IZVEŠTAJ LOKALNOG OMBUDSMANA; Vranjancima "Parking servis" najveći problem
PRED članovima novog Gradskog veća u Vranju je već tokom prve sednici predstavljen Izveštaj o radu zaštitnika građana za 2019. godinu.
U njemu je navedeno da se lokalnom ombudsmanu lane obratilo ukupno 899 ljudi. Od tog broja, 101 pritužba je stigla u pisanoj formi, a 798 su bile usmene.
- Karakteristično je to da većina pritužbi uopšte nije u nadležnosti lokalnog, već republičkog ombudsmana - objašnjava predstavnik za medije Gradskog veća u Vranju Danijela Milosavljević.
I, žalbe se pretežno odnose na probleme nasilja u porodici i rada pravosudnih organa, a lokalni zaštitnik građana je obrađivao 145 slučajeva iz svoje nadležnosti. Pritom, deo pritužbi se odnosio na rad lokalne samouprave, a deo na rad javnih preduzeća i ustanova. Sudeći po Izveštaju, najveći broj sugrađana je bio nezadovoljan radom JP "Parking servis".
- Sa ovim javnim preduzećem je uspostavljena korektna saradnja, pa je njihovo rukovodstvo postupalo po preporukama i to je jedan od dobrih primera poštovanja preporuka lokalnog zaštitnika građana - ističe Danijela Milosavljević.
SKUPŠTINA
ZAKON je propisao i to da se organi lokalne samouprave samo upoznaju sa Izveštajem ovdašnjeg zaštitnika građana, a ne razmatraju ga, što je posao odbornika koji će se o pomenutom aktu izjašnjavati već tokom prvog nerednog zasedanja.
Podsetimo, zakonom je uređeno da gradski ombudsman izriče samo preporuke i mere koje nemaju izvršnu moć, a u ukupnoj statistici za 2019. je karakteristično i to da kod svih pritužbi postoji problem dokazivanja. Upravo zato, jer je često nemoguće pribaviti neophodne dokaze, izvestan broj postupaka je obustavljen.