JASAN PROGRAM I 20 MILIONA PODRŠKE: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam pomaže vinarima i vinogradarima
POKRAJINSKI sekretarijat za privredu i turizam u budžetu za ovu godinu namenio je 20 miliona dinara za unapređenje degustacionog turizma, u oblasti vinarstva i vinogradarstva.
Po rečima Nenada Ivaniševića, pokrajinskog sekretara za privredu i turizam, podstrek za ovu oblast omogućen je zahvaljujući povećanju budžeta od čak 66 odsto.
- Vino, hrana i dobri ljudi su brendovi naše zemlje i podneblja, te objedinjeni u jedinstvenu celinu čine turizam u pravom smislu – poručio je Ivanišević na panel prezentaciji Programa razvoja vinarstva i vinogradarstva Republike Srbije za period 2021 – 2031. godine, koji je Vlada Republike Srbije usvojila krajem prošle godine. - Imamo konkretan cilj, jasnu strategiju iz koje ćemo kreirati akcione planove za svaku godinu, svako je odgovoran za ono na šta se obavezao da će učiniti i sprovesti. To je pristup koji donosi rezultat. Početkom marta raspisujemo konkurse i za ovu namenu, te pozivam sve koji žele da se prijave da zajednički unapredimo ovu oblast po kojoj je, između ostalog, Vojvodina prepoznatljiva.
Inače, na inicijativu ovog sekretarijata Pokrajina ponovo vraća robni znak „Najbolje iz Vojvodine“.
- Siguran sam da će veliki broj vinara i vinogradara upravo i biti nosilac ovog znaka, koji govori o kvalitetu i promoviše regiju gde je nastao – dodaje Ivanišević.
Inače, Program razvoja vinarstva i vinogradarstva Republike Srbije za period 2021 – 2031. godine, namenjen vinarima i vinogradarima predstsavlja opsežnu analizu svetskog vinarstva i vinogradarstva, ali i vinarstva u našoj zemlji, predstavljajući poziciju Srbije na vinskoj svetskoj mapi. Njime se definišu svi problemi, nedostaci, kao i prostor, mogućnosti i potencijali vinarstva u Srbiji, kao i u AP Vojvodini, a obuhvata i pitanja prizvodnje sadnog materijala, jačanja sektora rasadničarstva koje ima značajan potencijal uz povećanje površina pod zasadima vinove loze.
Njegovi autori su bili usmereni na unapređenje kvaliteta proizvoda u okviru ove grane, na podizanje svesti o ulozi i značaju autohtonih sorti, specifičnom identitetu i autentičnosti, sa ciljevim povećanja kvaliteta vina. Fokus je stavljen na identitet i autentičnost, organsku proizvodnju, učešće na svetskom, ali i zaštitu sopstvenog tržišta.
Dokumentom su definisani i parametri za ,,stvaranje kadrova“ u ovoj sferi proizvodnje, sa ciljem da se u toku naredne decenije vinarstvo i vonogradarstvo postavi na pijedestal koji zavređuje, te kao važna oblast zauzme svoje mesto u privredi i na tržištu.