Коридор 11: Пештерску трасу преусмерава ужички лоби
26. 02. 2017. у 12:03
Још је неизвесно куда ће проћи Коридор 11, иако за стручњаке нема дилеме. Ауто-пут до Бољара има мање тунела и мостова и чак за пола милијарде евра је јефтинији него онај који би водио преко Златибора
.jpg)
Макета ауто-пута преко Пештера
РАДОВИ на Коридору 11 добро напредују, па би у новембру требало да буде комплетирана деоница од Обреновца до Прељине, а у плану је и почетак радова на делу ауто-пута од Прељине до Пожеге. Да би се овај ауто-пут спојио са црногорским делом Смоковац - Матешева, који се такође интензивно гради, у плану је и изградња крака ауто-пута од Пожеге до Бољара на Пештеру.
У Министарству грађевинарства кажу да је од пројектне документације до сада урађена прелиминарна студија изводљивости с генералним пројектом, али се још не назире датум почетка радова, јер нису обезбеђена средства за изградњу овог путног правца.
- Изабрана варијанта, преко Пештера, јефтинија је за око 500 милиона евра, и краћа за око 40 километара - наводе у ресорном министарству.
- Један од разлога због којих је одабрана ова траса јесте и тај да се очекује да ауто-пут економски и на сваки други начин оживи и овај део Србије, који је сада недовољно развијен. Главни недостатак овог правца је то што нема алтернативних путева. Саобраћај би могао да се пусти тек по завршетку целе трасе од 107 километара. То значи да би путарина могла да се наплаћује тек по окончању изградње целе деонице.
Мада су се стручњаци, односно Републичка ревизиона комисија, још 2008. године одлучили за варијанту "исток", којом је предвиђено да будући ауто-пут од Пожеге до Бољара иде преко Ивањице, подножјем Голије и средином Пештера, поред Дуге Пољане, такозвани ужички лоби и даље чини све да ауто-пут од Пожеге преусмери варијантом "запад", преко Горобиљског поља, долином Ђетиње, поред Севојна, Чајетине, села Мачкат и Љубиш, а да се потом спусти ка Кокином Броду и Новој Вароши, Сјеници и, даље, до Бољара.
- Ауто-пут преко Голије и Пештера препородиће најнеразвијенији део Србије, одакле су сеобе најизраженије - истиче Хазбо Мујовић, председник општине Сјеница.
- Искористићемо огромне резерве угља и велике природне и туристичке потенцијале.
Осим што је јефтинија и краћа, "пештерска варијанта" има и знатно мање тунела и мостова. Уз чињеницу да ће отворити природне ресурсе Голије и Пештера и препородити најнеразвијенији део Србије, ово је био главни разлог да се Републичка ревизиона комисије одлучи за варијанту "исток". Међутим, и заговорници "златиборске", односно "западне варијанте" имају јаке адуте када од Владе Србије траже да промени одлуку. Најчешће наглашавају да би ауто-пут прошао кроз развијеније привредне центре, Севојно, Ужице, Златибор и Нову Варош, да би био живљи саобраћај и да би се уложени новац брже исплатио.
- Када се пре много година почело причати о ауто-путу преко Пештера, у Бољарима је било тридесетак кућа и више од стотину душа. Сада се дим вије из само пет димњака, а у селу је остало још нас осморо, махом стараца. Крећемо се као пре сто година, пешице или на коњу, бојимо се, поумираћемо а ауто-пут дочекати нећемо - жали се старина Радојица Јелић, из Бољара, села за које се, због ауто-пута, чуло све до Лондона, Париза, Пекинга и Анкаре.
У Бољарима остало тридесетак кућа са стотинак житеља
.jpg)
УЖАСНО ТЕШКА И СКУПА
Премијер Србије Александар Вучић недавно о Коридору 11 разговарао с премијером Црне Горе Душком Марковићем и кратко је рекао да ће траса од Пожеге до Бољара бити ужасно тешка и скупа.
На недавном самиту Кине и 16 европских земаља у Риги, премијер Вучић и министарка Зорана Михајловић састали су се са челницима кинеских компанија ЦЦЦЦ и ЦРБС (изводи радове у Црној Гори), које су заинтересоване за изградњу ауто-пута од Пожеге до Бољара. Модалитети се још разматрају. Многи верују да ће новац, односно инвеститор који понуди најбоље услове, одредити дан почетка радова, а можда и трасу којом ће пут проћи од Пожеге до Бољара.
Petar Petrovic
26.02.2017. 12:53
Pur mora da ide preko Uzica, Zlatibora, Prijepolja.. zbog ekonomske isplativosti. Ukoliko hoce da se popravi situacija u Sandzaku treba da bespovratno investira Turska jer za Srbiju to nije ekonomski isplativo. Ali gledajuci ovog velikog vodju vidim da zarad ostanka na vlasti njegovu spremnost da izda interese Srbije...
@Petar Petrovic - Bas taj ostanak na vlasti mo garantuje da seponasa racionalno i jeftinije.Mozete vi pisata sta hocete,koridor 11mora ici preko Pestera da bi se oziveo taj kraj,To je logicno radi napretka Srbije u stocarstvu i poljoprivredi.
@Petar Petrovic - Prestanite da stalno optuzujete nekog za sve i svasta prvo podite od sebe pa kad sebe uredite vi kritukujte nekog dali je racionalno ili iracionalno.Po tebi bi trebalo kao na zapadu da bogatiji budu jos bogatiji (Zlatibor) a siromasniji jos siromasniji(Pester) a onda da se drvite ,eto nije ravnomerno raspofedeno nije ovo nije ono.I zato moja puna podrska za ravnomerno rasporedivanje razvoja nase lepe Srbije a onima kojima nevalja ,vratite se na selo da ga razvijamo a ne samo da pametujete
@Petar Petrovic - Одлучио сам да аутопут ипак иде преко Златибора. И немој да се расправљамо. Ти копај тунел кроз Фрушку Гору и крени са радовима према Руми.
Mislim da treba odluku da donese struka.Laiku je jasno da svugde u svetu vozači biraju kraću putanju.Zar budućnost Ivanjice,Golije,Peštera i celog tog poteza desetinama godina nije unižavana.Zar Zlatiborski vikendaši i hotelijeri (čitaj lobisti) nisu u stanju sa ev.tih 500 mil.eura da reše prilaze -izlaze sa trase Pešterske koridora 11? Ispada da je samo autoput šansa Zlatiborska.Taj kraj netaknut ostaviti prirodi i lepotama Zlatiborsko-Zlatarskog kraja,sa što manje puteva,jer ih ima dovoljno.
Коментари (27)