BELADA I NJEGOVA ISTORIJA: Montenegrini prihvataju Srpsku crkvu samo ako je slaba i nevidljiva pred zakonom
Najave krivičnih prijava protiv Leposavića nisu ništa drugo nego izraz dubokog neprebola za zakonom o slobodi veroispovesti
KAO da nije istorijska činjenica da je Sveti Sava na Miholjskoj prevlaci 1219. godine osnovao Zetsku episkopiju, iz koje se kasnije razvila današnja Mitropolija crnogorsko-primorska, ostrvili su se montenegrinski ekstremisti na bivšeg ministra Vladimira Leposavića, što je u pravnim aktima konstatovao dugovevekovno trajanje Srpske crkve u Crnoj Gori.
Jer, njihova istorija je drugačija. Napisana je i uporno se ponavlja kako bi se dokazalo da je SPC u Crnoj Gori produkt novog vremena, uzurpatorska organizacija stigla sa okupatorima iz 1918. godine i filijala tuđeg naroda.
Smeta advokatu Nikoli Beladi, isključivom zagovorniku tvrde struje crnogorstva, trajanje Srpske crkve od 13. veka, iako to stoji svuda osim u knjigama Šerba Rastodera i Živka Andrijaševića. A ne zna, ili pre neće da zna, da Kotorska nadbiskupija u odnosima prema Crnoj Gori uživa priznanje od 6. veka, odnosno da Barska nadbiskupija kontinuirano traje od 11. veka.
Dokaza da Crkva u Crnoj Gori živi od Svetog Save do danas je na stotine. Puni su manastiri i muzeji srednjovekovnih povelja koji dokazuju svetosavsko trajanje eparhija.
Ali nije ovde reč o istoriji, nego o politici.
Najave krivičnih prijava protiv Leposavića nisu ništa drugo nego izraz dubokog neprebola za zakonom o slobodi veroispovesti, čiji su autori Milo Đukanović i Duško Marković. Prihvataju oni Srpsku crkvu, ali samo ako je slaba, razvlašćena, opljačkana i nevidljiva pred pravom i zakonom. Svaka pravna regulacija eparhija SPC, zasnovana na zakonima, poštovanju i dobroj volji njima je samo izraz trajne velikosrpske agresije čija je meta - montenegrinstvo. I koju, prema njima, već punih osam vekova predvodi lično - Sveti Sava.