ZLATARSKI KROMPIR STIŽE U MARKETE: U skladištu Gujaničića, iz Akmačića, kod Nove Varoši, 500 tona povrća čeka kupce
Preko dve decenije porodica Gujaničić iz sela Akmačići kod Nove Varoši živi od prodaje krompira, ali nikad se za svoju egzistenciju nisu uplašili kao sada. Preko 500 tona ovog povrća nalagerovano je u skladištu, a kupca nije bilo ni za lek.
Nakon što je Srbiju obišla priča o mukama proizvođača, Ministarstvo poljoprivrede je reagovalo, pa je za deo robe sada nađen kupac. U dvorište Gujaničića stigao je šleper na koji je natovareno 30 tona, a očekuje se da ovakvih utovara bude pet.
- Bili smo potpuno bespomoćni kad je prodaja u pitanju, ali sada vidimo svetlo na kraju tunela. Danas je otišao deo robe, a očekujemo da će uskoro biti prodat i još deo prošlogodišnjeg krompira. Takva je godina, ne moramo nešto mnogo da zaradimo, važno je da ne budemo u velikom gubitku kako bismo mogli da se spremamo za ovogodišnju setvu - kaže Radoš Gujaničić, iz Akmačića.
Problem u plasmanu srpskog krompira nastao je zbog velikih količina robe, a vrlo male potražnje jer su i Evropa i region preplavljeni ovim povrćem. Ipak, deo rešenje je da domaći marketi otkupe robu od srpskih poljoprivrednika.
- Nije što je naš, ali je stvarno najbolji. Krompir sa Zlatara prepoznaje se po boji, ukusu, ali i po veličini što najbolje dokazuju i primerci od preko dva kilograma. Od jedne krtole može da ruča cela porodica. Njegova proizvodnja je potpuno prirodna, ne sadrži nikakve hemikalije. Dobili smo obećanje da neće propasti - rekao je Branko Gujaničić, takođe iz Akmačića.
VELIKI PLANOVI ZA OTKUP RODA
Deo roda krompira prethodnih dana otkupljen je i od proizvođača iz sela gornjomilanovačkog kraja, kao i iz Ivanjice. U planu je da do 15. marta "Lidl" i grupacija "Delez" otkupe još oko 15 šlepera, što je oko 250 tona krompira, a moguća je i saradnja sa pojedinim kompanijama koje se bave preradom ovog povrća i to od proizvođača iz Gornjeg Milanovca, Ivanjice, Nove Varoši i Prijepolja, jer upravo krompir sa tog područja važi za najkvalitetniji i za onaj koji ispunjava stroge kriterijume kupaca.