ČITALAČKA PISMENOST NA VISOKOM NIVOU: Osnovna škola iz Jagodine učestvovala u PIRLS
OSNOVNA škola „Rada Miljković“ u Jagodini i njeno izdvojeno odeljenje 4/6 razreda u Voljavču učestvovalo je u PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) istraživanju, koje je imalo za cilj prikupljanje i analiziranje podataka o čitalačkim kompetencijama učenika četvrtog razreda osnovne škole, kao i podataka o porodičnom i školskom kontekstu koji utiču na učenje čitanja.
Reč je o međunarodnom istraživanju, koje se prvi put organizuje u Srbiji i u kome učestvuje 170 škola iz Srbije, a organizovala ga je Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća iz Holandije.
Istraživanjem su merena postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole i njihova iskustva u vezi sa učenjem čitanja kod kuće i u školi, jer je reč o uzrastu koji predstavlja važnu prekretnicu u razvoju čitalačkih kompetencija učenika. Čitalačka pismenost u PIRLS istraživanju odnosila se na sposobnost razumevanja i upotrebe pisanih jezičkih oblika, podrazumevala je i sposobnost razumevanja različitih vrsta tekstova, kao i čitalačke navike i stavove.
Učenici su u početku osećali strah, jer prvi put učestvuju u važnom međunarodnom istraživanju, ali tokom rada im je bilo veoma zanimljivo, a saznali su i dosta zanimljivih i poučnih informacija. Sanja Pribaković, direktorka škole „Rada Miljković“ ocenila je da su dokazali da je čitalačka pismenost u mlađoj populaciji đaka na visokom nivou.