SPOJIĆE BAČKU I BANAT: Posle dužeg vremena od Sombora do Kikinde počinje izgradnja saobraćajnice od 175 kilometara
PROJEKAT izgradnje brze saobraćajnice Sombor - Kikinda, duge 175 kilometara, koja će spojiti Bačku i Banat, odnosno granične prelaze Bački Breg sa Mađarskom i Nakovo sa Rumunijom, ulazi u završnu fazu i početak radova planira se za septembar.
Izgradnja ove saobraćajnice koja se čeka decenijama, kreće od Sombora, a njen značaj je nemerljiv za grad koji sada u svojoj blizini nema izlaz na auto-put a oko 30 kilometara je udaljen od granica sa Mađarskom i Hrvatskom.
Put se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara. Kako je ranije najavljeno, izgradnja saobraćajnice koštaće blizu 430 miliona evra, a u republičkom budžetu za ovu godinu je u te svrhe planirano da se izdvoji 100 miliona.
- Ovo je bio veliki posao, ali smo mi naš deo završili na vreme i zato se kreće od našeg grada. Radi se prostorni plan posebne namene, kao i sva druge geodetske radnje i kada se to završi krećemo u eksproporijaciju zemljišta - objašnjava Antonio Ratković, gradonačelnik Sombora. - Gledali smo gde god je moguće da trasa ne ide preko najplodnijeg zemljišta, da parcele cepa uz krajeve, da ljudi dobiju prolaz za poljoprivrednu mehanizaciju, da se nijedan objekat ne ruši, da ne narušava voćnjake ili sisteme za navodnjavanje. Takođe, da ne prolazi kroz šume i rezervat "Gornje Podunavlje" .
Izgradnja puta deo je projekta "Srbija 2025". Put će voditi od graničnog prelaza Bački Breg, do Sombora pa ka Kljajićevu, proći će tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru. Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u "Vinogradima" i nastavlja dalje ka putu Vrbas-Srbobran, koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice. Nešto pre Srbobrana, brza saobraćajnica će proći blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej. Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Nakovu i granici sa Rumunijom.
PRIVLAČNIJI INVESTITORIMA
OČEKUJEMO da ove godine bude izgrađeno pet do deset kilometara puta. Sombor ima Industrijsku zonu na 40 hektara i izgradnja ove saobraćajnice doprineće da grad i čitav ovaj deo Vojvodine bude još atraktivniji za investitore - dodaje Ratković. - Problem je što nemamo granični prelaz za teretni saobraćaj ali JP "Putevi Srbije" rade projekat za prelaz "Bački Breg" koji treba da se prekategoriše. Ostavićemo u blizini Bezdana jedno isključenje tako da će biti dostunija i granica sa Hrvatskom.