ZABORAVITE NA REDOVE I ČEKANJE: Evo kako će građani sami moći da upišu ili promene svoje podatke u biračkom spisku
PUTEM portala eUprava, svi građani mogu potpuno besplatno da elektronski podnesu zahtev za upis ili promenu podataka u biračkom spisku, saopšteno je iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave podsetilo je da je, u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu u cilju dodatnog unapređenja Jedinstvenog biračkog spiska uspostavilo novu uslugu na Portalu eUprava – Zahtev za upis/promenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku.
Kako se dodaje u saopštenju, usluga građanima omogućava da posredstvom Portala eUprava izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, podnesu zahtev za njihov upis ili promenu, kao i da im odgovarajuće rešenje u obliku elektronskog dokumenta bude dostavljeno u njihovo eSanduče.
Da bi građani pokrenuli ovu uslugu, potrebno je da budu punoletni državljani Srbije koji su registrovani korisnici Portala eUprava i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.
Nakon prijave na Portal eUprava, korisnik može izvršiti uvid u svoje podatke klikom na ekran Jedinstveni birački spisak i po potrebi podneti zahtev za izmenu podataka.
Usluga je besplatna, a svaka osoba može isključivo za sebe da podnese zahtev.
Iz Ministarstva navode da omogućavanje građanima da elektronskim putem ostvare uvid u birački spisak, kao i da podnesu zahtev za upis ili promenu podataka u biračkom spisku, predstavlja iskorak u potpunoj digitalizaciji i stvaranju uprave po meri svih građana.