Копродукције: Марко Поло стиже у Србију
22. 04. 2016. у 15:06
После уредбе о филмским подстицајима, у нашу земљу долазе стране продукције. Серија „Марко Поло” има буџет од 130 милиона евра по сезони. Као локација сада смо јефтинији од Мађарске

ПОСЛЕ америчког филма "Лудило" Џоа Линча, чије се снимање завршава у Београду, већ 24. априла у Србију стижу продуценти серије "Марко Поло". Реч је о трећој сезони пројекта иза којих стоје "Нетфликс" и Weinstein company. Очекује се и долазак редитеља и продуцента Данијела Алфредсона, који је у потрази за локацијама за свој нови филм "Трилогија".
Као извршни продуцент иза ових пројеката стоји кућа Work in Progres и њена директорка Анђелка Влаисављевић. Она је претходних година нашу земљу успела да промовише као конкурентну локацију и да доведе многе светске звезде - Рејф Фајнс је овде снимао филм "Кориолан", Роџер Доналдсон "Новембарског човека" са Пирсом Броснаном и Олгом Кириленко, а захваљујући продуценту Лику Бесону и филму "Три дана за убијање" Џозефа Мегинтија Никола, на београдским улицама видели смо "уживо" Кевина Костнера.
- Две сезоне серије "Марко Поло" снимане су у Мађарској и Малезији, свака је имала буџет од 130 милиона евра, а сада је очекујемо овде - каже Анђелка Влаисављевић, која је и члан Управног одбора Филмског центра Србије. - У време када је ова серија стигла у Мађарску која је данас једна од водећих локација у овом делу Европе и често је "пребукирана", тамо није било довољно филмских екипа, па су тражили помоћ од нас. Ангажовали смо око 150 наших филмских радника.
Како истиче, они су се показали врло стручни, па су их продуценти "Марка Пола" повели у Малезију за други део серије, где су провели три до четири месеца.
- Готово да не постоји страни продуцент који је сарађивао са нашим филмским радницима, а да није похвалио њихово знање. Али, наша кинематографија је још од деведесетих година у проблемима, финансијским, клановским и многим другим, што је довело и до мање запослености. То се, међутим, сада мења.
Те добре промене у српском филму доноси, пре свега, Уредба о подстицајима за филмску индустрију.
- Кад одемо на филмски маркет у Лос Анђелес, можемо да конкуришемо многим европским земљама, јер смо као локација сада јефтинији од Мађарске, Италије, Чешке... Ту је и нова стратегија ФЦС, као и подстицаји за домаће продуценте - објашњава.
ИМАМО РАЗЛОГА ЗА ОПТИМИЗАМ
Анђелка Влаисављевић каже да ситуација на светском филмском тржишту није сјајна и да нам предстоји велика борба.
- Смањује се број средњебуџетних филмова, оних који се снимају са буџетом од пет до двадесет милиона евра. Сада, или се раде студијски пројекти од неколико стотина милиона који доносе милијарду евра зараде, или се раде филмови као што је "Лудило", чији је цео буџет 2,5 милиона. Ми улазимо у ту светску утакмицу. Имамо разлога за оптимизам, јер осим нових пројеката које сам најавила, Work in Progres тренутно је у преговорима за још десетак продукција.