OTKRIVENA NOVA PEĆINA U SRBIJI: Putari slučajno naišli na otkriće
IVANjIČKI putari još koriste lepo vreme za radove, pa tako se i dalje punom parom radi na iskopu puta Pridvorica – Devići.
Zanimljivo je da su prilikom radova neimari pronašli – pećinu, dužine od 12 do 15 metara, čiji je kraj zazidan, pa postoji verovatnoća da je i dublja. Pretpostavlja se da je ova pećina iskopana ljudskom rukom, ali nikome nije poznato kada, niti odakle uopšte ova šupljina ovde.
Inače, sanacija ovog puta, koju je naložio lično predsednik Srbije Aleksandar Vučić, započeta je još prošle godine u jesen, ali je zbog epidemiološke situacije ona bila obustavljena. Ova saobraćajnica, koja je izgrađena pre tri decenije, bila je u veoma lošem stanju, a ukupne dužine je devet kilometara, i povezuje oko 600 meštana ovoga kraja sa magistralnim putem Ušće – Ivanjica. Ceo projekat vredan je oko 250 miliona dinara.
Neimari su bili angažovani i na radovima na državnom putu drugog A reda, Golijska Reka – Preko Brdo – Odvraćenica, u dužini od 16 kilometara, koji je jedina veza veza između Ivanjice i budućeg skijaškog centra na tromeđi Ivanjice, Raške i Novog Pazara. Prema rečima predsednika Opštine Momčila Mitrovića, država je pomogla ovu investiciju, a njena vrednost je oko 500 miliona dinara.
- Ostalo je da se asfaltira put iz Kamenjače u dužini od oko tri i po kilometra, kao i kilometar i po puta pre Golijske reke i to nam je u planu za narednu godinu. Kada se završi, imaćemo kompletan asfalt od Ivanjice do Odvraćenice i otvorićemo taj turistički lokalitet za sve građane opštine Ivanjica, jer do sada je bilo nemoguće doći putničkim automobilom - rekao je Mitrović.
Ovu deonicu koristio je mali broj ljudi i to, uglavnom, zaljubljenika u prirodu, vlasnika vikendica, šuma, pašnjaka i livada na Odvraćenici, Radulovcu i Vrhovima. Van ove varošice za put se čak i nije znalo.
Tri kilometra koja su ostala da se urade vrlo su zahtevna deonica iz Kamenjače, iz MZ Međurečje ka Goliji. Pojavila su se klizišta koje je teško sanirati, skoro nemoguće.
Najlogičnije i jeftinije rešenje je napraviti most koji košta oko 100 miliona tako da bi ta tri kilometara iznosila više od 300 miliona dinara koje bi država trebalo da obezbedi da bi se završilo – zaključio je Mitrović.