LAKŠE DO E-UPRAVE: U Subotici otvoren poseban šalter za pomoć građanima
KAKO bi građanima olakšali otvaranje naloga putem e-uprave, u uslužnom centru Gradske kuće u Subotici otvoren je specijalizovan šalter za otvaranje naloga e-građanin.
Svi koji žele treba da dođu samo sa ličnom kartom i službenici će ih registrovati, a potom će moći da koriste sve usluge elektronske uprave - upišu decu u vrtić ili školu, dobiju rešenje za porez ili iz katastra...
Subotica je drugi grad u Srbiji koji je uveo ovakav vid pomoći svojim građanima. Ova usluga štedi vreme i novac, a omogućava i smanjenje gužvi, što je posebno značajno u uslovima pandemije.
- Cela inicijativa se sprovodi u okviru projekta za unapređenje e-dostave koji vladina Kancelarija za IT sprovodi preko NALED-a, uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj - naglasila je Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a. - Posebno smo ponosni na svoje učešće u kreiranju i uvođenju sistema poput e-dozvola, e-inspektor i e-katastar. Oni su potpora za nove servise e-agrar, e-prostor i e-zdravstvo. Tako će usluge biti dostupne svima bez komplikovanih procedura.
LIDER
- GRAD Subotica je lider u razvoju elektronskih usluga, subotička Gradska uprava pre četiri godine krenula sa uvođenjem različitih elektronskih sistema, poput e-ZUP i e-beba, kao i elektronskog servisa lokalne poreske administracije.Direktor Vladine kancelarije za IT Mihailo Jovanović istakao je da je e-uprava najbolji način da se transformiše javna uprava u servis građana, koji će biti efikasan i transparentan.
- Rezultate digitalizacije javne uprave najbolje pokazuje podatak da se skoro dva miliona građana na taj način prijavilo za vakcinaciju i da pet od šest roditelja prijavljuje decu za upis u srednju školu putem elektronskog sistema koji je pušten u rad pre samo dve nedelje - istakao je Jovanović.