Освајају најтежу деоницу ка Егеју

И. МИТИЋ

09. 05. 2016. у 19:18

Читав Коридор 10 биће завршен до априла 2017, а део кроз Грделичку клисуру је грађевинцима најзахтевнији. Од 12 пробијено 11 тунела на целој траси овог ауто-пута

Освајају најтежу деоницу ка Егеју

Министарка Михајловић на свечаности поводом завршетка радова на овом тунелу

НАЗИРЕ се сигуран крај изградње Коридора 10, најважнијег инфраструктурног пројекта за Србију - казала је Зорана Михајловић, потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Она је обишла радове на једној од најзахтевнијих деоница будућег ауто-пута, кроз Грделичку клисуру.

Михајловићева је присуствовала и свечаности поводом завршетка радова на тунелу "Предејане" дугог 1.085 метара. Извођачи радова су том приликом обећали да ће најдужи тунел у Србији "Манојле", од 1.808 метара, и последњи на Коридору 10, бити пробијен до краја наредног месеца.

Када радови на деоници ауто-пута кроз Грделичку клисуру буду завршени возачи ће за грађевинце најтежу трасу прелазити за само два минута, али на тој деоници, од 6,7 километара, гради се све што се у нискоградњи може подићи од мостова, преко вијадукта до тунела и само она ће коштати 53,7 милиона евра. Цела деоница од Грделице до Царичине долине имаће 108 мостова, али се трећина од тог броја налази на делу од 26 километара који се тренутно гради.

- Без мостова и тунела нема ни ауто-путева и зато сам веома задовољан да смо пробили и једанаести од укупно 12 тунела на Коридору 10 - истакао је Дмитар Ђуровић, директор "Коридора Србије". - Он ће бити опремљен најсавременијим телекомуникационим системима, саобраћајном опремом и сигнализацијом, а до пробоја и последњег тунела "Манојле" остао нам је још 181 метар.

Извођачи радови на тунелским цевима у Грделичкој клисури, чија је укупна дужина око шест километара, кажу да је на овим пословима ангажовано око 350 радника и да су радови на тунелу "Предејане", вредни 15 милиона евра, били једни од сложенијих, јер су се геолошки услови мењали чак десет пута.

- Сада је сасвим јасно да, пробијањем овог и тунела "Манојле", Србија завршава Коридор 10 о коме се прича 30 година. Километар по километар пута, тунел по тунел, ова влада је иза себе оставила више од 100 километара ауто-пута, много тунела и више од 70 мостова. Ово је победа свих грађана Србије, а испред нас је још много посла као што је Коридор 11 са циљем да се ауто-путем дође до Чачка наредне године - закључила је министарка Михајловић.

ФИНАНСИЈЕ

ШЕФ канцеларије Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за западни Балкан Андреас Бејкос је истакао да је ова банка највећи међународни финансијер у Србији.

За изградњу Коридора 10, октобра 2009. године, са Владом Србије потписан је уговор вредан 314 милиона евра од чега је до сада повучено 86 милиона.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације