DRUŠTVENE MREŽE UGASILE ĆUTNJU: Deo opozicije ističe da se mere pred glasanje krše, pa predlažu da se one ukinu
IZBORNA tišina u velikom broju zemalja sveta ne postoji ili se primenjuje samo u danu za glasanje.
Vreme koje se biračima daje da još jednom razmisle kome će dati glas, a bez "bombardovanja" političkim marketingom, prilično je izgubilo smisao u eri društvenih mreža, koje ne potpadaju pod zakonsku regulativu koja utvrđuje pravila tokom tišine.
Ovo su neki od argumenata koji su se mogli čuti na međustranačkom dijalogu o izbornim uslovima bez posredovanja stranaca, a tokom kojeg je i pokrenuto pitanje ukidanja izborne tišine. Ovi razgovori nastavljaju se danas u parlamentu, kada bi trebalo da se formira konačan spisak zahteva učesnika, od kojih će se neki verovatno naći i u konačnom sporazumu, a koji će biti potpisan u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića.
Predstavnici opozicije su ukazivali na to da stranački lideri sa pozicije državnih funkcionera mogu da se obraćaju biračima, što je takođe, na neki način, kampanja. S druge strane, to što na televizijama i u štampi nema političkog marketinga ne znači da stranke ne mogu da dopru do birača telefonski, odlazeći glasačima na vrata i putem društvenih mreža, deleći propagandne spotove i slogane. Zato se i govorilo o tome da se izborna tišina svakako krši, pa bi pravičnije bilo da se ona ukine.
Inače, tokom predizborne tišine televizijama i pisanim medijima dozvoljeno je da objavljuju informacije o odzivu birača kao i spotove nadležnih republičkih organa i nevladinih organizacija, kojima se građani upućuju kada i kako mogu da glasaju.
Tišina u Srbiji traje 68 sati (dva dana pred izbore i u danu za glasanje do zatvaranja birališta u 20 časova), a kazna za medije koji je prekrše je do 600.000 dinara.