MEKA MOĆ UNITED GRUPE: Kako IDJTV preko SBB i društvenih mreža utiče na omladinu u Srbiji

Новости онлајн 10. 05. 2023. u 13:51

IDJVideos.tv je prva domaća muzička platforma koja predstavlja jedinstveni spoj televizije, muzike i interneta. Na svom Youtube kanalu ima preko 1000 muzičkih videa, 3,75 miliona pratioca, kao i 7.042.616.579 pregleda.

Arhvia

U pitanju je projekat koji je nastao po uzoru na slične projekte koji se nalaze na zapadnom tržištu savremene pop kulture i kao takav u prvi plan stavlja mlade i urbane izvođače koji za publiku pre svega imaju tinejdžere i omladinu.

Kako je ova kompanija imala trendove rasta, United grupi je savršeno poslužila kako bi se ostvarila dva cilja i iz tog razloga je 2016. godine IDJ Videos prerastao u televizijski kanal i postao deo ove medijske grupacije.

Prvi cilj United grupe je svakako bio profit, dok je drugi cilj daleko perfidniji i štetniji za društvo.

Dragan Šolak je svakako podučen od strane svojih poslodavaca sa Zapada da je uvek bolje kada su ljudi obučeni na isti način, kada slušaju istu muziku ili kada imaju iste životne stilove. Imajući sve to u vidu uloga pop kulture i meke moći je od izuzetne važnosti za upravljanje svetom, a u ovom slučaju Srbijom.

Šta je to meka moć?

Britanski realista E.H. Kar je možda i na najbolji način opisao suštinu meke moći kao sredstva ili resursa čijom upotrebom treba da se ovlada ljudskim umom, odnosno mnjenjem. Upravo su Sjedinjene Američke Države posredstvom meke moći stvorile neku vrstu kulturnog imperijalizma i kulturne hegemonije na globalnom nivou.

Nasilje, materijalizam, droga, seks i alkohol su postali sastavni deo većine muzičkih spotova koji nam dolaze sa druge strane Atlantika. Tu matricu ponašanja su usvojili ovdašnji autori, a producenti iz IĐ Vidoes su sve to podigli na veći nivo. Omladini se servira glamur, brz novac, odsustvo porodičnih vrednosti, egoizam uz primese nasilja i nedozvoljenih supstanci.

Draganu Šolaku odgovara razgradnja i propast države Srbije, kablovskom operateru SBB je bitan šer, IĐ videos deo profita, izvođačima pet minuta slave, influenserima rič na društvenim mrežama, a da li se neko pita o posledicama koje sve ovo nabrojano ostavlja na tinejdžere u Srbiji?

(NS uživo)

Pogledajte više