ПРВО ЈАСНА ВИЗИЈА И ОЗБИЉНА ПРИПРЕМА: Желите да послујете у Дубаију?

Данијела Стрижак, помоћник директора у Сектору за стратешке анализе, услуге и интернационализацију ПКС

27. 10. 2021. у 13:55

УЈЕДИЊЕНИ Арапски Емирати су млада држава која постоји тек 50 година док су билатерални односи Србије и УАЕ успостављени 21. марта 2007. године.

ПРВО ЈАСНА ВИЗИЈА И ОЗБИЉНА ПРИПРЕМА: Желите да послујете у Дубаију?

Фото: Приватна архива

Привредна сарадња двеју држава оснажена је, пре свега, захваљујући добрим политичким односима.

Без обзира на данашњи футуристички изглед Дубаија, чињеница је да се овај град налази у пустињи, где су се људи, до пре само пола века, суочавали са основним егзистенцијалним проблемима. Основне привредне активности, а говоримо о педесетим годинама прошлог века, сводиле су се на риболов и вађење бисера из шкољки. Становништво је било организовано у племенске заједнице, без развијеног здравственог, образовног и привредног система.

Међутим, јула месеца 1962. године, када је први танкер нафте кренуо из Абу Дабија пут Европе, ситуација се, из корена, променила. Снажном иницијативом политичке елите, владара Емирата, и развијањем опсежних планова који су у фокус ставили привреду и развој земље, приходи од нафте генерисали су се у фондове чије је наменско коришћење учинило од Емирата једну од најпривлачнијих пословних дестинација на свету.

Од no tech државе, дошли су до hi-tech светског центра који диктира кретања на глобалном тржишту.

Колико год Дубаи делује егзотично, за компаније је важно да имају прецизну визију свог пословања у Емиратима (како се њихов производ/услуга позиционира на овом тржишту, каква је конкуренција, поседовање одговарајућих сертификата…). Све наше компаније које су оствариле пословни успех у УАЕ одликовале су се проактивношћу, односно имале су јасно дефинисан план и разрађене студије које су обухватале све аспекте, од политичких односа двеju земaљa, до економских показатеља и демографске структуре.

Из тог разлога, позивамо привреднике да се обрате Привредној комори Србије и нашем представнику у Дубаију, а ми ћемо им дати смернице како да прођу кроз „врата Емирата“ и помоћи у остваривању контаката са потенцијалним партнерима.

Права прилика за упознавање са тржиштем УАЕ је посета „Експо 2020 Дубаи“ и Пословном центру Србије у Дубаију (Serbia Business Hub).

Робна размена Србије и УАЕ

Робна размена Србије и УАЕ у 2020. години, коју је обележила пандемија, износила је 120 милиона долара, што је смањење од 26 одсто у односу на 2019. годину. Извезли смо робу за 93,8 милиона, а увезли за 26,2 милиона долара. Највише смо извозили робу из наменске индустрије, 62 одсто, што указује да наш извоз није у довољној мери диверзификован. 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
РУСИ ОТКРИЛИ ПЛАН НАТО-а: Окупираће Украјину и поделити је између ове четири државе!

РУСИ ОТКРИЛИ ПЛАН НАТО-а: Окупираће Украјину и поделити је између ове четири државе!

НАТО план за Украјину суштински значи распоређивање у земљи такозваног „мировног контингента“ од око 100 хиљада људи и, фактички, њену окупацију, а украјинске територије ће поделити Велика Британија, Немачка, Пољска и Румунија, саопштила је Спољнообавештајна служба Русије.

29. 11. 2024. у 09:36

УПОЗОРЕЊЕ ХРВАТСКОГ БЕЗБЕДЊАКА: У случају рата не бисмо заштитили ни седмину становништва

УПОЗОРЕЊЕ ХРВАТСКОГ БЕЗБЕДЊАКА: У случају рата не бисмо заштитили ни седмину становништва

ХРВАТСКА, у случају рата, не би могла да заштити ни седмину становништва, хране не би било ни за месец дана, а становништво не би разликовало сирену за општу од оне за ваздушну опасност

29. 11. 2024. у 08:16

Нестао 1999, сестра после 24 године угледала његову слику У НОВИНАМА - мистерија је шта се догађало у међувремену

Нестао 1999, сестра после 24 године угледала његову слику У НОВИНАМА - мистерија је шта се догађало у међувремену

ЖЕНА је поново пронашла свог давно изгубљеног брата који је нестао пре скоро три деценије - након што га је случајно приметила у новинском извештају.

28. 11. 2024. у 20:54

Коментари (0)

HEINEKEN кампања КАД ИДЕ ТУРА, НЕ ИДЕ ГАС стигла до више од 4 милиона људи