Жичара у Београду после 93 године?!
22. 05. 2015. у 22:16
Траса од Кошутњака, Аде Циганлије до Блока 44. Први сличан пројекат је урађен још далеке 1922.

Овом инвестицијом би се унапредили саобраћај и туристича понуда
ДА ли ће Београд после 93 године од прве идеје о изградњи жичаре, коначно, "ваздушним трамвајем" премостити Саву?
Жичара би требало да повеже Нови Београд, Аду Циганлију и Кошутњак, и тиме унапреди саобраћај, али и туристичку понуду. У наредном периоду треба да се формира радна група, а онда би се приступило и изради пројекта.
Идеја о изградњи жичаре стара је скоро цео век. Први пројекат о могућности повезивања центра Београда и Земуна кабинским системима израдила је 1922. загребачка фирма "Чавлина и Сладољев". Шест година касније предложено је да се Калемегдан и Земун повежу преко Ратног острва. Било је планирано да "ваздушни трамвај", како је прозван, полази на свака два, а да путовање до Земуна траје пет минута.
Мало је недостајало и да се пре деценију слична идеја реализује. Урађен је генерални пројекат према ком је гондолом требало да се повеже Кошутњак, преко аутобуско-трамвајске окретнице на Бановом брду, Макиша и Аде, са Блоком 44 на Новом Београду. Дужина трасе била је око пет километара, са пет предвиђених станица. По том пројекту требало је да се изгради 27 стубова и депо за каписле.
Као и многе друге добре идеје, и ова се пре 12 година запетљала у мрежу администрације и компликоване бирократије.
ПРВА ФАЗА 3,8 МИЛИОНА ЕВРА?
ПРЕМА ранијим прорачунима, изградња прве фазе трајала би око четири месеца и коштала 3,8 милиона евра. Цена карте би била око једног евра, па би се повраћај трошкова очекивао у првих десет година експлоатације.
Žeks
22.05.2015. 22:35
Ovi sadašnji su gori od onih predhodnih. Sve za šta su ih kritikovali, ponavljaju. Primer: Prle odvoženjem automobila paukom. Sramota.
Vlast se "rasturi" od obećanja građanima. Te BG na vodi, brze pruge, uređednje pešačke zone, trga Slavija, novi mostovi, metro, te ko zna šta još! Sve ovo miriše na predizborna obećanja koja se po pravilu nikada ne ispunjavaju! Znači, novi izbori su na pragu. Zašto kada, kobajagi, vlada odlično radi?
A hocemo li dobiti zicaru na vodi?
Једна дивна идеја.Живео Београд на копну,води и у ваздуху.То што се остатак Србије празни,нема везе.Битно је да се Београд развија.Нису џабе побегли од нас Словенци,Хрвати,Муслимани,Шиптари,Црногорци,Македонци....
@Немања - Pa Beograd je trecina Srbija I ima ko da se vozi, za razliku od provincije.
Коментари (20)