BRODOVI PONOVO MOGU DA PLOVE: Obnovljena najstarija prevodnica Bezdan, na Dunavu, nadomak Sombora
NAJSTARIJA prevodnica na Dunavu kraj Bezdana, nadomak Sombora, rekonstruisana je u okviru IPA programa prekogranične saradnje Mađarska - Srbija.
Tako, posle skoro tri decenije brodovi mogu da prođu kroz ovu prevodnicu. Izgrađena je sredinom 19. veka i prva je u Evropi sagrađena podvodnim betoniranjem, a sada je ponovo otvorila svoje kapije za brodove.
Sa mađarske strane Bajski kanal je očišćen u dužini od 35 kilometara, dok je na srpskom delu kanala u funkciju stavljena prevodnica i ustava Šebešfok koja Bajski kanal povezuje sa Velikim bačkim kanalom.
Najveći posao je bila rekonstrukcija prevodnice Bezdan koja trideset godina nije bila u funkciji. Radove je obavio Konzorcijum na čijem je čelu firma "Goša montaža", dok su partneri Direkcija za vodoprivredu Donjeg Podunavlja. Vrednost radova iznosi više od 8,5 miliona evra. Fondovi EU obezbedili su 85 odsto sredstava, a ostatak "Vode Vojvodine" uz podršku Pokrajinske vlade.
- Očekujemo da će se ponovnim integrisanjem plovila od 500 tona intenzivirati saobraćaj, da će jedna ekonomija i potencijal koji postoji na ovom području biti inkorporiran i šire - kazao je Slavko Vrndžić, direktor JVP "Vode Vojvodine".
On dodaje da je integracija ovih prevodnica u unutrašnju mrežu kanala i plovnih puteva od prioritetnih benefita ovog projekta. Puštanju prevodnice u rad prisustvovao je Antonio Ratković, gradonačelnik Sombora sa saradnicima.
ODBRANA OD POPLAVA
CILj rekonstrukcije i sanacije ovih prevodnica jeste povećanje nivoa zaštite od poplava, uslovi za prelazak brodova iz Dunava u kanal Baja-Bezdan, kao i puna operativna funkcija kanala. Ove aktivnosti će imati i pozitivan uticaj na ekonomiju i turizam, naročito nautički.