Наши мигови биће у класи најбољих на свету
19. 03. 2018. у 09:01
Генерал Бранко Билбија о модернизацији нашег ратног ваздухопловства. За комплетирање "кишобрана" над државом потребне и ракете ПВО великог домета, као што су С-300 или С-400

Фото Танјуг
"МИГОВИ" који су прошле године стигли као руска донација Војсци Србије, после извршене модернизације и планираних модификација, биће потпуно равноправни с летелицама које се користе и на Истоку и на Западу.
Ово, за "Новости", истиче генерал-мајор Бранко Билбија, некадашњи опитни пилот и човек који је имао једну од кључних улога у набавци летелица овог типа за некадашњу ЈНА. Овај несумњиви ваздухопловни ауторитет наглашава да би за Србију било идеално да има укупно 16 вишенаменских авиона, какав је "миг-29". Да би "кишобран" над државом био комплетан, што пре нам је потребан и ракетни систем ПВО великог домета, какав је С-300 или С-400, чиме би плафон дејства био подигнут изнад досадашњих 12.000 метара. Противваздухопловну одбрану Србије заокружио би систем средњег домета, какав је "Панцир" или "Тунгуска".
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: NOVA SRPSKA ČUDA: "Sila“ osvaja Ameriku, „Pupin“ napada kosmos, a „Stršljen“ razara — sve!
- Набавком "мигова" добићемо квалитетну заштиту ваздушног простора, објеката и јединица распоређених у Србији. Тиме стичемо услове и да ефикасни штитимо своје небо, јер према међународним прописима свака земља мора да обезбеди заштиту свог ваздушног простора како би се несметано одвијао цивилни авио-саобраћај - објашњава Билбија.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: "Migovi" u upotrebi od juna 2018. godine
Многи не схватају, како наводи наш саговорник, да смо од Руса добили као поклон основну варијанту авиона, који ће после модернизације и модификација достићи "4 плус плус" ниво. То значи да ће само конструкција и погон "мигова" остати непромењени, али ће све остало бити у складу са садашњим временом. У "мигове" ће бити уграђен радар чија ће употреба, зависно до рефлексивне површине, бити могућа и до 250 километара, што је више него дупло у односу на постојеће могућности.

- Српски "мигови", и у овом сегменту, достићи ће авионе какви се користе у западним армијама. Недопустиво је када многобројни квазистручњаци у јавности упоређују "миг-29" из осамдесетих година са авионима овог типа који се користе данас. То је недопустиво и анахроно. Намеће се питање да ли су "канте" и "кршеви" и "миражи" или Ф-16, који се и те како користе у војскама света. Сваки авион је добар уколико се, уз могућности модернизације, на прави начин одржава - наводи Билбија.
У авионима који су ојачали Војску Србије, према његовим речима, потпуно ће бити иновирани инструменти, показивачи и уређаји. Систем управљања биће осавремењен тако да ће пилот располагати свим информацијама потребним за сопствено позиционирање, као и позиционирање противника и мета по свим параметрима. "Мигови" ће моћи да лете у сложеним метеоролошким оусловима, а биће опремљени савременим сензорима и неупоредиво модернијим системом навођења.
Као највећи искорак у домену наоружања "мигова", генерал Билбија види увођење савремених ракета средњег и великог домета којима ће бити опремљени. Велики корак напред биће и телевизијски и ласерски вођене ракете и бомбе, којима ће се обезбедити прецизност какву достижу и савремени авиони западних земаља.
Критике аранжмана које је држава направила са Русијом, према мишљењу генерала Билбије, нису утемељене.
- Они који кажу да би нам више одговарали авиони или ракетни системи западних произвођача не греше, али само уколико докажу да је то по цени и свим осталим детаљима целисходно. Љубав и наклоности према Истоку или Западу је једно, а стручна анализа нешто сасвим друго. У критикама које се често чују има доста неукости, али и лоше намере - истиче Билбија.

Уз систем С-300 плафон дејства премашио би наших досадашњих 12.000 метара домета Фото shutterstock
ИМАМО ДОВОЉНО ПИЛОТА
РАТНОМ ваздухопловству потребно је између 20 и 30 обучених и спремних пилота. Генерал Билбија наглашава да Војска Србије тренутно има дефицит пилота, али и да до сада није имала веће потребе за њима.
- Време потребно да се заврше ремонт и модернизација биће довољно за преобуку летачког састава - напомиње Билбија. - Наша војска има изграђен пут развоја пилота, од почетне обуке до "мига 29". Важна карика у том процесу је "супергалеб Г4", који се користи као прелазни тип авиона. Међутим, највећи изазов који је пред државом јесте стварање услова за несметано летење.
Goran Kocic
19.03.2018. 10:12
da da,jos da dobiju akumulatore,,,
@Goran Kocic - koliko su dobri migovi 29 pokazalo se 99 svaki koji poleteo nije vise sleteo jos su bili bolji od ovih sto nam poklonise nasa braca rusi. za uzvrat sta ce trazit jednog dana videcemoKako rece gospodin presednik neki dan da nijedna CORBA nije za dzabe e videcemo kliko ce nas ova nasa kostat
@Goran Kocic - Burazeru,to je poklon koji cemo platiti oko 180 miliona evra,plus Ruska strana dobija ugovor o odrzavanju aviona u periodu od 10 godina.Inace operativna upotreba najnovijeg (tog) MiG-a je 2028 godina.Mislim da smo sklopili posao veka :D
Indija navodno odustaje od nabave su30 i nabavlja rabljene Mig 29 koji će biti modernizirani po srpskom 4++ standardu.
Najbolji u klasi oldtajmera.
Коментари (33)