увозника показао жељу за сарадњом. - Сувише је "сиве зоне", лажних делова. Многима такво стање одговара, па чак и неким осигуравајућим друштвима која више занима цена дела а не да ли је уграђен у овлашћеном сервису - каже Паповић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

Todor

25.10.2017. 21:58

Neznanje košta. U eri smart mobilnih telefona i mobilnog interneta lako je proveriti gde se nalazi ovlašćeni servis iz mreže svakog brenda. Teško da će vlasnik automobila u garanciji da ode u servis koji se ne nalazi u mreži ovlašćenih servisa,upravo zbog gubitka garancije. Ukoliko to i uradi, treba da izgubi garanciju.

???

26.10.2017. 07:12

@Todor - Krenuo covek na put sa porodicim. Napolju 40 stepeni,deca nervozna,nepoznat grad,auto zeza. Mozda ima samo pet dana odmora. Pa dobro druze dali si ikad bio na putu?? Pa treba li on da izigrava Serloka Holmsa, da istraziva ko je ovlascen a ko nije, da li je platio porez itd. Pa sta onda rade ovi koji primaju plate za to.

ZanetiSrbija

25.10.2017. 22:00

a komunalci vijaju prodavce cveca i kaiseva a tolika im reklama pred nosom..

Milan

25.10.2017. 22:21

Izem ti nemački automobil kome u garanciji iscuri ulje iz menjača i ode druk lager. Strašno!!!! I Jugu se to nije dešavalo. Kupujte Japance ljudi, manite se nemačkog kompleksa i njihovog precenjenog modernog krša koji se prodaje zbog stare slave ... gledajte šta kupuju Amerikanci, koji evropske komplekse nemaju i koji mogu da priušte sve - uglavnom kupuju Honde, Tojote, Mazde, Leksuse...

ja to tako

26.10.2017. 03:08

@Milan - Iz ličnog iskustva jer sa se dobro opekla i ovlaštenom servisu folcvagena u CG sve radila kod njih drali me sa cenama, da bi usli u svađu oko garancije kad su rekli da i sijalicu moram kod njih menjati, a ulje sipaju iz bacvi naplacuju 4l po 15e litar a u motor staje 3,8l, i td bregasta crce na 13000hiljada, i zarekla se sad novi auto nikako folcvagen i samo prvi servis kod ovlascenog a svaki naredno kod majstora, usteda je sa vrhunskim uljem tri puta jeftinija, nikad vise golfa u CG kupiti necu

Paul Kersey

26.10.2017. 08:03

@Milan - Japanski automobili su, po utisku u vožnji, enterijeru i opremi bar za generaciju iza evropskih. Znam, izlupaćete mi minuse, ali to je u redu jer glasate po predrasudama, a ne po iskustvu. Navozio sam se novih japanskih i evropskih automobila i vrlo je malo japanaca koje bih kupio.

istina

26.10.2017. 08:50

@Milan - ha, druskane, ti izgleda nisi vozio auto osim Jugo...pa na nasim drumovima imas skoro sve evropske marke, nas narod tesko moze sebi da priusti nov auto a polovni su uglavnom iz Nemacke, Francuske....kome ce pasti na pamet da kupi polovnjaka Kia, Jundai, Honda....a sto se tice novih "nemaca" pa svaki auto ima info tablu u armaturi i svaki kvar se pojavi na njoj....problem je kod nas sto ljudi samo znaju da startuju i daju gas, bilo kakva kontrola ili pregled auta pred put je nama "luksuz" !

Milan

26.10.2017. 13:17

@Milan - @Paul Kersey Japanski automobili su po kvalitetu izrade ključnih mehaničkih sistema koji čine automobil (recimo vešanja, motora, menjača, naročito modernih automatskih i CVT), pouzdanosti i trajnosti daleko ispred evropskih automobila. Džabe elektronika, presvlake i "utisak u vožnji" kada ti je nov evropski automobil svake druge nedelje u servisu ...Da si ikada zavirio ispod haube, znao bi da evropljani nemaju šta da traže. Japanci su za 25-30% jeftiniji od Nemaca i nude bolji kvalitet izrade.

Nebojsa007

25.10.2017. 23:40

E sad ti je brate puno bolje. Mali servis za auto u ovlascenom servisu je skoro 20000 a kod vrhunski dobrog majstora sa istim delovima kao u ovlascenom servisu izadje najvise 8000. Meni u ovlasvcenom servisu naplatili a nisu zamenili deo. Sreva deo crkao posle par meseci.... Joj nije im bilo dobro. Posle ga i zatvorili. To je onaj sto je bio u Sapcu sa znakom lava.

Efendija

26.10.2017. 00:57

A ovaj je hteo da mu refundiraju lovu za deo, pa su mu ukinuli garanciju jer je auto popravljao kod majstor Žike. Kakva glupa priča, pa automobil je sastavljen od stotine delova, razumeo bih da mu ne priznaju garanciju na menjač.

Miša zaštita

26.10.2017. 07:02

U ovlašćenom servisu veliki servis naplate 38.000 dinara, a delovi i ruke kod vrhunskog majstora 12.000 dinara. Jedva sam čekao da istekne garancija, da pobegnem od "ovlašćenih", precenjuju svoje usluge, a kvalitet nikakav, dva puta sam se vraćao da mi dorade propuste, a ponovo su naplaćivali?

Анти Антифа

26.10.2017. 08:13

Кад купујеш немачка кола а они живе од старе славе од пре 30 година

Ivan

26.10.2017. 08:38

Gotovo svaki servis ima istaknut logo jedne ili vise auto kompanja ispred radnje. Obicno je to logo automobila na kojima servisi imaju najveci rabat za delove kod prodavaca. Veci je problem automehanicarskih radnji u sred naseljenih naselja koji remete javni red i mir svakodnevnim turiranjem motora i isprobavanjem kocnica na sred ulice. Prvo ih izmestite na periferijama grada a onda skidajte logoe sa servisa.

ovlasceni servisi

26.10.2017. 09:17

su po pravilu nestrucne osobe koje su to pravo dobile kupovinom ili zato sto im je striko to namestio. Ja sam serviser u elektronici i znam ko je dobio ovlasceni servis a isti nemaju potreban nivo znanja. Njihove cene su paprene i imaju ceste rasprave sa musterijama. E zato se pojavljuju ljudi koji za mnogo manje para resavaju kvarove i na taj nacin stavljaju do znanja ovima da su  preterali.

Mali Perica

26.10.2017. 12:43

imam tu srecu a i znanje u glavi da uvek kupujem auto par god star pa nadalje. prvo cena auta padne skoro 50 drugo staro pravilo da drugi vlasnik uvek sa kolima prodje najboje. . sve ovo sto vi pisete ja nikad nisam imao kao problem. . imam svog majstora u kmsiluku -trece pravilo majstor i kafana treba da ti bude u kmsiluku-koji za relativnu kintu sve resava. . delovi su druga prica.