Кокан Младеновић: Коштана победила паланку

В. ВУЈНОВИЋ

07. 08. 2016. у 13:00

Редитељ за "Новости", после премијере која је одушевила публику на летњој позорници у Тивту

Кокан Младеновић: Коштана победила паланку

Коштана премијера

ПОСЛЕ свих препрека и скандала, представа Кокана Младеновића "Коштана" је у петак вече успела да стигне до позорнице и дугоочекиване премијере и одушевила публику. Препуно гледалиште на летњој позорници у Тивту поздравило је бурним аплаузом све актере, уз општи закључак да су на крају, ипак, победили слобода и таленат.

Младеновић је уочи премијере признао да ће Божо Врећо, који је изненада напустио представу и улогу Коштане, остати његова лична срамота. Одмах по завршетку представе, редитељ је, за "Новости", рекао:

- Ништа величанствена прича Боре Станковића није изгубила уласком Емине Елор, напротив. Добили смо једну савремену дрскост, један обрачун са паланком, обрачун који је веома интензиван. Коштана и јесте неко ко својим правом да осећа и воли другачије разобличава тај свет од спутаних живота и спутаних вредности, који је сценографкиња Марија Калабић направила од гвожђа и од камена. Мислим да је та основна порука Боре Станковића испливала у први план вредности ове представе. Ова и оваква побуњена Коштана припада времену у коме живимо.

Редитељ је нагласио да је изузетно напорно било радити ову представу од почетка па све до промене тумача главне јунакиње у ходу, недељу дана пред премијеру.

Кокан Младеновић

ЕКИПА ТО "нешто" о чему говоре и Младеновић и Елорова, а што су гледаоци очито одлично препознали - донели су убедљиво, храбро, чисто Емир Хаџихафисбеговић као Хаџи Тома, Небојша Дугалић као Митке, Емир Ћатовић као Стојан, Александра Плескоњић као Салче, мати Коштанина...

- Али ради се о врхунским глумцима, професионалцима и пре свега о људима који су чиста срца ушли у преиспитивање једне велике приче - истакао је Младеновић. - Свима нам је секундарна била фолклорна линија комада са певањем и пуцањем. У први план увек стављам да је то комад који је написан исте године када Ибзен пише своју "Нору", када Стриндберг пише "Госпођицу Јулију", када настају неки од најзначајнијих комада европског експресионизма, и сигуран сам да у квалитету "Коштана" Боре Станковића припада том корпусу великих европских дела.

За 116 година, од када је комад изведен први пут, по Младеновићевим речима, није се променило много тога.

- Наш систем вредности и даље диктира паланачки укус, ми смо и даље затворена средина која се увек негативно и са много агресије односи према свему што је друго и другачије - каже редитељ нове "Коштане", чију су продукцију испратили бројне "селидбе", оспоравања, полемике, и скандали - све до овог прошлонедељног са "одбеглим Врећом".


ПОЗОРИШТЕ ОТВАРА ОЧИ

ГЛУМИЦА Емина Елор, која је неколико дана пред премијеру заменила Божу Врећа у насловној улози, за "Новости", каже:

- Човечанство се вековима носи са проблемима који су "ишчачкани" из старог текста Боре Станковића. Донети их у данашње време на овакав начин је успех. Волим позориште које отвара очи, оплемењује, тера на размишљање, гледаоцу даје могућност да однесе део представе са собом.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације