На шалтере од сутра без папирa
07. 06. 2016. у 13:30
Грађани више неће бити у обавези да прибављају изводе и уверења. Удовички: Неки службеници већ међусобно размењују податке

ГРАЂАНИ Србије од сутра тачно после четири деценије на шалтере својих општина и градова више неће доносити крштенице, држављанства, потврде о пребивалишту. Све то уместо њих радиће службеници којима су папири неопходни, а грађани више неће бити у "подређеном положају" у односу на управу. То им је омогућено Законом о општем управном поступку који предвиђа размену података из службених евиденција између запослених у управи. Иницијатива за доношење овог прописа потекла је из Министарства државне управе и локалне самоуправе.
Осим грађана, како тврде у Министарству, и управа ће врло брзо осетити благодети новог закона. Уместо да губе време објашњавајући грађанима шта им је потребно, који извод треба да донесу, које уверење и од кога, већину тога обављаће сами, и то на једноставан начин.
- Базе података ускоро ће бити отворене и повезане, и биће довољан само један "клик" да дођу до потребног податка - кажу у Министарству. - Написали смо и упутство за примену одредаба закона које ће им, бар у првом тренутку, олакшати посао и отклонити неке дилеме, попут оне да је размена података ствар самоорганизације сваке општине или града. А да то није све, сведочи и план о обукама кроз које ће службеници у наредним месецима проћи.
Како кажу у овом министарству, уврежено лоше мишљење о лењој, недоступној администрацији која са ароганцијом гледа на грађане, овим променама полако ће нестати и коначно ће грађани Србије добити управу какву заслужују. Да је то могуће, уверена је министарка Кори Удовички, која у прилог томе каже да је, обилазећи Србију, упознала многобројне службенике пуне ентузијазма и љубави према свом послу, који већ сада размењују податке, не тражећи их од грађана. Она, такође, верује да ће и многе њихове колеге које до сада нису радиле на такав начин, већ за неколико дана кренути њиховим стопама и размену података из службених евиденција неће доживљавати као додатно оптерећење.
- Почећемо од тога да службеници више од грађана неће тражити све оно што постоји у личној карти - рекла је Удовички за "Новости". - Реч је о подацима из матичне књиге рођених, држављанства и потврде о пребивалишту. Грађани ће видети другачију управу. Свима је потребна промена - грађанима да се увере у то да службеници нису отуђени од њих и запосленима да прихвате изазове новог времена и ухвате "прикључак" са Европом и покажу да Србија може да иде у корак с модерном технологијом и начином размишљања.
ШАБАЦ, ЗРЕЊАНИН, ГОРЊИ МИЛАНОВАЦ...
МИНИСТАРКА Удовички се уверила у то да многе општине и градови већ излазе у сусрет грађанима, попут Шапца, Зрењанина, Сремске Митровице, Аранђеловца и Горњег Милановца. Она је, међутим, указала да, још извесно време, неће престати потреба да неке податке и уверења грађани сами прибављају, као што је лекарско уверење, потврда о запослењу, о заради и слично.
Zeljko
07.06.2016. 13:45
Znaci li to da cu sutra moci podneti zahtev ili molbu za uknjizenje stana? Zgrada je vec odavno uknjizena. Ili ovo samo vazi za one koji vade licne karte, pasose....Pa ako samo za njih vazi, i nije neka vest
Nigde ne pise da svu tu dokumentaciju vise necemo morati da platimo ili cemo ipak da platimo?Mozda duplo,jer i ‘klik‘ kosta :)
Da li se isto odnosi i na OUP, odnosno da li ćemo biti pošteđeni i na šalterima Mup-a, prilikom izdavanja pasoša i ličnih karti...?
Већ две године у Новом Саду чекам да убаце податке оних који су рођени у другом граду одакле су податке примили. Нису у стању да то "учитају". Видећемо на лицу места како то функционише...
A када Општина за укњижење стана тражи његов опис који се добија на другом шалтеру у истој згради (и плаћа масно), да ли то важи?Има ли негде списак докумената које службе морају саме да набаве и провере, или могу да нас вортају и тумаче закон и прописе како хоће? На шта грађанин да се позове?
Коментари (14)