DECI PAŽNJA OD SRCA: Značajan projekat za mališane sa smetnjama u razvoju u vukovskom kraju

V.Mitrić

18. 11. 2020. u 15:37

GRAD Loznica sprovodi projekat „Zajedno u podršci roditeljima i deci sa smetnjama u razvoju“.

Foto: V.Mitrić

Projekat se realizuje u okviru programa „Podrška Vlade Švajcarske razvoju opština kroz unapređenje dobrog upravljanja i socijalne uključenosti – Swiss PRO“, koji podržava Vlada Švajcarske u saradnji sa Vladom Srbije, a sprovodi Kancelarija Ujedinjenih nacija za projektne usluge (UNOPS) u partnerstvu sa Stalnom konferencijom gradova i opština (SKGO). 

Cilj projekta, vredan 14,5 hiljada dolara, koji donatoro ocenio najvišom ocenom je, kako kaže njen nosilac Tanja Glišić Matić, načelnica Odeljenja za društvene delatnosti, uspostavljanje i razvoj savetedavne i socioedukativne usluge, a time i poboljšanje kvaliteta života dece sa invaliditetom i  smetnjama u razvoju kao i njihovih porodica/staratelja.

Foto: V.Mitrić

Tanja Glišić Matić

Krajnji korisnici  projekta su 30 dece do 18 godina starosti sa invaliditetom i smetnjama u razvoju u Loznici, kao i porodice i staratelji dece sa invaliditetom i smetnjama u razvoju u Loznici

-  Od 1. oktobra  se u prostorijama Omladinskog centra organizuju savetodavno edukativne radionice za decu sa smetnjama u razvoju i radionice psihološke podrške za  njihove roditelje - kaže naša sagovornica.

- Rad sa roditeljima i decom i stručna podrška u razvoju socijalnih veština sprovodi se pod stručnim nadzorom psihologa, defektologa, logopeda- oligofrenologa koji poseduju iskustva u radu sa ovom ciljnom grupom. Od 54 dece kojima je u bazi Interresorne komisije dato mišljenje za uslugu lični pratilac, za njih 30 (22 dečaka I 8 devojčica) dat je predlog za socijalno edukativnu-savetodavnu uslugu.

Predložen spisak dece za edukativnom-savetodavnom uslugom dat je na osnovu razmatranja medicinske dokumntacije i potreba savakog pojedinačnog deteta i porodice.

Devetoro  dece je sa autističnim spektrom; 15 dece sa lakom mentalnom retardacijom; 3 dece sa Daunovim sindromom; 1 dete slabovido i 2 dece sa cerebralnom paralizom.

Stručni tim je uradio analizu mentalnih, psiholoških i socijalnih karakteristika svakog deteta  napravljen je individualni plan i  izvršena  procena na osnovu potreba i uvida u dokumentaciju svakog detata.

Obavljen je razgovor i sa roditeljima kako se stekao uvid u u detetovo psihološko i intelektualno funkcionisanje, kao i uvid u detetove socijalne interakcije i društveni život, a sve u cilju kreiranja kvalitetnog programa koji će koristiti detet za razvoj socijalnih veština i veština za što samostalniji život.Rad je organizovan kroz individualni i grupni program rada sa decom od strane defektologa i logopeda-oligofrenologa.

Realizuju se radionice u skladu sa potrebama svakog pojedinačnog deteta: Razvoj motorike; Aktivnosti za razvoj slušanja i  koncentracije; Aktivnosti za razvoj svesti o sebi i drugima; Aktivnosti za razvoj komunikacionih veština, Vežbe za, razvijanje koordinacije, pokreta i motorike, ritma, razlikovanje prostornih odnosa, vežbe za finu motoriku i sl. A posebno za decu sa autizmom i vežbe za uspostavljanje kontakta kroz igru i obraćanje, vežbe za razumevanje kratkih i jednistavnih naloga, vežbe zadržavanja pažnje na aktivnostima …

Za roditelje dece koji prolaze radionice  se organizuje psihološka podrška kroz individualni i grupni rad.

Roditelji imaju mogućnost da razgovaraju sa psihologom dok čekaju dete (sa radionica). Takođe pružena im je prilika da se bar na trenutak opuste, završavaju neke druge poslove koje možda nisu u prilici jer su neprekidno sa detetom. Najčešće majke dovode decu na radionicu i prezadavoljne su ovim programom.

Pogledajte više