VESIĆ ZVANIČNO PREUZEO MINISTARSKU FOTELJU: Prvi korak paket pomoći građevinskoj industriji
NOVI ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastukture Goran Vesić izjavio je danas, prilikom primopredaje dužnosti od prethodnika Tomislava Momirovića, da će jedan od prvih koraka koje će preduzeti biti donošenje paketa pomoći građevinskoj industriji.
- Narednih dana ću imati sastanak sa predestavnicima građevinske industrije, da vidimo kako da im pomognemo, jer se suočavaju sa problemima, zato što se svaki dinar uložen u građevinsku industriju multiplikuje kroz druge delatnosti - rekao je Vesić.
On je najavio da će među prioritetima njegovog mandata biti donošnje izmena Zakona o izgradnji, s ciljem da se procedure za dobijanje dozvola ubrzaju, poboljšavanje rada Katastra i donošenje Zakona o odrzavanju infrastrukture, koji će omogućiti popisivanje državne infrastrukture, kako bi ona bila bolje održavana i manje novca se naknadno trošilo na rekonstrukciju infrastrukturnih objekata.
Momirović je istakao da se poslednjih godina u Srbiji odigrava neverovatan talas izgradnje saobraćajne i komunalne infrastrukture i zahvalio svim svojim prethodnicima što su učestvovali u tome.
On je nabrojao da je za vreme njegovog mandata završena obilaznica oko Čačka, brza pruga Beograd-Novi Sad, hiljade stanova za priradnike snaga bezbednosti širom Srbije, dve deonice obilaznice oko Beograda i započeti Moravski i Fruškogorski koridor, obnovljen veći broj železničkih pruga i veliki broj lokalnih i regionalnih puteva.
Momirović je napomenuo kako građevinska indsutrija u poslednja dva kvartala beleži pad i dodao da se moraju doneti mere pomoći tom sektoru.
Momirović, koji prelazi na dužnost ministra unuitrašnje i spoljne trgovine, preuzeo je deo odgovornosti što projekat eksploatacije litijuma u Jadru nije realizovan, ocenivši da je to bila velika razvojna šansa za Srbiju.
Vesić je najavio da će među prioritetima njegovog mandata biti donošnje izmena Zakona o izgradnji, s ciljem da se procedure za dobijanje dozvola ubrzaju, poboljšavanje rada Katastra i donošenje Zakona o odrzavanju infrastrukture, koji će omogućiti popisivanje državne infrastrukture i njeno odgovarajuće održavnja. Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture
- Imamo situaciju već decenijama da kada se izgradi neka infrastruktura niko je ne održava, osim ako nisu u pitanju auto-putevi. Kada bi se znalo u kakvom je stanju onda bi semanje novca trošilo na rekonstrukcije i mogle bi da se spreče neke nesreće - najavio je Vesić.
Istakao je da je srećan što je došao na čelo Ministarstva iza koga ostaju vidljiva dela.
- Mislim da je jedna od najvećih zasluga koja će biti pripisana Aleksandru Vučiću kada se jednog dana buide pisala istorija, to što e on prvi srpski lider koji je shvatio značaj razvoja infrastrukture, a to nije smao put. To znači više investicija u određene delove Srbije da se ona gradi, bolja zaštita životne sredine, da ljudi mogu da ostanu u svojim mestima da žive i da se zemlje razvija - istakao je Vesić.
Vesić je zahvalio Momiroviću na dosadašnjem radu i istakao kako "promene u vladi mogu da se dešavaju i među prijateljima" i dodao kako je današnja primopredaja primer kako to treba da se radi. Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture
Naglasio je da Momirović ostaje na veoma odgovorniim poslovima u vladi, što je zaslužio svojim dosadašnjim radom u Ministarstvu građevinarstva.
Vesić je naglasio da nikada ni jedna institucija ne počinje od čoveka koji dolazi na njeno čelo, i dodao kako svi ministri od 2012. sprovode jednu politiku, onu koju vodi Alekšandar Vučić.
Momirović je istakao da se poslednjih godina u Srbiji odigrava neverovatan talas izgradnje saobraćajne i komunalne infrastrukture i zahvalio svim svojim prethodnicima što su učestvovali u tome.
On je nabrojao da je za vreme njegovog mandata završena obilaznica oko Čačka, brza pruga Beograd-Novi Sad, hiljade stanova za priradnike snaga bezbednosti širom Srbije, dve deonice obilaznice oko Beograda i započeti Moravski, Fruškogorski i Dunavski koridor, obilaznica oko Gornjeg Milanovca i Užica, saobraćajnica od Novog Beograda do Surčina, pomenuo je da je obnovljen veći broj železničkih pruga i veliki broj lokalnih i regionalnih puteva. Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture
Momirović je napomenuo da je dosta novca uloženo i u projekte vodnog saobraćaja, poput rekonstrukcije prevodnice na Ðerdapu 1, i početka radova na proširenju luka u Novom Sadu, Bogojevu, Sremskoj Mitrovici i Prahovu.
On je rekao kako građevinska industrija u poslednja dva kvartala beleži pad i da se brzo moraju doneti mere pomoći tom sektoru.
Momirović, koji prelazi na dužnost ministra unutrašnje i spoljne trgovine, preuzeo je deo odgovornosti što projekat eksploatacije litijuma u Jadru nije realizovan, ocenivši da je to bila velika razvojna šansa za Srbiju.
- Velika rupa u aktivnosti ne samo ovog ministrastva nego cele vlade odnosi se na eksploataciju litijuma i povezivanje svih industrija koje treba da budu deo toga i koje su nesumnjivo industrije budućnosti. Želim da preuzmem deo odgovornosti zašto se to nije desilo - rekao je Momirović.
Momirović i Vesić su istakli da su imali veoma dobru saradnju u prethodnom periodu, dok su obavljali dužnosti u Vladi Srbije i Gradu Beogradu.