NA RAČUNIMA KAO DA IMAJU BAZENE: Subotičani ponovo šokirani iznosima na uplatnicama koje im stižu od "Vodovoda

Ј. ЛЕМАЈИЋ 24. 04. 2021. u 07:26

VEĆ godinama Subotičani plaćaju možda i najskuplju vodu u zemlji, ali poslednji, martovski, račun je kod mnogih građana prelio čašu. Ne samo što je cena vode viša, zbog najavljenog poskupljenja, već je mnogima očitano mnogo više kubika nego što je potrošeno.

Paprene greške prilikom očitavanja vodomera / Foto J. L.

- Kao da imamo kita u zgradi, a ne 54 stanara - u revoltu će Subotičanka Jelena Mak, upravnica stambene zgrade na Prozivci. - Sve je počelo u martu, kada smo dobili astronomski račun za februar, kada su nam nam očitali 100 kubika više. Na obračunu je pisalo da smo do 28. februara potrošili 7.067 kubika, a kada smo mi 16. marta očitali vodomer stanje je bilo 6.948 metara kubnih. Uložili smo reklamaciju, koju je preduzeće "Vodovod i kanalizacija" uvažilo i reklo da će nadležna služba rasknjižiti 119 kubika, što je više od 19.000 dinara.

Iz predostrožnosti, stanari su krajem marta pogledali vodomer i uslikali stanje. Međutim, martovski račun nije bio ništa manji i opet je stanje brojima bilo 7.346 kubika.

- Opet smo prekontrolisali vodomer i 14. aprila stanje je bilo 7.170 kubika. Ponovo smo uložili žalbu i ona je prihvaćena, ali da li je to rešenje - pita se upravnica. - U "Vodvodu" su nam rekli da oni ne očitavaju vodu, već to uslužno radi druga firma i da ništa ne mogu. Bukvalno nisu ispoštovali ono što je njihov direktor potpisao. Da li svakog meseca moramo da dežuramo i slikamo stanje potrošene vode, umesto da to radi neko ko je plaćen novcem svih građana? Ovo je zaista sramotno!

U odgovoru medijima JKP "Vodovod i kanalizacija" objasnilo je da uslugu očitavanja vodomera vrši firma "OZ Mladost" iz Sombora i da je za tu namenu tokom prošle godine plaćeno skoro 15 miliona dinara. Takođe, u godini za nama podneta je 751 primedba za očitavanje vodomera.

- Imamo naknadne kontrole za stanja koja odstupaju od 50 odsto u potrošnji u odnosu na prethodni mesec kako na više tako i na manje, a imamo zaposlenog u Službi za odnose sa potrošačima koji izlazi na teren i vrši proveru po reklamacijama građana - kažu u JKP "Vodovod i kanalizcija". .

SANKCIJE ZA ČITAČE

- UVELI smo sankcije prema vršiocu usluge očitavanja za svaku opravdanu reklamaciju. Vršilac usluge očitavanja svakog meseca vrši pojedinačne kontrole po reklamacijama pristiglim na šalter reklamacija. Za svaki utrošak preko 200 kubnih metara kod građana, vrši se naknadna provera sa čitačem i potrošač se pismeno ili usmeno obaveštava.

Pogledajte više