BRZIM PUTEM DO ULAGAČA! Na jesen počinje izgradnja saobraćajnice između granica sa Mađarskom i Rumunijom
IZGRADNjA brze saobraćajnice, koja će povezati Bački Breg kod Sombora sa Nakovom kod Kikinde i biti najkraća veza između graničnih prelaza naše zemlje sa Mađarskom i Rumunijom, trebalo bi da počne na jesen.
To je, za "Novosti", potvrdio Dušan Marijan, načelnik Zapadnobačkog okruga (ZBO), u kojem će brza saobraćajnica presecati atare Grada Sombora i opštine Kula. Taj put će, kao direktna poprečna veza Bačke i Banata, prolaziti i kroz Južnobački, Srednjobanatski i Severnobanatski okrug.
- Cilj je da ova saobraćajnica obuhvati što više naselja, kroz koja neće prolaziti, ali će biti blizu njih. To bi trebalo da doprinese privlačenju investitora, koji dolaze tamo gde su bliže saobraćajnice - naglasio je Marijan.
Put će od Bačkog Brega voditi do Sombora, a odatle nastaviti pored Kljajićeva, Sivca, Crvenke, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Radičevića, Bečeja, Novog Bečeja, Novog Miloševa i Kikinde do Nakova.
- Na osnovu idejnog rešenja, trasu će konačno odrediti Zavod za urbanizam Vojvodine, a izrada projekta brze saobraćajnice poverena je firmi iz Novog Sada. Za oba posla, koja teku uporedo, presudna su "snimanja" na terenu, jer se trasa ne može iscrtati u kancelariji - napomenuo je načelnik.
LAKŠE U EVROPU
NAČELNIK ZBO istakao je i da će nova saobraćajnica omogućiti da se ka Mađarskoj otvori još jedan granični prelaz za teretni saobraćaj.
- Saobraćajnica sa naše strane spojila bi se s putem do Baje u Mađarskoj, a naša vozila bi dalje prema Evropi zaobilazila samo trećinu Budimpešte, a ne dve trećine, kao dosad - rekao je Marijan.
Predstavnici projektantske firme su zasad predočili da će u kulskoj opštini biti četiri uključenja u brzu saobraćajnicu - dva u Kuli (kod Industrijske zone i na Liparskom putu) i po jedno u Crvenki i Sivcu. Sastavni deo nove saobraćajnice postaće nedavno revitalizovani put Vrbas - Srbobran, kao i nadvožnjak na evropskom auto-putu E-75. Srbobran je najjužnija opština u kojoj će se graditi brza saobraćajnica.
- Novi put će imati četiri trake, po dve u svakom smeru, brzu i sporu. Neće imati zaustavnu traku, i po tome će se razlikovati od klasičnog auto-puta. Predviđeno je da brzina na novoj saobraćajnici bude 100 kilometara na sat, što ne znači da kasnije neće moći da se poveća - predočio je Marijan.