Јусуфспахић: Исус и Мухамед су били комунисти

NovostiOnline

05. 01. 2016. у 11:49

Mуфтија Мухамед Јусуфспахић, пред одлазак у Саудијску Арабију, о ситуацији на Блиском истоку, посредовању председника Николића између Русије и Турске и о томе како Руси Србима могу да буду узору у свему

Јусуфспахић: Исус и Мухамед су били комунисти

Mуфтија Мухамед Јусуфспахић

Београђанин, муфтија, сада и дипломата Мухамед Јусуфспахић, пред одлазак у Саудијску Арабију, говори за Спутњик о ситуацији на Блиском истоку, посредовању председника Николића између Русије и Турске и о томе како Руси Србима могу да буду узору у свему.


Критиковали сте овдашње политичаре да се мешају у верска питања, назвали их сте махараџама, а сада сте, у неку руку, у прилици да будете политичар. Како сте разумели позив Владе да будете амбасадор у Саудијској Арабији?
— То је површно гледање. У јавном животу нису само политичари, ту су и разни стручњаци. Суштински гледано, политичар је свако ко се уљудно понаша, јер је политика од „ту би полајт“. Политика је и друговање, удруживање, повезивање. Ја идем у земљу у којој су муслимани, и врло је смислено да тамо иде муслиман, неко ко је обављао дужност хоџе, имама, муфтије.
Када будем отишао, нећу више бити муфтија, биће то неко други, али ја нећу престати да будем онај који позива ка богу. Чак и у сваком најобичнијем разговору, јер кад пијете воду, ви се напајате, а кад пијете кока-колу, било шта од наших изума, ви се не напајате. Кад попијете воду, видите да више нисте жедни. Бићу повезан са богом и као амбасадор. Амбасадор значи представник, ја сам увек када сам ишао тамо представљао бога, а то није на некорист Србији, већ на њену корист. Увек на корист Србије.

У Саудијској Арабији, са којом наша земља није имала интензиван контакт. Шта се од Вас очекује, да ли можемо очекивати економску сарадњу, можда помоћ те изузетно богате земље?

— Један од принчева, син краља Саудијске Арабије, недавно је био овде, име му је Султан, то иначе значи моћ, па бих га превео као „омоћени“ или „опуномоћени“. Домаћин му је био министар Расим Љајић. Ту заиста постоји добра воља, лично његова, да се неке ствари покрену, посебно у домену туризма. Туризам би требало да буде прва вест о нама тамо. То је добра вест и за муслимане овде. Према Каби у Меки се окрећу сви муслимани, па и муслимани Србије, и тамо одлазимо на ходочашће, на хаџ, тако да и наша заједница може да очекује корист од ове сарадње.

Има и оних који сматрају да је на делу својеврсна арабизација Србије. Уједињени Арапски Емирати ће уложити новац у Београду, већ су уложили значајна средства у Нови Пазар. Међутим, затражено је да школа која је већ добила име по Светом Сави носи име некога из Емирата. Шта мислите о том изненађењу које отвара бројна питања?


— Код богољуба ништа не може да се зове било којим, сем божјим именом. Уче нас да Марс зове Марсом, а можда Марс треба да се зове Богојево. Верујем да Сава нити би себе светио, јер је то божији посао, то не ради жири људи, нити би по себи назвао школу, јер то није ни Исус, његов и мој учитељ, радио. Он нас је учио скромности и да се једино бог слави. Ако је било и трунке доброчинитељског погона у томе, ми смо то упрљали, као када многе џамије добијају имена оних који су у њих уложили нешто пара, што им је бог омогућио. Десио се заборав. Ни Мухамед, ни Исус, ни Сава, ни мој отац Хамдија, на трагу богољубља ништа по себи назвали не би, ту има и она песма, „по мени се ништа неће звати“, само бог толико вреди. То треба да знају и ови Арапи и овдашњи Срби и тамошњи Бошњаци.

Шта мислите о коалицији за борбу против ДАЕШ-а коју је формирала Саудијска Арабија, колико она може да буде ефикасна, посебно ако у њој нема Ирана?

— То је само привидно коалиција Саудијске Арабије. Тамо су два блока који воде рат, а имамо и два блока међу муслиманима. У једном су Русија, Иран и сиријски режим, а у другом су тај, назовимо га опозиционим покретом у односу на Асада, остале арапске земље, првенствено земље Залива и САД. Тако да, иста мета, исто одстојање. Да ли ће доћи до неког зближавања та два блока… Да сам становник Сирије, увек би се питао кад ће ово да се заврши, јер је мир најпречи, најбитнији, да нам се деца образују, да нам деца нормално живе. Сиријци су сада обесправљени и не бих ту проглашавао никога мање кривим или кривљим. Да нема било које од тих страна, тамо би био какав-такав мир. Може ли се ико повући? Ко се повуче из расправљања, ближи је богу. Тако гледамо ми богољуби, а када смо расправљачи, онда нисмо исправљачи који се управљамо ка самоме богу.

Недавно је у званичној посети Србији боравио премијер Турске Ахмет Давутоглу, који је од председника Николића и затражио да руским званичницима пренесе жељу Турске за поновним успостављањем односа са Русијом. Шта мислите о том захтеву?

— Дан пре тога сам му рекао да смо ми као муслимани, као богољуби заинтересовани да будемо у миру и добрим односима са свим хришћанима, а изузетно са источним. И зато нам је врло драго што су односи претежно муслиманске Турске са претежно хришћанском Србијом, у којој ми живимо као муслимани, све бољи и бољи. Врло нам је битно да односи између Турске и Русије буду што бољи. Треба учинити све да се бог не изда, да се тај однос измири. Ми смо за то заинтересовани, то сам казао Давутоглуу, а ово што је он сутрадан рекао Николићу, иде ка нашим жељама. Значи да смо почели да крчимо тунел. Дуга важна ствар коју не смеју да забораве ни једни ни други, у Русији живи 20 милиона муслимана, то не смеју да забораве ни хришћани, а посебно муслимани, где год да живе. Оно што је Путин рекао, да са 20 милиона муслимана он може да буде, не посматрач у Организацији исламске конференције, већ члан, у праву је. У питању је 20 милиона људи, неке земље имају по четири-пет, ово је шест пута више. То што је Путин рекао је истина и на том трагу треба остати.

Поделили сте недавно на друштвеним мрежама снимак РТ на коме су из ваздуха снимљени верници који иду на прву службе у једну од највећих џамија на свету. Шта сте хтели да поручите том величанственом сликом?

— Руси Србима могу да буду узор у свему, па и у томе. Тим пре што су заједно прошли искушење атеизма. Морамо да се трудимо да речи комунизам, социјализам, очистимо од атеизма, јер је ђавоља работа да капитализму припишемо теизам, а комунизму атеизам. Исус и Мухамед нису били капиталисти него комунисти, социјалисти, волели су и радили за једнакост међу људима у сваком погледу. Историјска је чињеница да смо заједно прошли, и они тамо у СССР-у и ми овде у Југославији, кроз тај атеизам.

Дуга чињеница је да су обе земље посвећене источном хришћанству, и у том погледу ти односи, тај живот који имају муслимани по свим градовима у Русији, треба да буде пример нама који живимо овде у Србији. Да овде заживимо заједно и да не дамо једни на друге. Сећам се примера из Босне, затуреног у историјским књигама, кад су окупатори, Немци кренули на Србе у Добоју, муфтија Курт је извео муслимане из џамије, поређао их на пут да тенкови не могу да прођу. Успео је, подигнут му је спомен у Саборној цркви у Сарајеву.

Заједница муслимана Србије много је учинила за мигранте који су прошли кроз нашу земљу. Говорите њихов језик, шта су Вам рекли, да ли сви беже или има и планског расељавања Блиског истока?
— У току је расељавање тог простора. Укључени у ту помоћ, сазнавали смо неке ствари које можда није требало да сазнамо, јер све што сазнамо постаје обавезујуће. Постоји план, и он је на делу, то је можда Велики Израел, све што може да буде у контексту нечега што је библијско, али је врло лоше схваћено. Није у питању национална прича, већ питање има ли бога. Бога има, али је у тим срцима завладало родољубље, клерикализам, исламизам као верољубље, то су болести којима смо сви опхрвани.

Да ли мислите да је Турска сама одлучила да обори руски авион изнад Сирије?

— Мислим да није. Турска је чланица НАТО-а. Не знам одакле стижу та наређења. Ствари су логичне, ствари ће се мењати када се било ко са обе стране први сети бога.


Izvor: sputniknews

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (31)

Žika

05.01.2016. 12:29

Veoma mi je drago vaše imenovanje za konzula Srbije u Saudijskoj Arabiji. Želim vam da posao obavite na najbolji mogući način u šta ne sumnjam. Kada je u pitanju ovaj novinski članak, bez obzira što se ja u svemu saglašavam sa vašim ubeđenjima, ali mislim da mu sada nije bilo vreme za objavljivanje. Pozdravljam vas i čestitam na imenovanju. Želim vama i vašoj porodici srećnu budućnost kao i ostalim srpskim i drugim porodicama.

Duško

05.01.2016. 12:42

Muftija ,svaka ti je reč odmerena, i ništa se tu nemože dodati niti oduzeti. Slažem se sa naslovnom rečenicom u potpunosti

Pitagora

05.01.2016. 12:45

Vrlo slab intervju, na momente da čovek ne poveruje, ali posebno mučan utisak ostavlja ono pitanje, hoće li i za nas biti koristi od Arabije, nekih ulaganja, investicija, šta li - ČEMU TO? Zar je moguće da smo toliko posrnuli, izgubili obraz, lično i kolektivno dostojanstvo, sve kriterijume - da očekujemo pomoć OD KOGA?!

Mk 4:22

05.01.2016. 12:46

davno rečeno i jasno - jedini čovekov put, vreme je da većina svesno prihvati .. biće još puno sličnog jer sve govori da čovečanstvo nikada nije bilo udaljenije od istina, konflikt je gotovo neizbežan. KOMUNA JE NAJ NAPREDNIJE UREĐENJE - IDEJA SVAKE ISTINSKE AVANGARDE ne i forma upakovana u servirani proizvod koji zovemo 'komunizam'. Slično do neprepoznatljivosti izvitoperenim pojmovima 'hrišćanstva' 'demokratije' .. 'barka' i 'porodice' ako hoćete i drugim konceptima vrhunske ludske spoznaje

Jovan

05.01.2016. 12:55

Onaj muftija u Novom Pazaru (Zukorlić) mogao bi mnogo da nauci od ovog beogradskog muftije Jusfspahića i da kao takv mnogo vise pomogne narodu u Pazaru i uci ih suzivotu a ne podelama jer Srbija je drzava svih muslimana koji zive u njoj kao i Nemacka srba koji su tamo rodjeni i tamo zive.

у основи идеје и јесу

05.01.2016. 12:55

Па идеја и јесте заснована на томе да су сви људи једнаки, али је друга прича зашто то није успело и како је то спроведено овде и у свету. Иначе, мислим да је Јусуфспахић, уз Зилкића, више потребан овде, да сузбијају негативан утицај Зукорлића и, од скоро, Угљанина.

kole

05.01.2016. 14:07

@у основи идеје и јесу - U islamskoj drzavi hriscani i jevreji su gradjani drugog reda koji imaju mnogo manje prava, moraju da placaju poseban porez (dzizja) i uopste moraju stalno da pokazuju svoju inferiornost prema islamu i muslimanima. Ateisti i homoseksualci moraju biti ubijeni. Dakle komunisti moraju biti ubijeni. Dakle ne samo sto komunizam eksplicitno negira postojanje Boga, vec islam takodje negira bilo kakvu jednakost medju ljudima. Odredjana svest o jednakosti postoji SAMO medju muslimanima.

Mk 4:22 (2)

05.01.2016. 13:03

btw, još nešto ako smo do istine - POLITIKA JE PITANJE (SPROVOĐENJA) INTERESA .. ima veze sa „tu bi polajt“ isko koliko 'hrišćanstvo' sa Hristom ili 'demokratija' sa vladavinom naroda .. svako dobro

Josko

05.01.2016. 13:03

Bas tako - samo im je trebao Mujo iz Bosne - Mujo, Muhamede, odi u Tursku ili Siriju pa se tamo isprsi!

Vladimir

05.01.2016. 13:26

Slava Bratu Muhamedu! Matic Svako dobro Vam zelimo i puno uspeha i srece u daljem radu! Sigurni smo da cete Srbiju dostojno predstavljati! Pozdrav od porodice

Jovan Popić

05.01.2016. 13:35

Pametnog li čoveka, Bože podari mu zdravlje i sreću i molim ti se da ga pratiš na njegovom putu razuma.

Дубоко Фрустриран

05.01.2016. 13:38

Скандалозна одлука да поставе Јусуфспахића као амбасадора! Овај наслов нећу ни коментарисати. Дакле, катастрофална држава показује све веће знаке самоуништавања.

sasa

05.01.2016. 15:00

ti Jusufspahicu da se manes te providne zezancije i da ne stavljas na isti nivi Isusa i tvoga Muhameda !!!

djordje petrovic

05.01.2016. 15:24

Ko kritikuje Jusufspahica, verovatno nikad nije cuo neke druge predstavnike musimanskog kokusa u Srbiji.

V.Petrovic

05.01.2016. 15:32

Muhamed sigurno jeste posto je kasnio citavih 650 godina i komunizam je primio od Vatikana a za Isusa Hrista neznam odkud ti tolika sloboda da tako kazes kad sigurno znas ko je Isus Hristos.Jos si izabrao da ovo kazes uoci rodjenja naseg Gospoda Isusa Hrista,sta ti nas Gospod smeta nesreco.

Francesco

05.01.2016. 15:57

Pa u pravu je čovek, i jedan i drugi su bili za bratstvo i jedinstvo. Sad što su i muslimani i hrišćani obe svoje vere iskvarili do krajnjih granica pa od drveta šumu ne vide to je njihov problem.

Петар

05.01.2016. 19:58

@Francesco - Г. Јусуфспахић је вероватно мислио на нешто друго и то није везано са личношћу већ са вером. Наиме основано се мисли да је комунизам најближи хришћанству јер су први хришћани, фактички били комунисти. Данашњи комунизам, када би се из њега избацио марксизам, био би Хришћанство, оно изворно!

Zoran1

05.01.2016. 20:13

@Francesco - Isis je Lucio ljude "voli svoga komsiju kao samoga sebe" Muhamed je ucio svoje sledbenike "Islam se mora siriti sabljom". Muhamed je dozvoljavao svojim muhadjadinima da pljackaju i drze robove dok Isus nikada nije to podrzavao. Islam je vera ratnika a Hriscanstvo vera mira. Istina je da rimoklatolicka "crkva" ima vise slicnosti sa Islamom nego sa Hriscanstvom ali to je druga prica. Mogao bi nastaviti ali i ovo je dovoljno.

sima k

05.01.2016. 20:59

@Francesco - Kako mozes da izbacis marksizam iz komunizma? To je kao da izbacis Isusa iz Hriscanstva. Komunizam je ideologija 100% zasnovana na marksizmu. Komunizam se temelji na ateizmu. A da ne govorimo da Isus nije bio poliicar i nije imao nista protiv tadasnjeg robovlasnickog sistema.

Zoran1

05.01.2016. 20:17

Zaista je zalosno citati ove commentare onih sto pojma nemaju sta je Islam a sta Hriscanstvo pa stavlju Isusa na isti nivo sa Muhamedom. SRBOJO PLACI.

mladjar

05.01.2016. 22:00

Potpisujem u glavnom sve a posebno to da je Isus zagovarao jednakost medju ljudima, a to je komunizam zagovarao pre svih na ovim prostorima. Da vas potsetim, dok je u nekim tehnoloski najrazvijenijim drzavama sveta vladao aperthejd, Jugoslavija se bratimila sa Afrikancima, Azijatima, Arapima...

mladjar

05.01.2016. 23:41

@mladjar - Jos nesto, Isus je bio protiv velike klasne ralike, neumerenosti, megalomanije. Komunizam upravo to zagovaraju. Isus bi se postideo kad bi saznao koliki biznisi se prave na Bozicu, Uskrsu, koliko se nenormalno trosi, zdere i pije na ta dva praznika. To je poslednje sto bi Isus zeleo da vidi.

KOMUNIO = zajednička ispaša i prodaja

06.01.2016. 18:32

Isus nema veze za suštinom komunizma (diktatura pojedinca sa zajedničkom imovinom), jer koren reči komunizam, tj. KOMUNIO zanči ZAJEDNIČKA ISPAŠA ovaca na zajedničkim pašnjacima, koje posle ispaše, izabrani pastir sa svojim pomoćnicima PRODAJE stado u celini u gradovima, a dobijeni novac (po odbitku troškova) deli ravnopravno prema broju ovaca..

Jova

06.01.2016. 22:34

@KOMUNIO = zajednička ispaša i prodaja - Odakle Vam ideja da komunizam znači diktatura pojedinca sa zajedničkom imovinom?