ZAVRŠENA REKONSTRUKCIJA MAGISTRALE OD ČAČKA DO ZLATIBORA: Bez zastoja do planina, Republike Srpske i Jadrana

Н. Јанковић 15. 12. 2020. u 12:30

VIŠEGODIŠNjA rekonstrukcija magistralnog puta Čačak - Zlatibor, koja je zadavala puno glavobolje vozačima na jednoj od najfrekventnijih saobraćajnica u Srbiji, završena je.

Ilustracija Foto: N. Janković

Osavremenjenom saobraćajnicom se od sada do odredišta stiže bezbednije i bez zastoja, a ovaj važan put uskoro će biti spojen sa Koridorom 11.

Višegodišnji radovi koštali su 2.6 milijardi dinara, finansirani su iz kredita Svetske banke posredstvom "Puteva Srbije".

Radovi su bili obimni i temeljni: od Ovčar Banje do Užica rekonstruisano je 14 mostova, izgrađene su ili rekonstruisane desetine potpornih zidova, na celoj deonici kolovoz je ojačan i postavljen je novi asfalt, 50.000 kvadratnih metara kosina pokriveno je novom zaštitnom ogradom i betonom, sanirana su klizišta, postavljena je nova saobraćajna signalizacija, na pojedinim deonicama postavljena je rasveta, tu su novi trotoari, stajališta...

Zlatiborskom magistralom, saobraćajem najopterećenijom deonicom na putu do Zlatibora, Mokre Gore i Tare, do Republike Srpske, do Crne Gore i Jadrana, svakodnevno prolazi oko 10.000 vozila.

"Putevi Užice" su kao izvođač radova obavili su rekonstrukciju 15.24 kilometara magistrale. Rekonstrukcija magistrale od Pakovraće kod Čačka do Užica u dužini od 37 kilometara, vredna 1.2 milijarde dinara bila je problematičnija zbog promene izvođača radova. Na kraju, posao je do kraja doveo čačanski "Strabag".

- Mi smo između ostalog uradili rekonstrukciju 7 mostova, najveći izazov bili su mostovi Sušica i Krivaja sa stubovima dužim od 40 metara - ističe Slobodan Božović, tehnički direktor "Puteva Užice".

Paralelno sa rekonstrukcijom mreže magistralnih puteva na važnom koridoru, traje i izgradnja auto - puta do Požege. To je šansa da se teretni, kamionski saobraćaj u što većoj meri izmesti sa magistrale, čime bi se posle obavljenog posla put sačuvao značajno duže.

Pogledajte više