TRASE ZA RAZVOJ ČITAVOG BANATA: U toku je javni uvid u Prostorni plan budućeg auto-puta od Beograda, preko Zrenjanina, do Novog Sada
BUDUĆI auto-put u dva kraka - od Zrenjanina ka Beogradu i Novom Sadu - predstavlja najznačajniji investicioni poduhvat i smernica je razvoja čitavog Banata. Istovremeno, on bi u grad na Begeju trebalo da privuče nove investitore, kako iz inostranstva, tako i Srbije.
Industrijska zona "Ečka jugoistok" - u kojoj je počela izgradnja kineske fabrike "Ling long", za proizvodnju automobilskih guma - pruža mogućnost novih ulaganja, odnosno podizanje proizvodnih pogona koji će biti neposredno povezani sa novom, modernom saobraćajnicom u koju će biti investirano 600 miliona evra.
Prostorni plan koridora budućeg auto-puta je do 4. septembra na javnom uvidu, a moguće ga je pogledati na zvaničnim internet-stranicama ministarstva nadležnog za poslove prostornog planiranja, ali i u zgradi zrenjaninske lokalne samouprave, te u opštinama Opovo, Kovačica i Žabalj. U Planu je navedeno da trasa od Ovče kod Beograda, preko Zrenjanina do Novog Sada predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije, kao osnovna vezu na pravcu sever - jug.
Nastavak ovog državnog puta severno od Zrenjanina, prema Novom Sadu, predstavlja i važnu vezu ka međunarodnom putu E-75. Pritom, svih 113 kilometara nove trase će biti u profilu kompletnog auto-puta, sa svim putnim objektima i denivelacionim ukrštanjima. Jer, od petlje "Borča" do petlje "Novi Sad - istok", gradiće se još njih 12, uz tri mosta - dva preko Tamiša i jedan preko reke Tise - kao i nadvožnjak preko železničke pruge kod Perleza.
KINEZI
NA osnovu potpisanog Memoranduma o izradi planske i tehničke dokumentacije, auto-put će graditi kineska kompanija "Čajna Šandong internešnal", a procenjena vrednost posla je 600 miliona evra.
ZRENjANIN SA TRI IZLAZA
SAOBRAĆAJNE petlje su predviđene na "čvorovima" u Ovči, Sefkerinu, Kovačici, Orlovatu, Ečkoj, Aradcu, Žablju i Kaću, jedna će se zvati "Novi Sad - istok", a grad na Begeju će imati čak tri izlaza na auto-put. Za to su predviđeni infrastrukturni objekti nazvani "Zrenjanin - istok", "Zrenjanin - sever" i "Zrenjanin - zapad". Inače, dužina trase od petlje "Borča" do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina iznosiće 58, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara.