OTVARANJE 2022. GODINE: Izgradnja mosta na reci Savi kod Gradiške teče previđenom dinamikom
IZGRADNjA novog mosta preko reke Save u Gradišci, koji bi trebalo teče planiranom dinamikom, konstatovali su danas ministar komunikacija i transporta u Savetu ministara Vojin Mitrović i ministar saobraćaja i veza RS Đorđe Popović nakon obilaska gradilišta.
Zajedno sa ministrima, gradilište novog mosta obišli su direktor preduzeća "Autoputeva Republike Srpske" Dušan Topić, gradonačelnik Gradiške Zoran Adžić, te predstavnici izvođača "Integral inženjering" iz Laktaša i nadzora radova Institut IGH iz Zagreba. Nakon obilaska gradilišta poručeno je da će most biti otvoren u proleće 2022 godine.
Đorđe Popović, ministar saobraćaja i veza RS, rekao je da je novi most na Savi u Gradišci veoma značajan jer će mrežu autoputeva u Srpskoj povezati sa Koridorom 10, a samim tim povezati Srpsku i BiH sa zapadnom Evropom.
On je ocenio da most na Savi u Gradišci daje novu dimenziju auto-putevima u Srpskoj, kako ovim koji su izgrađeni, tako i onim čija je izgradnja planirana u perpsktivi.
-Drago mi je da se radovi odvijaju predviđenom dinamikom, zbog čega je verovatno da će biti završen i prije ugovoren roka. Važno je da što ranije bude izgrađen i novi carinski terminal u Gradišci, tako da ćemo nakon izgradnje mosta imati granični prelaz sa savim neophodnim sadržajima, naglasio je Popović.
Ministar Vojin Mitrović je rekao novinarima da su do sada sa strane BiH izgrađena dva nosiva stuba, dok su sa hrvatske strane izgrađene stope stubova.
- Planirano je da most bude završen u proljeća 2022. godine, a s obzirom da radovi teku predviđenom dinamikom nadam se da će to biti ostvareno, naglasio je Mitrović.
Direktor "Autoputeva Republike Srpske" Dušan Topić podsetio je da su radovi na izgradnji mosta na strani RS i BiH počeli dva meseca ranije nego na hrvatskoj.
-Mi smo već formirali poprečni presek mosta od čelika i sada sledi konzolno pomeranje prema rečnom koritu. U narednih godinu dana imamo otvoren posao da se završi montiranje čelične konstrukcije, prvo do stubova, a za godinu dana će biti momenat kada će se na sredini reke spajati dva segmenta mosta sa obje strane, pojasnio je Topić.
Rukovodilac radova "Integral inžinjeringa" Radomir Gvozdenović rekao je da su vremenski uslovi i nizak vodostaj Save do sada pogodovali gradnji, te da je nije bilo većih problema, osim usprovanja određenih poslova zbog pandemije virusa korona. On je naveo da su završeni svi uslovni radovi za izvođenje čelične konstrukcije, te se trenutno radi zaštita nasipa, za šta je potrebno godinu dana da se slegne, pa se pristupa završnim radovima.