PREDIZBORNA CENZURA NA N1 i NOVA S: Medijski mrak na Šolakovim televizijama i zvanično zaveden
U PREDSTOJEĆOJ izbornoj kampanji, na medijima u vlasništvu Junajted grupe i Dragana Šolaka moći će da se čuju samo glasovi koji zagovaraju njihove poslovne i političke interese, ostalima je pristup strogo zabranjen.
Kako je saopšteno iz Šolakove firme Junajted medija, koja neposredno upravlja televizijama N1 i Nova S, „doneta je odluka da svi mediji u našem sastavu tokom predstojeće predizborne kampanje u Republici Srbiji ne objavljuju političko oglašavanje”.
Politički marketing u vreme izborne kampanje važan je izvor poslovnih prihoda za informativne medije svuda u svetu, pa i u Srbiji. Zbog toga deluje potpuno suludo odluka grupacije iz Luksemburga da se „u znak protesta” odrekne novca koji donosi predizborno oglašavanje.
Ali to je samo na prvi pogled. Poenta je u želji Junajted grupe i njenog gazde Šolaka da uspostave apsolutnu kontrolu nad protokom informacija, tako da se čak ni u terminima za politički marketing slučajno ne provuče nešto što im ne odgovara!
Politička cenzura - to se zapravo krije iza odluke o zabrani oglašavanja izbornih lista na televizijama i portalima N1 i Nove S. Jedna dobra reč o predsedniku Aleksandru Vučiću ne sme da se pojavi na Šolakovim medijima, čak ni kao komercijalno oglašavanje.
Za to vreme, političari i izborne liste koji rade u interesu Junajted grupe i milijardera Dragana Šolaka uopšte nemaju ni potrebu da plaćaju politički marketing na N1 i Novoj S - ceo „informativni program” ovih televizija i portala jedan je veliki marketinški blok namenjen tim opcijama. Jedino što ga ne plaćaju novcem, već tako što rade u službi luksemburške hobotnice i njenog gazde, koji ih drže u džepu.
Odluka o zabrani političkog marketinga na Šolakovim medijima zato je usmerena isključivo na političku opciju koju predvodi predsednik Vučić. Svi ostali će moći, kao i do sada, bez problema da računaju na medijske i ostale bogate resurse Junajted grupe.
Zbog toga posebno cinično zvuči priča iz prljave kampanje vođene preko N1 i Nove S protiv novih medijskih zakona, da se time uspostavlja „medijski mrak” u Srbiji.
Ne samo što je tajkunske N1 i Novu S, kao i njihove gazde, na kraju demantovala lično predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen, iznevši niz pohvala na račun Srbije povodom usvajanja medijskih zakona, već je odmah potom na tim medijima i zvanično proglašen pravi medijski mrak.
Afera za aferom UG: Cenzurišu i u Grčkoj!
Junajted grupa je najkontroverznija medijska grupacija u celoj Evropi, predmet afera i skandala svuda gde posluje.
Najveća međunarodna afera Šolakove grupacije vezuje se za „bankara Kremlja” Volframa Kuonija, kada su mediji u Sloveniji i Italiji otkrili da je ovaj mutni Švajcarac u isto vreme najbliži poslovni partner Dragana Šolaka i ruskih tajkuna bliskih Kremlju. Šolakov Kuoni je predmet istrage državnih organa u čak tri evropske zemlje zbog sumnji da bogatim Rusima pere pare i pomaže im da izbegnu zapadne sankcije.
Glavni partner Junajted grupe u Bugarskoj je takođe lice pod sankcijama SAD, kontroverzni biznismen i proruski političar Delijan Peevski. Šolak i ekipa su preko ovog „gospodara korupcije” ušli na velika vrata na bugarsko tržište, dali su mu besmisleno veliki novac i usput pomogli da skloni svoje bogatstvo od zapadnih sankcija.
Aferama Junajted grupe u Grčkoj nema kraja - tamošnji mediji se svakog dana bave Šolakom i partnerima, od njihovih međusobnih svađa, preko ogromne finansijske krize u koju su upali i izneverenih investicija u toj zemlji, do najbrutalnije cenzure koju ta grupacija sprovodi. Naime, kada su ugledni mediji u Atini objavili podatke o astronomskim dugovima i poslovnim gubicima, iz Junajted grupe su im obustavili sve reklame, zapretili tužbom i poslali spisak naredbi kako ubuduće treba da rade.
Na sve ovo: Šolakova grupacija u Severnoj Makedoniji je zvanično osumnjičena za finansijske malverzacije i organizovani kriminal.