Жичара у Београду после 93 године?!

М. Т. КОВАЧЕВИЋ

22. 05. 2015. у 22:16

Траса од Кошутњака, Аде Циганлије до Блока 44. Први сличан пројекат је урађен још далеке 1922.

Жичара у Београду после 93 године?!

Овом инвестицијом би се унапредили саобраћај и туристича понуда

ДА ли ће Београд после 93 године од прве идеје о изградњи жичаре, коначно, "ваздушним трамвајем" премостити Саву? 

Жичара би требало да повеже Нови Београд, Аду Циганлију и Кошутњак, и тиме унапреди саобраћај, али и туристичку понуду. У наредном периоду треба да се формира радна група, а онда би се приступило и изради пројекта.

Идеја о изградњи жичаре стара је скоро цео век. Први пројекат о могућности повезивања центра Београда и Земуна кабинским системима израдила је 1922. загребачка фирма "Чавлина и Сладољев". Шест година касније предложено је да се Калемегдан и Земун повежу преко Ратног острва. Било је планирано да "ваздушни трамвај", како је прозван, полази на свака два, а да путовање до Земуна траје пет минута.

Мало је недостајало и да се пре деценију слична идеја реализује. Урађен је генерални пројекат према ком је гондолом требало да се повеже Кошутњак, преко аутобуско-трамвајске окретнице на Бановом брду, Макиша и Аде, са Блоком 44 на Новом Београду. Дужина трасе била је око пет километара, са пет предвиђених станица. По том пројекту требало је да се изгради 27 стубова и депо за каписле.

Као и многе друге добре идеје, и ова се пре 12 година запетљала у мрежу администрације и компликоване бирократије.

ПРВА ФАЗА 3,8 МИЛИОНА ЕВРА?

ПРЕМА ранијим прорачунима, изградња прве фазе трајала би око четири месеца и коштала 3,8 милиона евра. Цена карте би била око једног евра, па би се повраћај трошкова очекивао у првих десет година експлоатације.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (20)

Žeks

22.05.2015. 22:35

Ovi sadašnji su gori od onih predhodnih. Sve za šta su ih kritikovali, ponavljaju. Primer: Prle odvoženjem automobila paukom. Sramota.

Posmatrač sa strane

22.05.2015. 22:38

Vlast se "rasturi" od obećanja građanima. Te BG na vodi, brze pruge, uređednje pešačke zone, trga Slavija, novi mostovi, metro, te ko zna šta još! Sve ovo miriše na predizborna obećanja koja se po pravilu nikada ne ispunjavaju! Znači, novi izbori su na pragu. Zašto kada, kobajagi, vlada odlično radi?

Немања

22.05.2015. 23:05

Једна дивна идеја.Живео Београд на копну,води и у ваздуху.То што се остатак Србије празни,нема везе.Битно је да се Београд развија.Нису џабе побегли од нас Словенци,Хрвати,Муслимани,Шиптари,Црногорци,Македонци....

miami

23.05.2015. 00:39

@Немања - Pa Beograd je trecina Srbija I ima ko da se vozi, za razliku od provincije.

To je obican mit

23.05.2015. 16:27

@Немања - o broju stanovnika Beograda. U Beogradu zivi petina Srbije, i to ukljucujuci i selendre u krugu od 100 km...

PITANJE ZA STRUCNJAKE

22.05.2015. 23:24

A kada i gde ce poceti i biti izgradjen heliodrom za letece tanjire? Ili se ceka prvo Beograd na vodi?

zoran

22.05.2015. 23:43

Gondole su se pominjale još od pre 10 godina ali od Borče do Banovog brda.Dokle više da sve počinje od Novog Beograda.

Рђосав

22.05.2015. 23:49

- жичара и ски-стаза на Авали, од Торња према североистоку, па десет дана - десет дана. Плус рефлектори за ноћно скијање. Паркинг код почетне станице. Забрана аутомобила горе (и зими и лети.) - бићу редован, сваки снежни дан! (и ноћ...)

markomaniax

23.05.2015. 00:04

Nije da drugim gradovima treba nesto. Evo setam Smederevom i samo se u uzem centru grada peru ulice a od istog mesta prema periferiji ne radi ulicna rasveta. Idila za pse lutalice i narko dilere. Al sto jes, jes. Da nam fali zicara , fali.

Djekna

23.05.2015. 01:57

@markomaniax - Pa nije valjda da ce Beograd da menja sijalice po Smederevu i da salje svoje komunalne radnike da ciste ono sto Smederevci zaprljaju? Kakvu to vlast tamo birate kad ni sijalicu ne moze da zameni, a kamoli sta drugo. Sto se tice ostalog, manje bacajte otpad po ulicama, ne svrljajte grafite po zgradama i ne napustajte kucne ljubimce po ulicama i van grada. Ako neko ne zeli da mu se pas, ili macka okote, neka ih sterilise. Gde nam je osnovna kultura zivljenja?

причам ти причу

23.05.2015. 00:08

A, што не би прво повезали трамвајем Нови Београд и Баново брдо преко Моста преко Аде? Треба само поставити шине и контактну мрежу, и урадити земљане радове на оба краја. То све није скупо, а било би веома корисно! Мост је ту, направљене су бетонске рампе, само да се све повеже. Мост је овако у погледу градског саобраћаја веома неискоришћен.

srbija

23.05.2015. 14:49

naravno da mora da se ulaze u beograd kad su se svi doselili ovde,najmanje nas beogradjana i ima sad,a za vikend je idealno u gradu,,svi beogradjani idu kuci za vikend,,

vlada

27.05.2015. 05:50

@srbija - Ah, seljaci iz kruga dvojke, nesto im kao smeta, prosipaju prezvakane fore o vikendima i beogradjanima. Pazi: najmanje ima "nas Beogradjana". Lupa dva zareza gde treba i ne treba - to neka urbana fora, apostrofi u pokusaju

Бојан

23.05.2015. 17:46

А остатак Србије? А периферија Београда? Живим у Бусијама(Батајница), већи део насеља нема асфалт, нема школе, нема канализације а место је ниско и стално прете подземне воде, лош превоз..... И да не набрајам даље. Од центра града смо 20 км а живимо као у средњем веку. Ту градите оно што није потребно а ми немамо најосновније.

zicara

23.05.2015. 21:45

je za Beograd, a ne za neke tamo Busije i ostale. I Prater je u centru Beca, Ajfelova kula u centru Pariza i.....