MEĐUPOL
DA to što su rođeni kao dečak ili devojčica i ne mora da bude baš tako, saznaće đaci osmog razreda na času biologije.
U lekciji "Polni i rodni identitet" petnaestogodišnjacima se pojašnjava da svako od nas s vremenom razvija svoj osećaj pripadnosti muškom ili ženskom rodu to jest rodni identitet, a rod i pol ne moraju se nužno poklapati kod svake osobe.
Pa će tako đak koji hoće peticu iz biologije, a koji je sa svojih petnaest godina sasvim siguran da je dečak ili devojčica to morati da prikrije i da kaže da će s vremenom odlučiti šta je - muško ili žensko. A možda i nešto treće, jer u lekciji piše da postoji i međupol i da međupolnih osoba ima više nego, na primer, riđokosih. Kako je napravljeno baš to poređenje, nije poznato kao što se ne zna ni koliko ima jednih i drugih.
Osim što se kosi sa zdravim razumom, sadržaj ove lekcije suprotan je zakonima i Ustavu, jer se polni identitet utvrđuje prilikom rođenja i odmah zatim registruje kod matičara. Pravnici upozoravaju da je sve drugo - protivzakonito i ističu da se u obrazovni sistem "provukao" sadržaj kojim se krše i propisi kojima se reguliše obrazovanje.
Nastavnici i roditelji šokirani su sadržajem ove lekcije i smatraju da se jedna veoma delikatna tema na pogrešan način predstavlja deci u veoma osetljivom dobu. Ali i jedni i drugi su nemoćni, jer ne utiču na pisanje i sadržaj udžbenika, a oni koji su za to zaduženi ili namerno i zbog nemara dozvoljavaju da u školske klupe dođe ovakvo gradivo.
Kao društvo mogli bismo makar da se izborimo i da udžbenike vratimo pod državnu kontrolu, kako bi se ovakve lekcije izbegle, umesto da nam tuđe izdavačke kuće plasiraju sadržaje strane našoj kulturi i tradiciji.