STRANPUTICE PUTOKAZA: Oni koji kradu znakove, šahtove i ograde ne nanose štetu samo “Putevima Srbije”, već ugrožavaju i živote ljudi
Umesto što tone pokradene opreme završi u starom gvožđu, Srbija bi svake decenije mogla da dobije 120 kilometara novog puta
NEMA koga nije šokirala vest da je samo devet dana od svečanog otvaranja deonice Ljig - Preljina auto-puta "Miloš Veliki", sa njega ukradeno dva kilometra zaštitne ograde i 20 šahtova. Nedavno su na deonici od petlje Kovilovo oštećena 63 saobraćajna znaka i 22 table u vrednosti od pet miliona dinara. Ovi slučajevi koji su doprli do javnosti, samo su kap u čaši ogromne štete koju zbog krađa, otimanja i nemara svake godine sabere Javno preduzeće "Putevi Srbije".
Neverovatnih milion evra godišnje, nije samo gubitak za pomenuto preduzeće, već pre svega za stanovnike Srbije, koji umesto da dobiju nove asfaltirane drumove, pune džepove bezumnih lopova. Umesto što tone pokradene opreme završi u starom gvožđu, kao ograda nečije avlije, kao podloga za pečenje paprike ili krov za svinjac, Srbija bi svake decenije mogla da dobije 120 kilometara novog puta! Samo za proteklih 12 meseci, kada se preračuna šteta od krađa, recimo za novi put od Aranđelovca do Topole.
Uzalud apeli Ministarstva građevine i nadležnih da se ne skidaju zaštitne ograde sa auto-puta. Uzalud molbe da se ne lome putokazi i znakovi, ne čupaju čelični stubovi i pletiva, ne ispisuju grafiti po zidovima za zaštitu od buke, jer pre svega, oni koji to čine tako ugrožavaju i sebe i ostale u saobraćaju. Uzalud, jer sve su to molbe N.N. licima, koja takva uglavnom i ostaju. Od hiljade ovakvih lopovluka, za poslednju deceniju rasvetljen je tek neznatan broj prijava. Čak i tada, upozoravaju iz Komiteta za bezbednost, kazne su male.
Jedno je jasno. Da nadležni - MUP, tužilaštvo i sudovi pronađu način da zaustave i adekvatno kazne prestupnike, verovatno bismo se vozili još boljim i novijim drumovima.