Дивљи сервиси шишају наше возаче
25. 10. 2017. у 21:45
Муке власника аутомобила, али и увозника нових возила, са неовлашћеним сервисима. Власника немачког возила у Нишу заварала реклама са логотипом произвођача

Илустрација /фото Н.Фифић
ОДЛАЗАК у сервис неким власницима аутомобила представља праву ноћну мору. Поготово онима који су, попут нашег читаоца Милана С. из Београда, имали несрећу да се "опеку" ни криви ни дужни.
- Кренуо сам с породицом на летовање у Грчку и негде испред Ниша зачуо сам неке чудне звуке, брујање у аутомобилу који је још у гаранцији - прича, за "Новости", наш суграђанин. - Свратио сам у град и видео велики сервис са јасно истакнутим знаком бренда (немачког) аутомобила који возим, и одахнуо.
Међутим, како каже, иако је рекао да му је аутомобил у гаранцији, мајстор је саопштио да је квар настао због мањка уља у мењачу.
- То је значило, како су ми рекли, да немам право на бесплатну замену, да морам да платим део, али не и "руке". Како је замена такозваног друк лагера коштала око 9.000 динара, и пошто смо кренули на летовање, прихватио сам.
После сат и по, део је замењен, путовање је настављено, али је шок уследио пре неколико дана.
- Отишао сам на редован сервис у београдски центар где ми је речено да сам изгубио право на гаранцију јер сам возило поправљао у неовлашћеном сервису.
Звао сам и сервис у Нишу где су ми поправили ауто, али наравно без икаквих резултата. У званичном сервису су ме упутили на суд...
Овај случај није усамљен. Ружна искуства имају и у компанији "Рено-Нисан Србија".
- "Рено", као врло озбиљна компанија, редовно спроводи аудите и провере своје сервисне мреже како би осигурао да квалитет услуге ка крајњем купцу буде на врхунском нивоу. Оно што се јавља као проблем јесте мрежа неовлашћених сервиса, у виду малих гаража и независних радионица које се "крију" иза снаге брендова "Рено" и "Дачија", истичући наше логотипе иако за то немају нити права, нити одобрења. Приликом истраживања тржишта у Србији пронађено је преко 200 неовлашћених сервиса - кажу у "Реноу".
Битно је истаћи да је коришћење логотипа на овај начин кривично дело, јер се ради о кршењу права интелектуалног власништва "Рено" и "Дачија" брендова, те се самим тим крајњи корисник доводи у заблуду. Користећи услуге неовлашћених сервиса, крајњи корисник може бити преварен јер очекује да ће његово возило бити поправљено од стране квалификованих стручњака и са оригиналним "Реноовим" резервним деловима.
- "Рено група" је одлучила да се озбиљно позабави заштитом своје приватне својине и стане на пут неовлашћеној мрежи, па је недавно покренута акција с подршком правног тима чији је циљ уклањања свих неовлашћених обележја "Реноа" и "Дачије" са сервиса који нису део овлашћене сервисне мреже.
Сличне акције најављују и други представници великих аутомобилских компанија. У међувремену, власницима аутомобила остаје да на званичним веб-странама увозника помно проуче списак овлашћених сервисера.
УДРУЖЕЊЕ ПОТРОШАЧА
СВЕ оне које обману у такозваним овлашћеним сервисима који то заправо нису, позивамо да се обрате нама или тржишној инспекцији - каже Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије. Он, за "Новости", каже да је пре неколико година њихово удружење, заједно с надлежним Министарством трговине, имало акцију уклањања нелегално постављених логотипа на сервисе и радње, али да је тада мали број увозника показао жељу за сарадњом. - Сувише је "сиве зоне", лажних делова. Многима такво стање одговара, па чак и неким осигуравајућим друштвима која више занима цена дела а не да ли је уграђен у овлашћеном сервису - каже Паповић.
Todor
25.10.2017. 21:58
Neznanje košta. U eri smart mobilnih telefona i mobilnog interneta lako je proveriti gde se nalazi ovlašćeni servis iz mreže svakog brenda. Teško da će vlasnik automobila u garanciji da ode u servis koji se ne nalazi u mreži ovlašćenih servisa,upravo zbog gubitka garancije. Ukoliko to i uradi, treba da izgubi garanciju.
@Todor - Krenuo covek na put sa porodicim. Napolju 40 stepeni,deca nervozna,nepoznat grad,auto zeza. Mozda ima samo pet dana odmora. Pa dobro druze dali si ikad bio na putu?? Pa treba li on da izigrava Serloka Holmsa, da istraziva ko je ovlascen a ko nije, da li je platio porez itd. Pa sta onda rade ovi koji primaju plate za to.
a komunalci vijaju prodavce cveca i kaiseva a tolika im reklama pred nosom..
U pratećoj dokumentaciji nalazi se i spisak ovlašćenih servisa, ali......
Izem ti nemački automobil kome u garanciji iscuri ulje iz menjača i ode druk lager. Strašno!!!! I Jugu se to nije dešavalo. Kupujte Japance ljudi, manite se nemačkog kompleksa i njihovog precenjenog modernog krša koji se prodaje zbog stare slave ... gledajte šta kupuju Amerikanci, koji evropske komplekse nemaju i koji mogu da priušte sve - uglavnom kupuju Honde, Tojote, Mazde, Leksuse...
Коментари (16)