ŠTA JE BILO SINOĆ NA PRUZI LESKOVAC – GRDELICA? Struja isključena preventivno, vozovi bili udaljeni 15 kilometara, odlična reakcija dispečera
POVODOM pisanja pojedinih medija, da je sinoć na pruzi Leskovac – Vladičin Han izbegnut sudar vozova, tako što je na toj relaciji isključena struja oglasilo se preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“.
Oni su saopštili da jeste isključena struja na pruzi Leskovac – Grdelica, ali iz preventivnih razloga kako bi se sprečila bilo kakva potencijalna opasnost u saobraćaju. Nikakav sudar vozova u tom trenutku nije „za dlaku izbegnut“ isključenjem struje na pruzi, jer su se dve železničke kompozicije nalazile udaljene jedna od druge na petnaest kilometara.
- Zbog kvara na kablu između železničkih stanica Brestovac i Pečenjevce, koji je bio prouzrokovan vremenskim neprilikama i nevremenom, u nedelju, 10. januara 2021. godine u 19.35 sati, u telekomandi u Nišu detektovan je kvar na deonici između Brestovca i Preševa – saopštavaju iz „Infrastruktura železnice Srbije“. - Zbog kvara dispečer nije više imao uvid u saobraćaj vozova na ovoj pruzi, niti je mogao daljinski da upravlja uređajima telekomande. U stanicama i na otvorenoj pruzi uređaji su ispravno funkcionisali, što su kasnije i potvrdile mašinovođe teretnih vozova koji su se nalazili na toj deonici pruge.
U trenutku kvara u telekomandi, na pruzi su se nalazila dva teretna voza, od kojih je jedan bio u stanici Leskovac, a drugi u stanici Grdelica. Dakle, bili su udaljeni jedan od drugog petnaest kilometara.
- S obzirom da je ostao bez uvida u saobraćajnu situaciju na terenu, dispečer je odlično, pravovremeno i odgovorno reagovao, u skladu sa potrebnim znanjima i iskustvima ovog radnog mesta i u tom trenutku doneo pravilnu i najbolju odluku. Na osnovu zahteva dispečera iz telekomande iz preventivnih razloga, jer nije mogao imati uvid u saobraćajnu situaciju na terenu, isključena je struja u kontaktnoj mreži na ovoj deonici pruge - saopštavaju iz „Infrastruktura železnice Srbije“. - Nakon što je isključena struja u kontaktnoj mreži, dispečer je stupio u kontakt sa mašinovođama iz oba teretna voza, koji su mu potvrdili da su svi signalni uređaji na pruzi radili ispravno pre isključenja napona.
To znači da do nikakvog sudara vozova ne bi došlo ni da struja u kontaktnoj mreži nije bila isključena, jer su uređaji na pruzi u tom trenutku ispravno radili, ali je dispečer iz predostrožnosti, i želeći da izbegne bilo kakvu eventualnu opasnost, zahtevao isključenje struje.
Nakon utvrđivanja činjeničnog stanja, napon u kontaktnoj mreži uključen je ponovo u 19.56 sati.
Otpravnik vozova iz železničke stanice Leskovac angažovan je da privremeno posedne ukrsnicu Đorđevo, kako bi preuzeo lokalni rad i izvršio ukrštavanje vozova koji su se nalazili na pruzi, što je on i učinio.