ZA OSAM GODINA SEDAM MOSTOVA: Na Planu razvoja prestonice do 2030. godine 15 meseci radile Uprava grada, struka, nevladine organizacije

М. С. 03. 02. 2022. u 08:51

METRO, sedam mostova, prigradska železnica, kao i 100 novih parkova, projekti su na kojima će se bazirati trasiranje prestonice u narednih osam godina. Strateški plan razvoja do 2030. godine, a na kome su gradska uprava, struka, nevladine organizacije zajednički radile prethodnih 15 meseci, usvojen je na sednici Skupštine grada.

Budući izgled prostora pored Save / Foto Beoinfo

Kao prvi projekat, nadležni ističu metro, čija će druga linija biti završena do 2030, sa 42 kilometra i 44 stanice. Kako je predviđeno planom, ideja je da se za predviđeno vreme realizacije strateškog plana izgradi 235 kilometara prigradske železnice sa 500 polazaka dnevno. Time, kako se uverava, sva prigradska naselja, osim Grocke, biće povezana sa centrom, sa polascima na 10, 12 i 15 minuta.

- Do 2030. godine imaćemo sedam novih mostova, dva na Dunavu, kao i dva nova pešačko-biciklistička mosta Ada Ciganlija - Novi Beograd i Zemun - Lido. Osim toga, u planu su i dva nova u funkciji BG voza, jedan između Surčina i Obrenovca, još jedan u samom centru grada koji je neophodan za funkcionisanje grada, kao i Novi savski most - rečeno je na sednici prilikom obrazlaganja strateškog plana.

U narednih osam godina treba da budu izgrađena i dva nova tunela. Jedan od Karađorđeve ulice, koji će počinjati kod Ekonomskog fakulteta i izlaziti kod Pančevačkog mosta i drugi Topčiderski tunel od Mosta na Adi do Autokomande. Planom je predviđeno i više od 150 kilometara biciklističkih staza i sistem za javne bicikle.

Okosnica plana je i Linijski park, uređivanje Terazijskog platoa i čak 100, prema obećanjima nadležnih, novih parkova.

- Ako naša ekonomija nastavi da se razvija ovim tempom, 2030. godine imaćemo prosečnu platu od 200.000 dinara u Beogradu - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić. - Devet od deset kuća imaće 2030. godine priključak na kanalizaciju, izgradićemo pet fabrika za preradu otpadnih voda. Tri su već u toku i ugovori su potpisani za Veliko Selo, Ostružnicu i Obrenovac. Ostaju samo Vinča i Batajnica. Tu je i 35 malih fabrika za preradu otpadnih voda. Do 2030. godine nećemo imati nijedno vozilo u javnom prevozu na fosilna goriva.

UČESTVOVALO 300 LjUDI

PROGRAM razvoja Beograda od 2020. do 2030, kako je rečeno na sednici, proistekao je iz rada Skupštine grada sa Univerzitetom u Beogradu, pre svega sa Fakultetom organizacionih nauka, ali i sa nevladinim organizacijama, udruženjima građana i pojedincima.

- U izradi ovog programa učestovalo je više od 300 ljudi, stručnih u različitim oblastima. Ovo nije stranački program, već predstavlja zajedničku viziju razvoja našeg grada proisteklu iz svega što smo radili tokom prethodnih osam godina - rekao je Vesić.

Pogledajte više