KOLIKU BRZINU TRPE PRUGE: Rusi u Zrenjaninu sklapaju novo vozilo za kontrolu izdržljivosti železničke mreže
TIM ruskih stručnjaka "Tveme" iz Moskve, u saradnji sa kolegama iz zrenjaninske fabrike "Šinvoz", privode kraju radove na kompletiranju novog mernog vozila koje će se kretati po šinama i kontrolisati u kakvom su stanju.
Prvi put nakon više od 40 godina, "Infrastruktura železnica Srbije" nabavlja najsavremenija merna kola za potrebe merenja geometrije koloseka i tehnički nadzor na srpskim prugama.
Promocija i probna vožnja planirane su između 10. i 20. avgusta ove godine.
- Radimo u otežanim uslovima zbog aktuelne pandemije virusa korona, i sa ruskim kolegama sklapamo prva merna kola tipa " Sever" za kolosek 1.435 milimetara, koja će meriti geometriju koloseka na našim prugama - poručuju iz "Šinvoza", uz objašnjenje da će pored kontrole koloseka, novo vozilo imati mogućnost ugradnje još neke dodatne kontrolne opreme i biti namenjeno za kontrolu stanja na prugama širom Srbije.
Nova merna kola su dugačka 25 metara i poseduju dva sistema za merenje geometrije koloseka, beskontaktno merenje šina razmaka između njih, a osim savremenih uređaja za kontrolu, imaju sve što je potrebno za komforan rad i smeštaj kontrolora i mašinovođe.
- Ovo vozilo meriće visinu šina, zatim stepen oštećenja na pojedinim mestima i između koloseka, čime će se znatno unaprediti i poboljšati pregled situacije na našim prugama - kažu inženjeri "Šinvoza" iz Zrenjanina, u čijim proizvodnim pogonima se sklapa ovo merno šinsko vozilo. - Ukupna vrednost posla je oko 2,2 miliona evra, a sredstva su obezbeđena iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
Tokom planirane probne vožnje, sredinom avgusta, biće ispitivani parametri brzine, kočenja i ponašanja mernih kola na srpskim prugama, kao i obuka kadrova za korišćenje sistema ovih mernih kola. To će znatno uticati na bezbednije kretanje vozova po prugama širom Srbije, uz daleko veću kontrolu stanja na pojedinim prugama.
U STAROM GVOŽĐU
Zanimljiv je podatak da je Srbija u poslednje četiri decenije imala samo jedno vozilo koje je kontrolisalo razmak između šina, njihovu visinu i pojedina oštećenja usled klimatskih promena i zuba vremena. To vozilo je odavno van upotrebe.