TEGLJAČ SPASAO SKELU NA TISI: Zabrana Evrope o korišćenju čeličnih sajli na rekama umalo da prekine najkraći put između obala
SKELA na Tisi preživela je zabrane korišćenja čeličnih sajli, koje je uvela Rečna kapetanija na preporuku Evropske unije. Spas je došao iz grada Zrenjanina, gde je pokrenuta inicijativa da se kao privremeno rešenje angažuje brod tegljač, koji će vući skelu.
Duže od dva veka skela je spajala obale reke Tise. Njen rad je bio veoma važan za život poljoprivrednika koji s druge strane obrađuju više od dva hektara.
- Skela ovim činom, ne ide u penziju. Iznajmili smo tegljač, dok ne nađemo neko drugo, savremenije rešenje - kaže Saša Santovac, zamenik gradonačelnika Zrenjanina. - Godišnje iz budžeta izdvajamo oko 2,5 miliona dinara za funkcionisanje skele. Postoje dva rešenja, da se kupi brod, ili iznajmi sa kompletnom posadom, koji bi preuzeo ulogu skele.
Direktor brodogradilišta "Begej šipjard" Marko Gudović, nakon porinuća 19 metara dugog tegljača "Štrbac" nosivosti hiljadu tona, rekao je da je urađen remont ovog plovila koji opslužuju dva člana posade. kako je rekao narednih pet godina on će moći da obavlja transport i vuču skele.
- Zajedno sa ocem obrađujem stotinak hektara sa druge strane Tise, i kada skela ne radi, umesto uobičajenih desetak minuta, četiri sata bi, preko Elemira i Zrenjanina traktorom putovali do njive - ističe mladi pljoprivrednik iz Taraša, Dejan Ružin.
Paori iz Taraša kažu da u sezoni letnjih poljoprivrednih radova, skela i po 40 puta dnevno šparta sa jedne na drugu obalu i u svakom trenutku vrti se oko pedeset traktora.
- Svi oni bi morali da idu okolo, ako skela ne radi, a svaki traktor po dvadeset do trideset litara nafte kada potroši dolazimo do činjenice da 1.500 litara nafte trošimo samo u jednom pravcu da stignemo do njiva i toliko do nazad - dodaje Boža Marinković, zemljoradnik iz sela Taraš, uz napomenu da kao i svi ostali koji obrađuju zemlju sa obe strane reke, ne mari kako će se skela kretati i da li je vuče tegljač.