Коштана Kокана Mладеновића - савремена дрскост и обрачун са паланком

В.В.

06. 08. 2016. у 09:26

Пред препуним гледалиштем, без иједне негативне реакције и уз буран аплауз одиграна је на летњој позорници у Тивту премијера Коштане

Коштана Kокана Mладеновића - савремена дрскост и обрачун са паланком

Са премијере Коштане

После свих дилема, проблема, сумњичавости, цензуре, забрана, у последњој седмици пред премијеру одустајања Божа Врећа од улоге – десила се на летњој позорници у Тивту премијера Коштане, као ауторског пројекта Кокана Младеновића. Пред препуним гледалиштем, без иједне негативне реакције и уз буран аплауз.

Победили су Бора, Коштана, Кокан, слобода и таленат – био је један од коментара након представе.

- Ово јесте прича о слободи која је могла да буде испричана на много начина, каже након премиjeре за Новости Кокан Младеновић.

- Ништа величанствена прича Боре Станковића није изгубила уласком Емине Елор, напротив. Добили смо једну савремену дрскост, један обрачун са паланком, обрачун који је јако интензиван. Коштана и јесте неко ко својим правом да осећа и воли другачије разобличава тај свет који је овде сценограф Марија Калабић направила од гвожђа и од камена, тај свет од спутаних живота и спутаних вредности. Мислим да је та основна порука Боре Станковића испливала у први план вредности ове представе. Ова и оваква побуњена Коштана припада времену у коме живимо, уверен је Младеновић.

Свима је било јасно да је представа доживљавала ломове, као да се и сама борила да се појави пред публиком – јесте ли задовољни како сте заокружили ову борбу за Коштану.

- Изузетно је напорно било радити ову представу од почетка па све до промене главне јунакиње у ходу, недељу пред премијеру, али ради се о врхунским глумцима, врхунским професионалцима и пре свега о људима који су чиста стрца ушли у преиспитивање једне велике приче. Свима нам је секундарна била та фолклорна линија, линија комада са певањем и пуцањем, у први план увек стављам да је то комад који је написан исте године када и Ибзен пише своју Нору, када Стриндберг пише Госпођицу Јулију, када настају неки од најзначајнијих комада европског експресионизма, и сигуран сам да у квалитету Коштана Боре Станковића припада том корпусу великих европских дела.

- Ми смо хтели да затворимо круг од неких класичних интерпретација неких Бориних сцена до јако модерних. За 116 година од када је комад изведен први пут се није променило много тога, наш систем вредности и даље диктира тај паланачки укус, ми смо и даље затворена средина која се увек негативно и са много агресије односи према свему што је друго и другачије, објашњава Младеновић.

Емина Елор каже да се човечанство вековима носи са проблемима који су „ишчачкани" из старог текста Боре Станковића.

- Донети их у данашње време на овакав начин – успех је. Ја волим позориште које је у данашњем времену, које, иако су то можда велике речи, отвара очи, оплемењује, тера на размишљање, гледаоцу даје могућност да однесе део представе са собом, да однесе нешто од мене од свих нас, рекла је Емина за Новости.

То нешто што су гледаоци одлично препознали – донели су убедљиво, храбро, чисто Емир Хаџихафисбеговић као Хаџи Тома, Небојша Дугалић као Митке, Емир Ћатовић као Стојан, Александра Плескоњић као Салче мати Коштанина...



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Selena

07.08.2016. 07:04

Pored svih izuzetno talentovanih srpskih glumaca, taj Kokan dovodi Emira Hadzihafisbegovica, pljuvaca Srba i svega sto je srpsko...

zrendzaninac

07.08.2016. 14:35

ма најгоре од свега је што је у целу представу убацио своју нову девојчицу, Даницу, 20ак година млађу, ћерку чувеног Гуте из Зеленог звона. Надам се да неће ускоро и старлете кренути да глуме на даскама које живот значе.

Da da

09.08.2016. 15:24

svi koji ne misle kao on su palanka... 'ajte, molim vas. Da je normalan, ne bi ga kolege naglavačke izbacile iz Ateljea...